Gå till innehåll

NL50 - AT blir TPTK, konstig linje från fi


Recommended Posts

Jag höjer ATo i CO. Fi min 3-bettar och jag synar. Floppen ger mig TPTK och fi bettar dubbel pott. Kan man sätta fi på en range här? Är det ett missclick? Vad göra?

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($44.35)

BB ($85.30)

UTG ($100.30)

Hero ($49.75)

Button ($69.65)

 

Preflop: Hero is MP with Tclub.gif, Aheart.gif.

1 fold, Hero raises to $2, 1 fold, SB raises to $3.5, 1 fold, Hero calls $1.50.

 

Flop: ($7.50) 4diamond.gif, Theart.gif, 6spade.gif(2 players)

SB bets $13.5, Hero: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga, vilka händer tänkte du slå med den synen pf? va hoppades du få på floppen? om du hade träffat A istället så finns d så många händer som har dig slagen, och ja å andra sidan så slår du de flesta PP under A, men skulle du ta risken o syna ner en kille med AT träff A? jag tycker iaf den handen ska slängas direkt pf, rätta mig om jag har fel...

ja det finns folk som spelar AA sådär på flopp, vissa tom ställer på flopp, de har nöten, din syn visar styrka, de försöker trycka in så mkt som möjligt så fort som möjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min-raiset preflop tolkar jag ofta som AA,KK,QQ på dessa nivåer.

Överbet på låg trashig flop är antingen missad flop med AK eller överpar. Eftersom överpar var mer troligt preflop så är det nog troligt här också.

 

Inte värt en stack med TPTK här. Fold.

 

Syn preflop dock. Du kan inte ge intrycket att hela tiden släppa dina raise preflop mot minraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...