Gå till innehåll

Betpot-funktion till iPoker-grinders


butcha

Recommended Posts

Hejsan gott folk!

 

Jag har skrivit ett AutohotKey-skript för iPoker som ger tillgång till Betpot-funktionalitet och även möjlighet att öka och minska bets/höjjningar med hjälp av scrollhjulet på musen.

 

Skriptet finns tillgängligt på:

http://hem.passagen.se/perg/iPokerBetPot.txt

Och original-tråden från 2+2 där jag la upp skriptet först finns på:

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=11029103

 

För er som inte är bekanta med AutohotKey-skript, så skriver jag ner en liten mini-guide för att få skriptet att fungera:

1. Installera AutohotKey ifrån http://www.autohotkey.com/download/AutoHotkeyInstall.exe

2. Spara mitt skript och byt filändelsen ifrån .txt till .ahk.

3. Kör igång skriptet. (Dubbelklicka på filen i Windows.)

4. Högerklicka på bordet när det är din tur att agera för att ändra din bet/höjjning till ett pottbett.

5. Scrolla hjulet upp eller ner för att ändra din bet/höjjning.

 

För vissa skins t.ex. BetFred, så måste ni ändra en inställning i början av skriptet. Raden "ButtonsOnLeft := 0" skall ändras till "ButtonsOnLeft := 1". Detta kan även gälla andra skin, men det har jag inte fått reda på ännu.

 

De skins där jag fått bekräftat att skriptet fungerar är för tillfället:

  • Expekt Poker
  • CD Poker
  • Noble Poker
  • NoiQ Poker
  • Titan Poker
  • Kiwi Poker
  • Paddy Power Poker
  • BetFred Poker

Testar ni skriptet på nåt annat skin får ni gärna höra av er så att jag kan utöka listan.

 

Hoppas det uppskattas!

 

Mvh

 

butcha

 

En liten notering: Då många (med all rätt) är rädda för att prova på skript som ligger ute på nätet med risk för att dessa ska användas som ett sätt för skapare att stjäla kontonamn och/eller göra datorintrång, så hoppas jag att 2+2-tråden fungerar lite som en lugnande effekt. I 2+2s Mjukvaru-forum är dom väldigt duktiga på att avslöja eventuella bluffare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för att den automatiskt betade när jag högerklickade och samtidigt drog i musen. Dock har det bara hänt en gång, så jag kan vara ute och cykla. Men är det möjligt att en högerklick isamband med en musförflytning skapar ett knapptryck utanför rutan för där man skriver betstorleken??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat scriptet ett par dagar och det funkar bra. Tack!
Låter finfint. Tack själv!

 

Jag råkade ut för att den automatiskt betade när jag högerklickade och samtidigt drog i musen. Dock har det bara hänt en gång, så jag kan vara ute och cykla. Men är det möjligt att en högerklick isamband med en musförflytning skapar ett knapptryck utanför rutan för där man skriver betstorleken??
Intressant. Det är teoretiskt möjligt eftersom att skriptet först flyttar muspekaren till textrutan där betten skrivs in och sedan dubbel-klickar i rutan för att markera all text. Dock så är tiden mellan dessa två händelser i det närmaste obefintlig så hur du skulle lyckas flytta muspekaren till bet-knappen innan klicket registreras kan jag inte förstå.

 

Jag har testat skriptet en hel del på olika skins och även låtit andra testa det, men aldrig råkat ut för det du säger. Jag ska försöka eliminera möjligheten att det ska kunna hända även i teorin för det är givetvis något som aldrig får hända.

 

/butcha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter finfint. Tack själv!

 

Intressant. Det är teoretiskt möjligt eftersom att skriptet först flyttar muspekaren till textrutan där betten skrivs in och sedan dubbel-klickar i rutan för att markera all text. Dock så är tiden mellan dessa två händelser i det närmaste obefintlig så hur du skulle lyckas flytta muspekaren till bet-knappen innan klicket registreras kan jag inte förstå.

 

Jag har testat skriptet en hel del på olika skins och även låtit andra testa det, men aldrig råkat ut för det du säger. Jag ska försöka eliminera möjligheten att det ska kunna hända även i teorin för det är givetvis något som aldrig får hända.

 

/butcha

 

Hej

Det har hänt mig ganksa många gåner nu.... (ca 5) att det har blivit aningen en miniriase eller ett bet utan att jag haft muspekaren i närheten av betknappen. Jag tror det gemensama har varit samtida förlyttning av musen samt ett högerclick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det har hänt mig ganksa många gåner nu.... (ca 5) att det har blivit aningen en miniriase eller ett bet utan att jag haft muspekaren i närheten av betknappen. Jag tror det gemensama har varit samtida förlyttning av musen samt ett högerclick.

Okej, det var inget vidare :/

Jag har inte tänkt underhålla skriptet dom närmaste dagarna för jag måste få klart ett viktigare program, men om du håller ut ska jag slipa till skriptet snart.

 

/butcha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag fick det inte till att funka på Cardoza, vet inte om jag gjort något fel. Scroll-hjulet funkade till att öka/minska höjningen, men jag fick inte bet-pot funktionen att fungera. Jag provade att ändra left button = 0 till 1 men det hjälpte inte. Är det någon som fått det till att fungera på cardoza??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hejsan!

 

En liten update.

Detta skript kommer att läggas till i det Betpot-skript som finns tillgängligt för de flesta andra pokersiter, adressen är http://www.overcards.com/wiki/moin.cgi/BetPot

 

Detta kommer innebära att de funktioner som detta skript redan har kommer att bli tillgängliga för iPoker. Detta inkluderar bland annat att satsa olika procent utav potten på flop, turn och river.

 

/butcha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Scriptet fungerar bra för mig.

Men när jag spelar turneringar och vill scrolla så att jag betar mer än 1000 så går det inte. Den fastnar helt enkelt eller hoppar bak om jag kommer upp till 1000.

Är blindsen över 1000 händer inget alls om jag scrollar.

 

Någon aning om vad som är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag får inte nåt med detta script att fungera. Funkade fint när jag spelade på noiq för några månader sedan men nu när jag börjat spela där igen funkar inte scriptet alls fast jag gjort exakt som det står, ruskigt irriterande. Någon annan som haft strul med scriptet men fått det att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte nåt med detta script att fungera. Funkade fint när jag spelade på noiq för några månader sedan men nu när jag börjat spela där igen funkar inte scriptet alls fast jag gjort exakt som det står, ruskigt irriterande. Någon annan som haft strul med scriptet men fått det att fungera?

 

Behövs väl inte nu när de har integrerat potknappen i klienten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...