Gå till innehåll

Kommentera Jennez blogg


Recommended Posts

Så var man ute ur main event...

 

Dagen började bra med att jag plockade upp AA från SB i första handen. UTG höjer 3k och jag raisar till 6k... floppen kommer Kxx, jag betar 5k och UTG muckar. Några händer senare hittar jag AK höjer 3koch får en syn, floppen kommer AKx... jag checkar och fi checkar, efter rivern betar jag 4k och fi muckar... Har nu spelat upp mig till en bit över 60k.

 

Fortsätter att få bra starthänder AK, AQ, TT, JJ... Tyvärr är flopparna iskalla och jag träffar inget och när jag har pp kommer det överkort...Försöker bluffa mig till en pott med AK när floppen kom QQx men blir checkraisad... Nu har min stack halverats och är cirka 30k.

 

Hittar ännu en gång AQ, och höjer till 3k från knappen, får syn av BB, floppen kommer QT7, jag betar 4k och får syn, vi checkar på turn och och efter rivern betar BB 5k och jag synar, givetvis hade han träffat två paret på floppen med T7. Efter detta är man nere på all-in spel och går all-in 2 ggr före första breaken men utan att få syn och har cirka 20k när det är paus.

 

Efter pausen är blidsen 600/1200 med 200 i ante. När jag har BB får jag K7 hjärter och får se en grattis flopp. Floppen kommer A103 hjärter. Nice att ha floppat nötfärgen. Vi är tre st med i potten och alla checkar. På turn kommer en klöver jag checkar och andre man höjer 7k, tredje man foldar och jag sitter å steker ett tag innan jag ställer in och får syn av ett tvåpar. Vinner potten och upp i en bit över 40k. Känner att man nästan är med i matchen igen. Hoppas på att hitta ett högt pocket par eller AK, AQ för att ta ett skott på dubbla upp igen. Men inget bra läge kommer kollar kanske på 1 par floppar och med höga blinds å ante sjunker stacken snabbt. När det är dags för paus igen är jag väl nere på 23k.

 

Blidsen upp igen och är nu 800/1600 och anten fortfarande 200. Får trista kort första varvet och ingen chans att gå all-in i en ohöjd pott. När blidsen närmar sig igen går jag all-in med A2 klöver efter UTG har limpat med. Alla foldar till UTG som efter några minuters funderande synar med AJ. Kommer extremt dåligt med både 2:or och klöver, så där tog WSOP äventyret slut drygt en halvtimme in i period 3, dag 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå... bättre lycka nästa gång ;-)

 

Om det bir nån nästa gång. Jens sa att han skulle skruva upp riggen på Betway för jag var sån chicken och inte åkte Insanity på Strathosphere eller vad f_n tornet hette. Fast det kan tilläggas att Jens satt å blunda hela tiden så jag tycker inte hans åk räknas heller, sitter man å blundar är det ju inte värre än att åka nyckelpigan på liseberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det kan tilläggas att Jens satt å blunda hela tiden så jag tycker inte hans åk räknas heller, sitter man å blundar är det ju inte värre än att åka nyckelpigan på liseberg.

 

Ok, jag blundade hela tiden men nyckelpigan?! Ge mig ett bryt liksom! 300 meter upp och ingen bygel över axlarna. Jag öppnade ögonen i en sekund där uppe och det ångrar jag bittert. Drömmer mardrömmar om det fortfarande!

 

Aja, bra jobbat i alla fall Ola! Du blev bäste spelare i team Betway! Stort så in i helsike! Klonka nu in lite sidoturrar och cg och försök att ha så kul som möjligt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man hemma igen!

Vill här lite semiofficiellt (nej, alla människor hänger inte på pf.nu) tacka Jennez för en mycket trevlig och händelserik resa!

Tyvärr blev ju inte pokern så lyckad för min del trots min inledande klonk i en turnering.

Dock är jag "nöjd" med att vara så nära att kvala in i ME. c:a 20kvar till plats när jag åker ut mot en 2outare på rivern. 70 000 i den potten och jag hade kunnat sitta någorlunda lugnt ett tag.

Hade väldigt bra slagläge i ett par andra turrar, men lyckas bomba bort min stora stack lite onödigt.

Cashgamet gick precis hur kass som helst, något jag till viss del skyller på drinkservitriserna. Jag plussade ofta fram till tredje ölen.

 

Höjdpunkten var dock när jag fick möjlighet att sitta in i "The Band"; tre fantastiska svarta musiker på Monte Carlo. Jag fick faktiskt en del uppskattning vilket ju var väldigt skoj. Även Jennez verkade stolt trots att jag valde att dissa hans låtval. "Dont stop believing" med Journey är världens vitaste låt och den kändes av nån anledning lite fel i sammanhanget.

"Semester" (bo kaspers) - "Feeling alright" (Joe Cocker) och "I wish" (Stevie Wonder) blev mina bidrag till kvällens underhållning.

Jag körade även på diverse låtar. Himla kul. :)

 

Resan hem blev något längre än väntat, men indierns (läs Jennez blogg för djupare förståelse) sköna kommentar när jag frågar om det finns lediga rum på något av deras "syster-hotell" gjorde oss alla lite gladare:

 

PianoPer: "Do you know if there is any available rooms on the other hotels?"

Indiern: "noooo... if our hotel is full, every hotel is full. This is the last hotel that gets full in all atlanta!"

Hans chef såg sådär nöjd ut med sin nyanställde och gav mig snabbt ett rum till.

Om 20minuter ska jag på turne med Schytts. Ingen rast o ingen ro.

För att vara en person som inte gillar att resa så är nog mina 100nätter hemifrån om året ganska ovanligt.

Sköt om er allihop och ett särskilt tack till Jennez,Göran, Karin, Mikael och alla andra trevliga människor jag träffade på i Vegas!

Styrkelyftarn

PianoPer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar samtliga som Per redan har tackat plus Per himself! Konserten på Monte Carlo är ett minne för livet! Jag kommer för evigt att förknippa Journeys ”Don’t stop believing” med den här resan och vice versa.

 

Nostalgi i dess renaste form:

http://www.youtube.com/watch?v=ip1zsUIosoA

 

Och för alla Family Guy-fans:

http://www.youtube.com/watch?v=KcP-A6NGScA

 

Aldrig har en låt fastnat så hårt som denna. Vi nynnade på den konstant i nio dagar... och den är fortfarande bäst! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...