Gå till innehåll

regn.


henkhigh

Recommended Posts

Hej!

 

Jag började att spela poker för ca: 3 år sen och har nu äntligen insätt att det här håller inte. På nått sätt har jag fallit in i den här pokervärlden igen senaste månaden och börjat spela. jag är trött på att försörja denna få minoritet som alla mina pengar hamnar hos i slutändan. Jag har instätt att även om jag ofta spelar bra så går jag alltid back i slutändan, när jag sumerar inkomst och utgift. Helt enkelt klarar jag inte av att behärska mig. Jag hoppas nu att det här kan kanske sparaka någon annan i arslet som sitter i samma situation.

 

Ibland känns pokern som bara tidsfördriv eftersom det regnar ute eller nått, ingen annan som har något förslag på vad man kan göra istället på en laptop? =)

 

Over and out.

/Henrik:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att spela poker så kan man använda en dator till World of Warcraft och Betapet. WoW är dock -EV fast begränsat till drygt en hundring i månaden.

 

Sen ryktas det att man som student kan använda en dator till att skriva rapporter och dylikt oxå fast jag vet inte riktigt...

 

Skit i pokern i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att jag känner dom där lirarna, men har inte mycket kontakt med någon utav dom, kanske hade hjälpt att ta lite lektioner av -_- och de andra pojkarna som lyckas i finspång=) så den stämmer nog partyjack. har nästan alltid gått i samma klass som -_- men aldrig tagit det här med poker på alvar.

struve, mm har med hört de ryktena men jag har oxå hört ryktena om sommarlov =) eftersom jag löste tentorna förra perioden ;) nu har man ju inget att göra över sommaren efter jobbet, det är det som är problemet. men tack för tipset;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Porrsurf.

 

Har för mig att det kallas herr-browsing i lite finare omgivningar. :-D

 

Angående att förlora pengar på poker så har du ju helt rätt. Minoriteten vinner lite, majoriteten förlorar mycket. Mellanskillnaden hamnar hos utländska spelbolag som täljer guld på unga människors vanföreställningar.

 

Utdragen tre händer? Kallas varians, no more no less.

Grundproblemet är vårt mänskliga selektiva minne. Visst minns vi exakt de händer där vi får storpisk av en floppad låg stege trots att du höjde saftigt med AK preflop och någon helknäpp synfisk limpat och kallsynat med 56s oop.

Vad du inte minns är alla gånger du varit på andra sidan om en sådan uppgörelse. Egentligen vill du inte minnas då spelet du gjorde inte var helt genomtänkt men ändå belönades.

 

Men moget av dig att komma till insikten om att poker är slöseri med både pengar och tid. I min värld är jag redo att "köpa" spänningen och tidsfördrivet för ett par hundra kr i månaden. Det är ett nöje som får kosta just för att jag tycker det är så himla roligt.

Kanske du i framtiden kan ansluta dig till flocken hobbyspelare som kan acceptera att det är ett nöje som kostar pengar i längden men tills dess gör du helt rätt i att leta alternativa användningar för laptopen.

 

Innan pokern kom till mitt liv ha jag för mig att jag spelade rätt så mycket spel på datorn. Need for Speed och Dungeon Siege var favoriterna och kommer jag ihåg rätt så var de rätt tidskrävande. Kanske en idé att följa upp?

 

Lycka till ... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt inställning Henrik. Om det känns fel och dumt att spela, och att man känner det som jobbigt när man förlorar pengar ska man lägga av. När man kommit till insikten att spelet tar mer pengar och tid än man tycker att det är värt är det bättre att hitta ngt annat att göra.

Om man nu känner ett behov att sitta fastlåst vid datorn hela dagarna och inte vill spela poker finns det som sagt många olika onlinerollspel att köra. Eller strategispel mot andra spelare är också en bra grej.

Böcker - TVserier att gröta in sig i - strunta i att det är regn och gå ut ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all fin response.

JockePett, mm de stora pokerbolagen är självkart de största bovarna. Jag slutade spela i kanske fyra månader tills jag fick ett brev på posten som gav mig ett erbjdande igen och så var man runt ett varv till och skottade på div. siter.

Mm det är helt klart sant, min försvarsmekanism är att jag tar till mer pengar, när jag blir utdragen oftast klarar jag inte av att hantera mitt tiltande. Jag känner ibland att pengarna betyder mer än själva spelet. vilket är helt fel resonemang. Jag vet att jag spelar aldeles för uppenbart med. Jag kan helt enkelt inte spela poker, så är det. dock har jag haft mina framgångar och det är ofta dem som gör att jag hela tiden fastnat i resonemanget att det här vänder snart.

Jag kommer säkert om något år spela kanske enstaka händer på någon rimlig nivå med pengar jag lika gärna kunde gått och bowlat för.

Jag känner även att man har helt tappat begräppet för pengar och jag hade aldrig spelat som jag gjort om det varit live spel och jag sätt de pengar jag förlorat. men internet gör det enkelt att reloada en förlust.

Ska prova de spelen. kommer nog använda mina pengar numera till att köpa det jag vill ha istället, så länge jag inte donerar bort dom är jag nöjd.

 

Tack för tipsen Apple, ska jag jag göra. även om har en flickvän som jag kommer spendera mer tid med, som förövrigt är helt ovetande om det här problemet. Kommer lägga mycket tid på min familj vänner. känner bara att det är väldigt tur att jag spelat med ressurser jag har och att jag inte har hamnat i skulld, för jag har stora fonder sparade och så vidare som kunde gått åt under de vildaste studerna. Kanske tar något extra jobb nu under studietiden jobbar in de 10k sek som jag har haft roligt för på nätet. Kommer kännas bättre efter det.

Mvh // Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text text -

Tack för tipsen Apple, ska jag jag göra. även om har en flickvän som är helt ovetande om det här problemet. - text text

Mvh // Henrik

 

En bra grej för att ännu mera se till att du inte spelar mera är att tala om för din flickvän hur läget ser ut. det hjälper alltid att ha ngn i sin närhet som vet om sitt problem men att det nu är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra grej för att ännu mera se till att du inte spelar mera är att tala om för din flickvän hur läget ser ut. det hjälper alltid att ha ngn i sin närhet som vet om sitt problem men att det nu är bättre.

 

Mm de kommer jag givetvis nämna framöver, mina föräldrar vet redan och de kommer att säga ifrån om de ser att jag spelar. men även om de inte ser att jag spelar. varje dag jag inte spelar är en vinnst i sig.

tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Har du aldrig tjänat något på pokern? Tycker att det är konstigt att du inte lagt av tidigare.

 

Jo det är klart, Det var en tid då jag spelade för dagen och tog ut det jag vann, vid det tillfället var jag någon tusenlapp upp kanske. men sen började jag sluta ta ut det jag vann och spelade istället upp det. Jag har även försökt att spela med BR vid ett flertal tillfället men har alltid slutat gul, oftast pga dålig disciplin. så under en lång period av spel har det blivit endel pengar som bara har gått till poker. Vilket visar sig när man summerar antalet insättningar och utag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagt det förr och säger det igen:

Playmoney och frirullar :lol:

 

Vinner man inte pengar så finns det liksom ingen vits med att spela om pengar.

 

Å andra sidan skulle spelet självdö om det bara satt vinnande nötproffs vid varje bord. Inga frivilliga(?) donatorer = extremt kasst värde.

Spelsiterna tjänar pengar per spelad hand, oavsett vem som vinner dem. Proffsen (som spelar för uppehälle) tjänar pengar på rekreationsspelarna, i det långa loppet. Rekreationsspelarna är hänvisade till att vinna pengar ibland men för det mesta är det +/- 0 och i det långa loppet påverkar varians, rake och orutin så att det blir back i kassan.

En spelsites framgång (eller fall) avgörs inte av hur många annonyma proffs de lyckas attrahera utan snarare hur många amatörer de lockar in på nätverket.

 

Det här är den hårda, kalla sanningen. Utan insikt om den lurar ni bara er själva. Spelar du sällan, för högt och för chansartat - räkna då med att förlora pengar. Eller betala för nöjet, beroende på hur man ser på saken.

 

... hard core amatör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men merparten av rekreationsspelarna skiter i pengarna helt och hållet.

Eftersom UP inte gör det och förlorar så är det ju frågan vad han får ut för extra nöje av att spela om pengar jämfört med frirullar eller playmoney.

 

Nej, precis.

Inlägget var mera allmänt riktat till andra rekreationsspelare som ännu inte kommit till samma insikt som OP.

Personligen tycker jag att frirullar är extra jobbiga att spela. Mer än halva startfältet verkar inte ha någon respekt för pengarna (som de inte satsat) och därför använder en extremt chansartad spelstil, nästan som under rebuy perioden i en låg $ MTT. När tillräckligt många av dina motståndare gör detta tycker jag att det är extremt frustrerande att försöka spela.

Playmoney ska jag inte ens ge mig in på. Det är ett helt annat spel än poker för riktiga pengar. Enda likheten är att de delar regler och namn. :-D

 

Sen kan det vara svårt att motivera sig för A-spel på lägre nivåer om man tidigare spelat på högre nivåer. Någonstans i bakhuvudet finns alltid de där förrädiska tankarna som till slut leder till skott på högre nivåer. Inte alltid för att täcka upp för förluster utan snarare för att man lyckats dubbla en 1/20 del av sin rulle på, låt säga $0.10-$0.20, och man känner sig som en pokergud och man har skaffat sig ett BR-skadligt självförtroende för att skotta.

 

Nej, om nu OP har bestämt sig för att sluta så tycker jag att vi låter honom göra det. Pröva lite poängpoker, t.ex. Chicago, med familjen istället. Ganska kul det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, precis.

Inlägget var mera allmänt riktat till andra rekreationsspelare som ännu inte kommit till samma insikt som OP.

Personligen tycker jag att frirullar är extra jobbiga att spela. Mer än halva startfältet verkar inte ha någon respekt för pengarna (som de inte satsat) och därför använder en extremt chansartad spelstil, nästan som under rebuy perioden i en låg $ MTT. När tillräckligt många av dina motståndare gör detta tycker jag att det är extremt frustrerande att försöka spela.

Playmoney ska jag inte ens ge mig in på. Det är ett helt annat spel än poker för riktiga pengar. Enda likheten är att de delar regler och namn. :-D

 

Sen kan det vara svårt att motivera sig för A-spel på lägre nivåer om man tidigare spelat på högre nivåer. Någonstans i bakhuvudet finns alltid de där förrädiska tankarna som till slut leder till skott på högre nivåer. Inte alltid för att täcka upp för förluster utan snarare för att man lyckats dubbla en 1/20 del av sin rulle på, låt säga $0.10-$0.20, och man känner sig som en pokergud och man har skaffat sig ett BR-skadligt självförtroende för att skotta.

 

Nej, om nu OP har bestämt sig för att sluta så tycker jag att vi låter honom göra det. Pröva lite poängpoker, t.ex. Chicago, med familjen istället. Ganska kul det med.

 

Hej, Skyssta reflektioner.

Playmoney är absolut ingenting för mig, då tittar jag hellre på när andra spelar. Oseriösare spel får man leta efter. Jag har aldrig spelat på några högra nivåer. kanske därför jag inte förlorat några större summor, utan mer kontinuerligt spel på lägre nivåer där jag ofta har gulat i slutändan, pga att jag blivit övermodig. Jag upplever att svårighetsgraden har ökat på div nätverk, spelarna har blivit bättre och allt färre. Förr spelade jag mycket på 0.10 / 0.20 $ ladbrokes och det gick rätt bra pengarna växte och jag kunde ta en förlust men sen kom några dagar i rad av "bra" spel, när man inte kan träffa nått, som säkert alla på det här forumet upplever. då handlar det istället om att överleva och förlora så lite som möjligt och det är just den biten jag inte klara av. Jag känner även att jag har dålig respekt för pengar, vilket man nog bör ha för att lyckas.

Chicago var ett tag sen men varför inte;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...