Gå till innehåll

NL50 SH, top 2-par på turn möter check-raise.


Recommended Posts

Har väl en rätt bra uppfattning om hur handen borde spelats men vill ändå posta för att höra era åsikter och då specifikt på turn.

 

Fi är 28/16.7/1 på 25 händer så har noll read.

 

Seat 1: HERO [ Queen of Spades,King of Diamonds ] ($49.25 in chips)

Seat 6: le cauchemar ($77.75 in chips)

Seat 8: ChickRules ($44.80 in chips)

Seat 9: ChipHunter9 ($56.00 in chips)

Seat 10: IgotSetDraw ($73.70 in chips)

ANTES/BLINDS

ChipHunter9 posts blind ($0.25), IgotSetDraw posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

HERO bets $2, le cauchemar folds, ChickRules folds, ChipHunter9 calls $1.75, IgotSetDraw folds.

FLOP [board cards King of Spades,7 of Spades,10 of Hearts ]

ChipHunter9 checks, HERO bets $3, ChipHunter9 calls $3.

TURN [board cards King of Spades,7 of Spades,10 of Hearts,Queen of Clubs ]

ChipHunter9 checks, HERO bets $7, ChipHunter9 bets $14, HERO calls $7.

RIVER [board cards King of Spades,7 of Spades,10 of Hearts,Queen of Clubs,Jack of Clubs ]

ChipHunter9 bets $20, HERO folds

 

På rivern anser jag mig slagen då ett naket A räcker för att vara rökt. Men vad fan hade han isåfall på turn.. AJ? Det är det enda som förklarar hans linke anser jag.. Men vad gör han då på flop med hålstegen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du viker där kommer jag (jag är alltid FI) att panga med en massa händer. KJ, QJ, alla Jxs med spader... visst finns det en väldig massa händer som slår dig, men samtidigt en stor mängd som försöker köpa potten. Jag skulle påstå att detta beror helt på hur du/han spelat innan. Är han en nötspelande fegis så är du slagen, men är han hyffsat aggro kommer han att slå om med en massa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du viker där kommer jag (jag är alltid FI) att panga med en massa händer. KJ, QJ, alla Jxs med spader... visst finns det en väldig massa händer som slår dig, men samtidigt en stor mängd som försöker köpa potten. Jag skulle påstå att detta beror helt på hur du/han spelat innan. Är han en nötspelande fegis så är du slagen, men är han hyffsat aggro kommer han att slå om med en massa händer.

Hur ofta tror du att hero har ett A eller annan hand han synar med?

Alltså chansen att hero har en "legitim" synhand här är ju väldigt stor även mot en normal spelare. Och om du pangar på hela tiden så får du ju syn ännu oftare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu menade jag primärt på turn. Att checkraisa där är av FI en garanterad kassako om det är så att vår hero anser sig slagen varje gång. Nu trasslar ju river till det något, men ändå. Alla är toksäkra på att detta är en given fold. Men ingen tar ju hänsyn till vad FI ska ha.

 

Ingen säger: Panga tillbaka på turn.

 

Varför?

 

Vilka händer kan en normalaggro FI reraisa (mini) på turn med? En jäkla massa! Det var min poäng. Om vi synar turn men lägger river, vad anser vi då att han har? Vi synar alltså turn och tror att vi leder eller har en bra chans att dra ut, men lägger då knekten faller. Går inte ihop. Då anser vi alltså att fi har ett A eller en 9a. Vilka händer kan då fi ha på turn? AJ eller J9?

 

Det jag menar är att alla sitter och nickar och är jätteöverrens om att hero spelade rätt hela vägen. Jag påstår att Fi satt med QJ och semibluffade på turn. Han träffar tvåparet på river och gör ett stopbet. (Riverbettet är $20 i en pott som är på ca $38.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att alla sitter och nickar och är jätteöverrens om att hero spelade rätt hela vägen. Jag påstår att Fi satt med QJ och semibluffade på turn. Han träffar tvåparet på river och gör ett stopbet. (Riverbettet är $20 i en pott som är på ca $38.)

 

Jag tycker inte det verkar vara ett vettigt beslut från fi att min-check-raisa turn som semibluff med öppet stegdrag och 2a-par. Tanken med en semibluff är ju att kunna vinna potten genom att bluffa alternativt få en vinnande hand på nästa gata/or.

Få en vinnande hand på river kunde han ju gjort (om han haft en annan hand än QJ som bara kunde förlorat ifall HERO synat.

Att HERO lägger sin hand som han bettat på flop och turn mot ett min-check-raise är knappast troligt.

Därav inte semibluff.

 

Fi hade annars hyffsade stats förutom agressivitet 1 vilket är alldeles för passivt för SH. Visserligen väldigt få händer men ger ändå en föraning om spelstil. Det talar också mot semibluff på turn. Snarare att han satt sin hand på turn och inte tänker på att jag bara behöver ett A för att dela/slå han på river.

 

Jag tycker river-bettet är mer värdebet än stopbet. Väl stort för ett sådant i mitt tycke.

 

Jag blir inte klok på hans hand men antingen gjorde han ett vågat/dumdristigt move på turn och river eller så satt han på AJ, J9 alternativt Axs och ville få in mer pengar i potten på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...