Gå till innehåll

Biz svs slask 2.5/5+


slaskpoker

Recommended Posts

raisat pre, flop 248 jag 44 han 88 usch de blev dyrt

 

har inge flyt alls i spelet, blir utdragen fett mycket :-(

 

ligger typ 2k back idag!

 

gahh floppar set, fisk fi synade raise pf med 45o och satte stegen på turn ...Baaah ......

 

tror ja dissar detta får se om ja spelar nått på denna nivån imorgon, gick ju skit idag iaf.. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

raisat pre, flop 248 jag 44 han 88 usch de blev dyrt

 

har inge flyt alls i spelet, blir utdragen fett mycket :-(

 

ligger typ 2k back idag!

 

gahh floppar set, fisk fi synade raise pf med 45o och satte stegen på turn ...Baaah ......

 

tror ja dissar detta får se om ja spelar nått på denna nivån imorgon, gick ju skit idag iaf.. .

 

Grymt tråkigt, kul att se dig vid borden annars! Hade lika kass dag som dig, floppat set 6ggr där jag hamnat all in och blivit utdragen av ett par. Inte kul när det går tungt direkt på nya nivån! Tycker du ska gå ner till 1/2 och spela tillbaka lite självförtroende om det inte vänder innan du slutar idag!

 

Annars måste du känna att du inte har några problem med nivån!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm det känns rätt bra ändå, lite surt att jag inte träffar bättre dock för känns som jag spelar mestadels rätt. får se vad jag spelar ikväll

 

lite skum hand, Fi spelar flera bord på nivån så antog att han va rätt bra men han losade 3500 igår på de 600händer jag har på honom igår så jag vet inte riktigt 34/20/5 stats har han.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

BB ($2217.34)

Hero ($966.16)

MP ($1233.4)

Button ($898.41)

SB ($965)

 

Preflop: Hero is UTG with kc.gif, ad.gif.

Hero raises to $20, 2 folds, SB raises to $80, BB calls $75, Hero calls $60.

 

Flop: ($240) ks.gif, jc.gif, 3c.gif(3 players)

SB bets $180, BB folds, Hero calls $180. kanske dumt?

 

Turn: ($600) 6c.gif(2 players)

SB calls $705 (All-In), Hero does what?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm det känns rätt bra ändå, lite surt att jag inte träffar bättre dock för känns som jag spelar mestadels rätt. får se vad jag spelar ikväll

 

lite skum hand, Fi spelar flera bord på nivån så antog att han va rätt bra men han losade 3500 igår på de 600händer jag har på honom igår så jag vet inte riktigt 34/20/5 stats har han.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

BB ($2217.34)

Hero ($966.16)

MP ($1233.4)

Button ($898.41)

SB ($965)

 

Preflop: Hero is UTG with kc.gif, ad.gif.

Hero raises to $20, 2 folds, SB raises to $80, BB calls $75, Hero calls $60.

 

Flop: ($240) ks.gif, jc.gif, 3c.gif(3 players)

SB bets $180, BB folds, Hero calls $180. kanske dumt?

 

Turn: ($600) 6c.gif(2 players)

SB calls $705 (All-In), Hero does what?

 

Vem är Fi? Men känns som du går för delning som bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi hette hilding men kollade igenom hans största förluster och det var två 3k potter som han hade mäkta otur i, tvåoutare och enoutare när de redan var allin usch!

 

 

gick rätt dåligt på 2.5/5 idag med back 1k då ja lora en 1k pott mot 70/40killen raisat till 80pre jag träffar TPTK med AKs flop 89A, killen har 88 och jag betalar av, rätt kasst kanske :(

går ner till 1-2 imorgon och håller mig där tills jag har 25k så man har råd att förlora lite för pallar inte gå upp och ner i nivå hela tiden.

 

 

Tillbaks till 1-2kr grinden för jag e fan inte redo för 2.5/5 än, ligger nog rätt mycket i skallen + att jag inte får några kort.

 

Så får det bli.

 

Va i stan idag och såg The golden compass som va en okej film. Ska in och handla nån julklapp imorrn samt se Beawolf har inte så höga förväntningar på den iofs

 

Tack å hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi hette hilding men kollade igenom hans största förluster och det var två 3k potter som han hade mäkta otur i, tvåoutare och enoutare när de redan var allin usch!

 

 

gick rätt dåligt på 2.5/5 idag med back 1k då ja lora en 1k pott mot 70/40killen raisat till 80pre jag träffar TPTK med AKs flop 89A, killen har 88 och jag betalar av, rätt kasst kanske :(

går ner till 1-2 imorgon och håller mig där tills jag har 25k så man har råd att förlora lite för pallar inte gå upp och ner i nivå hela tiden.

 

 

Tillbaks till 1-2kr grinden för jag e fan inte redo för 2.5/5 än, ligger nog rätt mycket i skallen + att jag inte får några kort.

 

Så får det bli.

 

Va i stan idag och såg The golden compass som va en okej film. Ska in och handla nån julklapp imorrn samt se Beawolf har inte så höga förväntningar på den iofs

 

Tack å hej

 

Tror absolut både du och ditt huvud klarar av 2,5-5, men förstår dig när du får en riktigt jobbig start!

Hilding är en av de jag har respekt för på nivån, inte spelat så mycket mot han men känns som en riktigt stabil spelare!

 

Även om du tänkt vänta till 25k så tycker jag du ska upp igen vid 20k. Jag gick den snabba vägen och gick upp redan vid 10, nu tar jag ut allt över 15,5k. Tror inte det handlar så mycket om rullen för dig, utan mer om att det började kasst.. Vet att du kan tjäna mer på en nivå högre än 1/2, och tycker inte du ska behöva spela ihop en 25k rulle för de!

 

Upp i sadeln igen ffs!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi hette hilding men kollade igenom hans största förluster och det var två 3k potter som han hade mäkta otur i, tvåoutare och enoutare när de redan var allin usch!

 

 

gick rätt dåligt på 2.5/5 idag med back 1k då ja lora en 1k pott mot 70/40killen raisat till 80pre jag träffar TPTK med AKs flop 89A, killen har 88 och jag betalar av, rätt kasst kanske :(

går ner till 1-2 imorgon och håller mig där tills jag har 25k så man har råd att förlora lite för pallar inte gå upp och ner i nivå hela tiden.

 

 

Tillbaks till 1-2kr grinden för jag e fan inte redo för 2.5/5 än, ligger nog rätt mycket i skallen + att jag inte får några kort.

 

Så får det bli.

 

Va i stan idag och såg The golden compass som va en okej film. Ska in och handla nån julklapp imorrn samt se Beawolf har inte så höga förväntningar på den iofs

 

Tack å hej

 

Själv såg jag bea...correction Beowulf förra veckan. Den var väl okej men slutet sög. Guldkompassen ska ja se imorrn så det blir kul. Beawolf :mrgreen:

Det är den grymma bearnaisé-vargen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv såg jag bea...correction Beowulf förra veckan. Den var väl okej men slutet sög. Guldkompassen ska ja se imorrn så det blir kul. Beawolf :mrgreen:

Det är den grymma bearnaisé-vargen :lol:

haha orka märka ord :) jag trodde faktiskt inte att beowulf skulle vara animerad så jag blev faktiskt lite besviken när den börjar och är animerad.. Men tycker absolut det var en okej film lite coola saker hände ju faktiskt :P

 

Vad tycker du om the golden compass då?

 

Tror absolut både du och ditt huvud klarar av 2,5-5, men förstår dig när du får en riktigt jobbig start!

Hilding är en av de jag har respekt för på nivån, inte spelat så mycket mot han men känns som en riktigt stabil spelare!

 

Även om du tänkt vänta till 25k så tycker jag du ska upp igen vid 20k. Jag gick den snabba vägen och gick upp redan vid 10, nu tar jag ut allt över 15,5k. Tror inte det handlar så mycket om rullen för dig, utan mer om att det började kasst.. Vet att du kan tjäna mer på en nivå högre än 1/2, och tycker inte du ska behöva spela ihop en 25k rulle för de!

 

Upp i sadeln igen ffs!!

du kanske har rätt, testar på 20k igen då 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha orka märka ord :) jag trodde faktiskt inte att beowulf skulle vara animerad så jag blev faktiskt lite besviken när den börjar och är animerad.. Men tycker absolut det var en okej film lite coola saker hände ju faktiskt :P

 

Vad tycker du om the golden compass då?

 

 

du kanske har rätt, testar på 20k igen då 8-)

 

The golden compass var mer av en barnfilm än jag hade förväntat mig men den var bra för att vara en sån. Jag ger den 2.5/5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ger TGC 3.5/5 och bearnaise filmen 3/5 :D

 

Nae det har jag inte men den lär väll komma upp igen i arkivet på 2+2 om nån dag, tror jag läste det ;)

 

ligger +1500 på 1-2idag men testade lite 2.5/5 imorse med 100bb inköp och losade 300 där så ligger +1200 totalt och känner mig nöjd med det

 

nu ska jag se nån film på cardrunners :P

 

cya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade action på några bord så tryckte bara på bet knappen, men pengarna åkte ju in ändå och det tyckte jag va bra jusst då ;-) spelat knappt 400händer och ligger +540kr

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

saw flop|saw showdown

 

Button ($155.63)

SB ($192.66)

Hero ($327.29)

UTG ($255.23)

MP ($270.62)

 

Preflop: Hero is BB with 5d.gif, kd.gif.

2 folds, Button calls $2, SB completes, Hero checks.

 

Flop: ($7) 4d.gif, qd.gif, 7c.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $4, Button calls $4, SB calls $4.

 

Turn: ($19) jd.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $12, Button folds, SB calls $12.

 

River: ($43) 2h.gif(2 players)

SB bets $25, Hero raises to $55, SB raises to $100, Hero raises to $145, SB calls $74.66 (All-In), Hero calls $29.66.

 

Final Pot: $392.32

 

Results in white below:

SB has Ad Td (flush, ace high).

Hero has 5d Kd (flush, king high).

Outcome: SB wins $392.32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI har statsen 50/1/4 över 80händer. Spelar jag fel någonstans?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($195.21)

UTG ($43)

Hero ($947.01)

Button ($330.16)

SB ($375)

 

Preflop: Hero is MP with 4c.gif, 4s.gif.

UTG calls $2, Hero raises to $10, Button calls $10, 2 folds, UTG calls $8.

 

Flop: ($33) jc.gif, qc.gif, 4d.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets $24, Button calls $24, UTG folds.

 

Turn: ($81) 3c.gif(2 players)

Hero bets $48, Button raises to $96, Hero calls $48.

 

River: ($273) kh.gif(2 players)

Hero checks, Button calls $200.16 (All-In), Hero folds

 

Final Pot: $473.16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade action på några bord så tryckte bara på bet knappen, men pengarna åkte ju in ändå och det tyckte jag va bra jusst då ;-) spelat knappt 400händer och ligger +540kr

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

saw flop|saw showdown

 

Button ($155.63)

SB ($192.66)

Hero ($327.29)

UTG ($255.23)

MP ($270.62)

 

Preflop: Hero is BB with 5d.gif, kd.gif.

2 folds, Button calls $2, SB completes, Hero checks.

 

Flop: ($7) 4d.gif, qd.gif, 7c.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $4, Button calls $4, SB calls $4.

 

Turn: ($19) jd.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $12, Button folds, SB calls $12.

 

River: ($43) 2h.gif(2 players)

SB bets $25, Hero raises to $55, SB raises to $100, Hero raises to $145, SB calls $74.66 (All-In), Hero calls $29.66.

 

Final Pot: $392.32

 

Results in white below:

SB has Ad Td (flush, ace high).

Hero has 5d Kd (flush, king high).

Outcome: SB wins $392.32.

 

Lite onödigt att 4-beta rivern kanske. I övrigt så är det ju bara missflyt:-(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI har statsen 50/1/4 över 80händer. Spelar jag fel någonstans?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($195.21)

UTG ($43)

Hero ($947.01)

Button ($330.16)

SB ($375)

 

Preflop: Hero is MP with 4c.gif, 4s.gif.

UTG calls $2, Hero raises to $10, Button calls $10, 2 folds, UTG calls $8.

 

Flop: ($33) jc.gif, qc.gif, 4d.gif(3 players)

UTG checks, Hero bets $24, Button calls $24, UTG folds.

 

Turn: ($81) 3c.gif(2 players)

Hero bets $48, Button raises to $96, Hero calls $48.

 

River: ($273) kh.gif(2 players)

Hero checks, Button calls $200.16 (All-In), Hero folds

 

Final Pot: $473.16

Helt rätt spelat imo. Möjligen att man kunde betat lite hårdare på floppen. Hans miniraise ger dej ju implicita att dra ut. För visst har han färgen:-(?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul med svar adslverbe, vet inte om han hade färgen då han inte visade eller svarade när jag frågade men jag tror han hade den.

 

haha :P tråkig hand

 

* Hand History for Game 531963505 *****

$200 NL Texas Hold'em - Monday, December 10, 17:59:02 ET 2007

Table Britta 24 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Lordfop ( $703.41 )

Seat 2: paje100 ( $504.09 )

Seat 3: same123 ( $286.92 )

Seat 4: bizIsAg33k ( $387 )

Seat 5: Pokercoco ( $392.3 )

Pokercoco posts small blind [$1].

Lordfop posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to bizIsAg33k [ :Jd::Js: ]

paje100 raises [$8].

same123 folds.

bizIsAg33k raises [$24].

Pokercoco folds.

Lordfop folds.

paje100 calls [$16].

** Dealing Flop ** [ :Ac:, :9d:, :Jh: ]

paje100 checks.

bizIsAg33k bets [$38].

paje100 raises [$86].

bizIsAg33k raises [$172].

paje100 is all-In.

bizIsAg33k is all-In.

** Dealing Turn ** [ :9h: ]

** Dealing River ** [ :6d: ]

paje100 shows [ :As:, :Ad: ] a full house, aces full of nines.

bizIsAg33k shows [ :Jd:, :Js: ] a full house, jacks full of nines.

paje100 wins $117.09 from side pot#1 with a full house, aces full of nines.

paje100 wins $762 from the main pot with a full house, aces full of nines.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul me snack killar, me like :) tror typ alla 1-2kr Fi kan ha alla färger där och betta likadant så tror det bästa är att få in pengarna i längden.

 

 

 

Översettad två gånger till idag :(:( så skulle kunna vart ett rätt sweet plus idag om jag vunnit någon :( men vad ska jag göra lixom... 3st 400bb potter varav den ena på 2.5/5 =3.5k typ. lite ledsen blir jag, tycker jag spelar bra också tiltar inte eller så

 

Slutade dagen med +17kr och är supernöjd med tanke på vad som hänt... skulle man ta bort tre händer från idag så skulle jag ha ett rätt bra resultat och skulle jag vunnit de där händerna så skulle jag kunna köpa en ferrari tamefan 8-)

 

Kommentera gärna handen

 

postar den senaste set vs set, borde jag ställa direkt på flop? eller spelar det någon roll? jag sätter väll Fi på AA KK QQ då det var han som trebettade pre så jag kanske ska ställa direkt? eller gör jag rätt som check synar?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

saw flop|saw showdown

 

MP ($1000)

Button ($229.82)

Hero ($771.51)

BB ($940)

UTG ($600.92)

 

Preflop: Hero is SB with 6h.gif, 6c.gif.

UTG calls $5, MP raises to $20, Button calls $20, Hero calls $17.50, BB raises to $57.5, UTG folds, MP calls $40, Button calls $40, Hero calls $40.

 

Flop: ($245) 4s.gif, th.gif, 6d.gif(4 players)

Hero checks, BB bets $200, MP folds, Button calls $169.82 (All-In), Hero calls $200.

 

Turn: ($814.82) qs.gif(3 players, 1 all-in)

Hero checks, BB bets $400, Hero calls $511.51 (All-In), BB calls $111.51.

 

River: ($754.46) ks.gif(3 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $1837.84

 

Results in white below:

Hero has 6h 6c (three of a kind, sixes).

BB has Qd Qh (three of a kind, queens).

Button has 2c Tc (one pair, tens).

Outcome: BB wins $1837.84.

 

En annan hand från dagen. FI=SUPERfisk

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

saw flop|saw showdown

 

Hero ($765.58)

UTG ($330.17)

MP ($3686.06)

Button ($663.26)

SB ($1612.29)

 

Preflop: Hero is BB with qs.gif, qd.gif.

UTG calls $5, MP raises to $25, 1 fold, SB calls $22.50, Hero raises to $82.5, UTG calls $80, MP folds, SB folds.

 

Flop: ($220) 9c.gif, 2h.gif, 9h.gif(2 players)

Hero bets $100, UTG calls $100.

 

Turn: ($420) ts.gif(2 players)

Hero bets $150, UTG calls $145.17 (All-In).

 

River: ($710.34) 4h.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $710.34

 

Results in white below:

Hero has Qs Qd (two pair, queens and nines).

UTG has 9s Ks (three of a kind, nines).

Outcome: UTG wins $710.34. Hero wins $4.83.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelat 1400händer idag varav 400 på 2.5/5 där jag plussade 43kr =)

plussade totalt 901kr idag och det e jag nöjd med.

 

Fick rätt bra kort och hade lite tur =) vann me KK vs AA fast de va en rätt liten pott iofs sedan flöt de på rätt bra och inge otur.

 

Ska se någon CR film nu, hej svejs

 

grattis till resultatet, lägge upp lite hhs mannen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...