Gå till innehåll

Ridå


Softish

Recommended Posts

Jag förlorade mina allra sista pengar (matpengar) med tvåpar mot en kille som fick in runner runner färg med sitt ena kort! Nu orkar jag inte längre och måste dessutom öka mitt banklån för att kunna leva i sommar, d v s om jag nu får öka på det. Annars får jag väl panta burkar för jag kan inte med att fråga varken föräldrarna eller bekanta om lån för de känner till att jag spelar poker. Hm.. man kanske skulle begå ett rån eller nått? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlorade mina allra sista pengar (matpengar) med tvåpar mot en kille som fick in runner runner färg med sitt ena kort! Nu orkar jag inte längre och måste dessutom öka mitt banklån för att kunna leva i sommar, d v s om jag nu får öka på det. Annars får jag väl panta burkar för jag kan inte med att fråga varken föräldrarna eller bekanta om lån för de känner till att jag spelar poker. Hm.. man kanske skulle begå ett rån eller nått? ;-)

 

 

säg till dina föräldrar hur det är och att du ska sluta spela så får du säkert låna.

dina när alär ju ändå märka det.

sök sen ett riktigt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förlorade mina allra sista pengar (matpengar) med tvåpar mot en kille som fick in runner runner färg med sitt ena kort! Nu orkar jag inte längre och måste dessutom öka mitt banklån för att kunna leva i sommar, d v s om jag nu får öka på det. Annars får jag väl panta burkar för jag kan inte med att fråga varken föräldrarna eller bekanta om lån för de känner till att jag spelar poker. Hm.. man kanske skulle begå ett rån eller nått? ;-)

 

Hur?

 

Ser massor med folk spelar bort hus och hem, finns ju massor med regler innan du äns börjar spela poker...har man ingen kontroll på sig själv så börja inte spela.

 

 

Du kommer alltid att förlora dina pengar ALLTID, om du tror att du kan vinna tillbaka dina pengar så glöm det för det går INTE.

 

Folk tror dom kan vinna tillbaka sina pengar genom att sätta in nya, och visst vinner dom tillbaka dom ibland men då slutar dom ju inte heller 3 händer senare är dom pank..och så sitter dom där igen..

 

Att låna från andra för att lösa sina skulder vet jag inte vad man ska tycka om, varför komma så lätt undan? Bör dina föräldrar betala för dina felsteg?

 

Vad säger att du inte kommer "Ah det gick ju lätt att lösa"

 

Gå till socialen och prata med dom, kanske du kan få matkuponger och komma i kontakt med rätta personerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg till dina föräldrar hur det är och att du ska sluta spela så får du säkert låna.

dina när alär ju ändå märka det.

sök sen ett riktigt jobb.

Faktum är att jag har ett ganska välbetalt jobb men just nu har jag semester och fick lönen den 27:e. Det är alltså nära en månad kvar till nästa lön så det blir tufft att leva och framförallt att svårt att få en givande semester. Jag vet att jag får skylla mig själv men mitt beroende beror i grunden på andra problem som gör mig väldigt nedstämd. Typ som en alkoholist som dricker för att döva sina sorger. Mitt liv har gått snett sedan länge :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker på att jag hade varit en vinnande spelare i längden om jag bara hade disciplin nog att hålla mig till vissa principer. Nu förstår jag att det enda rätta är att alltid ta ut inköpet direkt varje gång jag har lyckats dubbla min insättning. Låt säga att jag sätter in 2000:- och lyckas spela upp mig till 400 euro - Ta ut 200, d v s ca 2000:- direkt! Felet är att man hoppas på att lyckan ska pågå länge till men så vänder det och det är då lätt att man tiltar bort alltihop av frustration. Ifall jag hade hållt mig till den här principen så hade jag antagligen varit förmögen idag. Om jag lyckas snitta runt 2000:- per dag så blir det ju väldigt mycket i längden. Dubbla upp och logga ut i minst några timmar innan man fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker på att jag hade varit en vinnande spelare i längden om jag bara hade disciplin nog att hålla mig till vissa principer.

...

Felet är att man hoppas på att lyckan ska pågå länge till men så vänder det och det är då lätt att man tiltar bort alltihop av frustration. Ifall jag hade hållt mig till den här principen så hade jag antagligen varit förmögen idag.

 

 

Om inte om hade varit... Det du säger är att du inte kan spela poker, men om du kunde hade du tjänat pengar på det. Sluta spela, till varje pris. Be om hjälp för att räta upp situationen om det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker på att jag hade varit en vinnande spelare i längden om jag bara hade disciplin nog att hålla mig till vissa principer. Nu förstår jag att det enda rätta är att alltid ta ut inköpet direkt varje gång jag har lyckats dubbla min insättning. Låt säga att jag sätter in 2000:- och lyckas spela upp mig till 400 euro - Ta ut 200, d v s ca 2000:- direkt! Felet är att man hoppas på att lyckan ska pågå länge till men så vänder det och det är då lätt att man tiltar bort alltihop av frustration. Ifall jag hade hållt mig till den här principen så hade jag antagligen varit förmögen idag. Om jag lyckas snitta runt 2000:- per dag så blir det ju väldigt mycket i längden. Dubbla upp och logga ut i minst några timmar innan man fortsätter.

 

 

det är ju sådana där tankar som kommer ruinera dig i slutet. du har förlorat dina matpengar, du är ingen vinnande spelare. face it och lägg av om du inte vill sluta på gatan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att jag har ett ganska välbetalt jobb men just nu har jag semester och fick lönen den 27:e. Det är alltså nära en månad kvar till nästa lön så det blir tufft att leva och framförallt att svårt att få en givande semester. Jag vet att jag får skylla mig själv men mitt beroende beror i grunden på andra problem som gör mig väldigt nedstämd. Typ som en alkoholist som dricker för att döva sina sorger. Mitt liv har gått snett sedan länge :-(

 

 

Alltså det är så att du och endast du kan ju få dej själv att sluta spela poker.

 

Läste dina rader där nere, glöm det säger jag bara ALLA vinner inte i poker förr eller senare kommer du åka dit..Om nu ditt exempel hade fungerat hade ju alla varit förmögna idag.

 

Låter mer som en ursäkt för att spela, att du har tråkigheter i RL och att du finnner att poker skulle vara din lösning på det kan du ju med glömma,Poker är ingen lek det är riktiga pengar.

 

 

Jag satte in 1000kr en gång i tiden dom lever jag på ännu (min nuvarande BR) när den är slut är poker slut kommer aldrig att ta 10 öre mer från min eller min sambos lön bara för att kunna spela.

 

 

Läser gång på gång att folk tiltar bort sina pengar, spelar bort hyres pengar,löner,banklån....Jag har en viss förståelse för det MEN innerst inne undrar jag vad det är för människor, Hur F*N kan man igentligen göra så mot sin sambo/barn osv..är pengar så viktigt? Kan inte förstå att folk INTE kan fatta det GÅR INTE hämta tillbaka det man förlorar.

 

 

spela ALDRIG med pengar du inte har RÅD att förlora

 

 

Och vad vi på forumet säger spelar föga roll om du inte vill sluta,Vad du nu beslutar så GL..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker på att jag hade varit en vinnande spelare i längden om jag bara hade disciplin nog att hålla mig till vissa principer.

Too late att bekymra sig över sånt. Alla tycker de är vinnande, inkl jag. Söker du inte hjälp är du inte bara spelberoende utan dessutom dum i huvet. Ledsen att säga det, men så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ganska säker på att jag hade varit en vinnande spelare i längden om jag bara hade disciplin nog att hålla mig till vissa principer. Nu förstår jag att det enda rätta är att alltid ta ut inköpet direkt varje gång jag har lyckats dubbla min insättning. Låt säga att jag sätter in 2000:- och lyckas spela upp mig till 400 euro - Ta ut 200, d v s ca 2000:- direkt! Felet är att man hoppas på att lyckan ska pågå länge till men så vänder det och det är då lätt att man tiltar bort alltihop av frustration. Ifall jag hade hållt mig till den här principen så hade jag antagligen varit förmögen idag. Om jag lyckas snitta runt 2000:- per dag så blir det ju väldigt mycket i längden. Dubbla upp och logga ut i minst några timmar innan man fortsätter.

ja eller hur, nu har du kommit på knepet så kör på det! 8-)

så gör alla proffs. sätter in ett inköp och och sen sitter vi och väntar på schyssta löv och dubblar upp . Sedan trycker man på withdraw och loggar ut så inte tilten hinner komma.

nätpåker är verkligen eaazy money bara man kan knepet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man nästan känner och hör desperationen i precis alla inlägg du postat på pf.

Snälla, för din egen skull sluta spela poker.

 

Jag var lite som du ett tag, tänkte att jag kan fan inte ha sån otur hela tiden och varför hittar inte pengarna till mitt konto kontinuerligt!?

Insåg senare att jag helt enkelt inte är tillräckligt bra.

Jag driver en pokerklubb, har några kompisar som livnär sig på poker och jag fattade inte varför jag inte gjorde det oxå, typ.

 

Fan 16 lax i månaden kan du göra annat roligt för!

Du plockar ut 3k mer i månaden än vad jag gör.

Jag har unge, kärring och sporthoj och får pengar över.

 

Gör något roligt för degen ist för att sitta inne framför datorn och må dåligt.

Släng ut skiten genom fönstret, gör ngt drastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Du kan ju börja med att ringa och prata med dom här, Softish!?

 

Är du bekymrad över ditt eget eller någon annans spelande, eller har du frågor om spelberoende ring 020 - 81 91 00 !

Statens Folkhälsoinstitut och Oberoende spelsamverkan gruppens (OSS) nationella stöd- och hjälplinje för spelare och anhöriga.

 

Hjälplinjen är öppen mån-fre mellan kl. 10.00 - 21.00

Samtalet till linjen är gratis om man ringer från en vanlig telefon. Ringer man från en telefonautomat kostar det 3 markeringar, cirka 3 kr, oavsett hur länge man pratar.

 

Det går även att ringa från mobil, samtalet kostar inget extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Jag är ganska säker på att jag hade varit en vinnande spelare i längden om jag bara hade disciplin nog att hålla mig till vissa principer. Nu förstår jag att det enda rätta är att alltid ta ut inköpet direkt varje gång jag har lyckats dubbla min insättning. Låt säga att jag sätter in 2000:- och lyckas spela upp mig till 400 euro - Ta ut 200, d v s ca 2000:- direkt! Felet är att man hoppas på att lyckan ska pågå länge till men så vänder det och det är då lätt att man tiltar bort alltihop av frustration. Ifall jag hade hållt mig till den här principen så hade jag antagligen varit förmögen idag. Om jag lyckas snitta runt 2000:- per dag så blir det ju väldigt mycket i längden. Dubbla upp och logga ut i minst några timmar innan man fortsätter.

 

Det du säger är att du ska sätta in pengar dubbla upp, casha ut. Du nämner inte att du kan förlora insatt belopp alls. Vad händer alla gånger som dubblingen misslyckas, jo du måste sätta in nya pengar som du ska ha möjlighet att dubbla upp.

 

Exempel du sätter in 2000, dubblar upp tar ut 2000, dubblar upp, tar ut 2000, misslyckas dubbla upp och är gul. Nu måste du alltså sätta in igen, denna gång så kanske du misslyckas att dubbla upp och gular på en gång.

 

 

Av 100 proffessionella pokerspelare använder 0 sig av detta knep.

Av 100 förlorande pokerspelare avänder sig 100 av detta knep.

 

Att du skulle till höra de 0 spelarna som är proffessionella är lika troligt som att du skulle tillhöra de 100 förlorande spelarna som tillämpar tekniken du föreslog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...