Gå till innehåll

Vadslagning på USA-valet 2008


Recommended Posts

Alltså Cleburne och gdalily är ju så fel ute att det nästan är pinsamt. Att vara svart eller kvinna är nog inte så stor fördel som man kan tro när man läser DN och annan sådan liberal skit, men det här presidentvalet kommer ju att handla om Obama eller Hillary, republikanerna är helt lost. Bush har hamnat helt fel i Irak och det kommer inte att funka att ha ställt upp för honom i vått och torrt som de flesta republikaner har gjort.

 

 

1. Obama har inte ens en chans att bli nominerad. Noll! Så korkade är inte ens demokraterna.

 

2. Om man kollar lite opinionsundersökningar skulle det vara hyfsat jämnt mellan Clinton och Giuliani i dagsläget - 1,5 år före valet. Om Clinton inte ens leder nu kan hon glömma att kunna vinna när det blir dags att rösta. Oppositionen får alltid högre stöd i opinionsundersökningar under tiden mellan val, men när det väl drar ihop sig ökar stödet för den sittande regeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sagt att jag inte tror på Hillary Clinton, jag har sagt att om Cleburne inte tror på henne så finns det bra odds på Betfair. Tvärt om, jag tror nog att hon har en "hygglig" chans.

 

Jag har däremot sagt att jag inte tror på Obama har skuggan av en chans. Hade det funnits "President Neger ja/nej" på Betfair så hade jag spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a) Det finns dock en svart som skulle vinna ett presidentval i USA. 100% säker på det.

b) Det finns en kvinna som garanterat skulle vinna ett presidentval i USA. 100% säker på det.

 

Även om Arnold var motståndaren.

 

Någon som kan komma på vem (ni som läst Michael Moore får inte svara)?

 

På a) säger jag Bill Cosby och på b) svarar jag Frihetsgudinnan. Rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på Betfair och kollade, men man kan tydligen inte spela på vem som kommer att vinna valet än. Med tanke på de andra oddsen borde man ju få 7-9 gånger pengarna på Giuliani som slutgiltig segrare - och då skulle jag nog satsa en slant.

 

Dock så har han ju haft en del personliga problem dvs skilsmässor och liknande som inte uppskattas av de konservativa kristna. Det var väl tom ett öppet bråk som bla pågick i medierna med hans exfru har jag för mig. Sådant lär det ju grävas frisk i om han nomineras. Dessutom är han väl för abort vilket är ett stort "no-no" bland de kristna.

 

En annan som kan tänkas ge sig in i leken är ju Al Gore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så har han ju haft en del personliga problem dvs skilsmässor och liknande som inte uppskattas av de konservativa kristna. Det var väl tom ett öppet bråk som bla pågick i medierna med hans exfru har jag för mig. Sådant lär det ju grävas frisk i om han nomineras. Dessutom är han väl för abort vilket är ett stort "no-no" bland de kristna.

 

En annan som kan tänkas ge sig in i leken är ju Al Gore.

 

Giuliani Loves Cross-Dressing

 

Än så länge tycker jag John Edwards verkar vettigast, men USA kommer alltid att förbli ett pissland i mina ögon, så enda anledningen man ser fram emot presidentvalet är ju att dollarn kanske äntligen rycker upp sej lite. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obama verkar helt klart minst värdelös, men han är väl å andra sidan en gigantisk outsider. Om man nu kan uttrycka sig på det viset.

 

Om jag var demokratisk valstrateg skulle jag grundligt undersöka möjligheterna att "värva" Colin Powell.

 

Ja, Obama verkar sympatisk.

 

Colin faller nog för ålderstrecket skulle jag tro. Har för mig att han sagt det själv också för ett antal år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kollade just upp det. 70 bast, trodde han var 5-10 år yngre.

Men han känns helt klart som den överlägset mest populäre svarta politikern i landets historia, från mitt semiignoranta perspektiv.

Dessutom kändes han alltid som mer demokrat än republikan.

 

Ja, han gav alltid ett väldigt bra intryck och verkade relativt moderat jämfört med vissa andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
jag tror det finns noll chans att en färgad skulle vinna. Även om icke-vita är i majoritet i flertalet av delstaterna. För USA är ett väldigt rasistiskt land under ytan. Ja, Obama skulle locka fram en hel del "nya" väljare, icke-vita som aldrig röstat förut. Men varenda republikans soffliggare i landet skulle rösta på repulbikanerna, och typ hälften av de vita demokraterna skulle byta parti. Att det sedan blir jordskredsseger för Obamma i vissa delstater hjälper inte, med USAs röstsystem med elektorer.

 

Ja, självklart är det ett större handikapp att vara svart än det är att vara kvinna. Jag menar, republikanerna skulle kunna ha Adolf Hitler som kandidat och ändå vinna valet om Obama blir demokraternas kandidat. Jag tror dock att du underskattar hur pass konservativa de som faktiskt röstar är.

 

LOL, så pyramidalt fel ute!

 

Cashade själv in 1.4 ggr pengarna på Obama. Kul när det går att tjäna pengar på att följa sin politiska övertygelse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...