Gå till innehåll

Vad jobbar ni med?


back

Recommended Posts

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

* Vad jobbar du med?

* Hur fick du jobbet?

* Vad har du för utbildning?

* Trivs du?

 

* Jobbar som säljare (årets säljare 2007 av 600 anställda på företaget)

* Rekryterad från mitt andra säljjobb inom samma företag

* Gymnasie (avbruten högskoleutbildning Samhällsvetare)

* Trivs bra och tjänar mer än högsta chefen på företaget. Dock finns drömmen och pokerproffs högst levande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Vad jobbar du med?

* Hur fick du jobbet?

* Vad har du för utbildning?

* Trivs du?

 

Fönsterputsare, sakta men säkert startar jag upp egen rörelse.

Sommarjobb 5 somrar, sen sjukt osugen på kontorssittande.

Civilekonom - 160 p magisterexamen inom finansiering

Ja, tjänar bättre än de flesta ekonomer och har det mycket roligare. Kommer bli ännu mer intressant när jag endast har min egna firma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förvalta en indexfond innebär i praktiken bara ren och skär administration antar jag men jag skulle nog trots allt föredra att fonden förvaltades av någon med formell utbildning på prestigeskola snarare än en misslyckad kemist som halkat in på ett bananskal.

 

Misslyckad kemist? Hade mycket bra betyg från gymnasiet men istället för att bli civilingenjör som det var tänkt så blev jag officer.(Trivdes mycket bra i lumpen) Har läst grunderna i Nationalekonomi men jag har lärt mig oerhört mycket mer av de jag har jobbat med. För att förvalta en indexfond behöver du en administrativ ådra och kunna handla effektivt och det är inget som jag någonsin skulle ha lärt mig på Handelshögskolan. Sen kan du väl jämföra min avkastning med de som förvaltas av högutbildade och du lär nog se att utbildning inte är allt.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misslyckad kemist? Hade mycket bra betyg från gymnasiet men istället för att bli civilingenjör som det var tänkt så blev jag officer.(Trivdes mycket bra i lumpen) Har läst grunderna i Nationalekonomi men jag har lärt mig oerhört mycket mer av de jag har jobbat med. För att förvalta en indexfond behöver du en administrativ ådra och kunna handla effektivt och det är inget som jag någonsin skulle ha lärt mig på Handelshögskolan. Sen kan du väl jämföra min avkastning med de som förvaltas av högutbildade och du lär nog se att utbildning inte är allt.

 

mvh

Håller helt klart med.

 

Jobbar själv på aktiemarknaden (fick det genom kontakter och trivs riktigt bra)och har en Magister i Företagsekonomi med inriktning Finansiering. När jag dock tänker till vilka kurser som jag har riktigt bra nytta av på jobbet så är det inte så jäkla många. Ens egna intresse, vilja att lära sig och arbetserfarenhet slår klart mycket högre än att jag har en massa poäng och betyg från universitetet när jag graderar min eller mina kollegors kompetens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Massageterapeut med egen firma i Halmstad. Ströjobbar även på ett lyxspa i Båstad.

2. Jag köpte firman av förra ägaren, och på spa'et skickade jag bara en ansökan.

3. Massageterapeut från Axelsons Gymnastiska Institut.

4. Jag trivs helt OK, det är ganska slitigt för ländrygg + fingrar men det är nog en vanesak, inte så gammal i gemet. :)

 

No shit, where at?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Vad jobbar du med?

* Hur fick du jobbet?

* Vad har du för utbildning?

* Trivs du?

 

 

 

står i butik och är "webansvarig" i en skoaffär.

 

"arbetstränar" via försäkringskassan,

 

el/tele på gymnasiet, och en 1årig högskoleförberedande utbildning i modedesign/sömnad

 

tokigt bra, det enda som håller mej kvar i hålan där jag bor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No shit, where at?

 

Har inte skaffat någon praktik än, utan är ambulerande massör på ett par företag i Halmstad och dess närhet.

 

När jag byggt upp min kundkrets lite mer så kommer jag nog börja se mig om efter någonstans att ha mottagning dock. :)

 

Som det är nu så har jag en portabel massagebänk när jag åker runt till företag och privatpersoner, och på min största företagskund, där jag är varje fredag och varannan onsdag, så står det en mer stationär bänk i ett rum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vad jobbar du med?

2. Hur fick du jobbet?

3. Vad har du för utbildning?

4. Trivs du?

 

1 Professionell fiskare/egenföretagare/studerar/pokerspelare/spelkonsult

2 Halkade in på en räkmacka

3 Kemiingenjör med 10p extra fast inget exjobb, dvs, ingenting.

4 Oftast nej ibland ja, men jag blir rikare. Så ser ingen anledning att sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.Pianolärare/rockbands"coach" på kommunal musikskola. Mest gymnasieelever.

2.Anställningsintervju

3. 6 år på musikhögskola för att bli just pianolärare.

4. Förträffligt. Lägger schemat själv. Behöver inte sätta betyg. 90% glada trevliga och någorlunda engagerade elever. Resterande 10% är antingen riktigt skitbra eller i andra änden av skalan=hatar piano. Vilket ju också är en utmaning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...