Gå till innehåll

Aftonbladet: Pokervinst blev skattesmäll


Sansrom

Recommended Posts

http://aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,1112919,00.html

 

Att han får skatta för sin wsop-vinst är väl inget konstigt, det borde han ju förstått. Jag reagerar på det sista stycket:

 

Utöver restkatt på vinsten från poker-VM skall mannen även betala skatt på 3 030 kronor som han vunnit på pokerspel på internet. Uppgifter om de vinsterna kom från Föreningssparbanken.

 

Har banken lämnat ut uppgifter om uttag från pokersajter? Äh, måste vara Aftonbladet som ytterligare en gång lyckats trampa i fel avföring...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,1112919,00.html

 

Att han får skatta för sin wsop-vinst är väl inget konstigt, det borde han ju förstått. Jag reagerar på det sista stycket:

 

 

 

Har banken lämnat ut uppgifter om uttag från pokersajter? Äh, måste vara Aftonbladet som ytterligare en gång lyckats trampa i fel avföring...

 

Skatteverket har med all säkerhet kollat upp hans bankkonton, så uppgiften i Aftonbladet stämmer nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatteverket har med all säkerhet kollat upp hans bankkonton, så uppgiften i Aftonbladet stämmer nog.

Jo, men de måste väl koppla dem till en specifik vinst om det ska kunna ta skatt för den, eller? Bevisbördan ligger väl iofs hos pokersnubben kanske...

 

Det som oroar mig lite är att detta hintar om att de kan taxera för uttag från pokersajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men de måste väl koppla dem till en specifik vinst om det ska kunna ta skatt för den, eller? Bevisbördan ligger väl iofs hos pokersnubben kanske...

 

Det som oroar mig lite är att detta hintar om att de kan taxera för uttag från pokersajter.

 

Om Skatteverket ser att det kommit in pengar från en icke-EU-sajt så eftertaxerar de för den summan. Sen är det upp till "den drabbade" att bevisa annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E väl inte ett dugg skumt att de stenkollar honom efter att ha kommit på honom med att försöka mörka en vinst på 190k. Mer skumt om de inte gjort det.

 

menar att det var skummt att han fick skatta på ett uttag.. vad jag vet är detta första gången någon i sverige blir tvungen att skatta på nätpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag försvarar våran aftonpress direkt, men just den här gången så borde det ju vara ÖK som haft fel ang vinst på nätet...

 

För det första va, så stavas dt Correspondenten och inget annat.

 

För det andra så har de inte haft ett rätt sen Gustav Vasa dog, och det är länge sen det. Så varför skulle de ha det denna gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första va, så stavas dt Correspondenten och inget annat.

 

För det andra så har de inte haft ett rätt sen Gustav Vasa dog, och det är länge sen det. Så varför skulle de ha det denna gång?

 

För det första så stavas det DET och inte DT =)

För det andra så håller jag med dig. Fast frågan är om de verkligen hade rätt det där med tiden för Gustavs död....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag försvarar våran aftonpress direkt, men just den här gången så borde det ju vara ÖK som haft fel ang vinst på nätet...

 

har pratat med en som känner honom och det han fick skatta på var ett uttag från pokerstars, så ÖK/aftonbladet har inte fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte spelat poker på två månader - lite kul måste man ju få ha. ;)

 

Allvarligt, ska vi diskutera hur man smiter från skatten, jävlas med skatteverket eller spelar poker?

 

Jag röstar för det sistnämnda då jag inte har några problem med de två första. Men om vi kan få dem är det bara en fin bonus:-D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...