Gå till innehåll

Metallica på Stadion 12/7


GG

Recommended Posts

Rob är riktigt jävla skicklig, att han sen ser ut som en apa på scen får man väl ta. Dock kan han inte mätas med Cliff. Men bättre än Jason är han definitivt. Men Jasons backup vocals var inte att leka med.

 

 

Senaste setlisten från Wembley i förrgår. Den är så fruktansvärt bra. Bort med memory remains och in med Blackened idag please, då dör jag. Seriöst.

 

Creeping Death

For Whom The Bell Tolls

Sad But True

Disposable Heroes

The Unforgiven

...And Justice For All

The Memory Remains

The Four Horsemen

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Battery

- - - -

No Leaf Clover

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

- - - -

Whiplash

Seek and Destroy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, precis hemkommen. Finns inte ord för hur bra det var. Bästa var från Memory remains oc hframmåt till första extrnummrena. Herrejävlar sån extas. Helt obeskrivligt vackert. Inte fel med AJFA och Disposable heroes, fy satan så tungt.

 

 

Creeping Death

Fuel

Wherever I May Roam

Disposable Heroes

Welcome Home (Sanitarium)

...And Justice For All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Battery

- - - -

Sad But True

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

- - - -

Whiplash

Seek and Destroy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just hemkommen från Stadion.

 

Jäkligt bra konsert, bra ljud, bra stämning, bra väder (!) och en publik som är med på noterna.

 

Bäst tyckte jag Master of Puppets, Sad But True och One var. Är tämligen säker på att konserten kommer få minst en 4:a i alla större tidningar i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, precis hemkommen. Finns inte ord för hur bra det var. Bästa var från Memory remains oc hframmåt till första extrnummrena. Herrejävlar sån extas. Helt obeskrivligt vackert. Inte fel med AJFA och Disposable heroes, fy satan så tungt.

 

 

Creeping Death

Fuel

Wherever I May Roam

Disposable Heroes

Welcome Home (Sanitarium)

...And Justice For All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Battery

- - - -

Sad But True

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

- - - -

Whiplash

Seek and Destroy

 

Det var verkligen sjukt bra, såg dom i Tallinn förra året men jag tycker fan dom var bättre i år!

 

Förresten spelade dom ju inte Fuel, Wherever I May Roam, Sanitarium eller Battery men däremot For Whom The Bell Tolls och The Four Horsemen! Bra var det iaf! :)

 

EDIT: Ride The Lightning och The Unforgiven får vi inte glömma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, precis hemkommen. Finns inte ord för hur bra det var. Bästa var från Memory remains oc hframmåt till första extrnummrena. Herrejävlar sån extas. Helt obeskrivligt vackert. Inte fel med AJFA och Disposable heroes, fy satan så tungt.

 

 

Creeping Death

Fuel

Wherever I May Roam

Disposable Heroes

Welcome Home (Sanitarium)

...And Justice For All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Battery

- - - -

Sad But True

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

- - - -

Whiplash

Seek and Destroy

 

Tycker det var fint att dom körde No leaf clover. Antar att jag är en av få som tycker den är riktigt, riktigt bra.

Annars har jag synpunkter på avslutningen. Tycker Whiplash är deras överlägset mest överskattade låt, hade hellre sett Enter Sandman på den platsen. Tycker också att det är synd att dom kör NEM och One efter varandra.

 

Edit; One var nog bäst och det tycker jag inte pga fyverkerierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också hemkommen från stadion och ett sjukhusbsök. Fy satan så bra det var. Setlisten var i det närmaste perfekt. Sjukt underbart.

 

 

Råkade dock få för mig att ta en genväg över ett staket med jävligt vassa piggar. Trampade igenom och piggen gick rakt in i foten och lämna ett riktigt smaskigt sår. Fick sy 5 stygn i foten och två i handen. Ooops :D

 

Men who gives a shit. Synd att jag antagligen måste skippa Helsingforskonserten nu. Men är ganska nöjd, mitt livs bästa Metallicakonsert hittils och skulle tro att den blir jävligt svårslagen. Bättre än såhär blir det fan inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shiiiiit folks....

 

Nu vet jag hur det är att ha en 2.5 timmes lång orgasm. Det här va rena paradiset för ett gammalt Metallicafan som mej. Köpte första plattan Kill em all när den kom o sen dess har det hållit i sej.

Det spelades monster rakt igenom....MYCKET MYCKET BRA....kan nog inte bli bättre tror jag.

 

Ang basisten tycker jag han funkar bra... Va inget superduperfan av Jason så jag tycker absolut inte det är ett nerköp.

Kommer aldrig glömma den morgonen jag vaknade och läste att Cliff hade förolyckats i bussolyckan här i sverige :(.... Och än så hedrar dom honom dom honom på scenen...bra pojkar.

 

Har ännu inte slutat ringa i öronen :D....fuck öronproppar.. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var norges setlist. Här är Sveriges:

 

Creeping Death

For Whom The Bell Tolls

Ride The Lightning

Disposable Heroes

The Unforgiven

...And Justice For All

The Memory Remains

No Leaf Clover

Orion

Fade To Black

Master of Puppets

Whiplash

- - - -

Sad But True

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

- - - -

The Four Horsemen

Seek and Destroy

 

 

 

Kan tamefan inte bli bättre. Så äckligt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...