Gå till innehåll

Pokerproffset, artisten och TERRORISTEN Dilba


DNcrew

Recommended Posts

Okej, så om någon säger att dom ska bomba ett plan så borde man enligt denna teori förutsätta att dom inte kommer göra det....

Det kommer enligt samma logik att bli jävligt jobbigt för oss som inte hotar.

 

Oooopsy Daisy Nu hade du visst ordentlig oflyt när du tänkte...

Låt oss för enkelhetens skull anta att dessa tre typer hamnar i en kontroll innan de bordar planet:

 

Typ 1: Svarar, till synes, helt sanningsenligt att han inte har planerat några terrordåd.

 

Typ 2: Svarar att han tänker begå terrordåd.

 

Typ 3: Svarar att han inte har planerat några terrordåd, men börjar vid frågan uppträda nervöst, (kall-)svettas och bete sig synnerligen märkligt.

 

Vilka av dessa tre typer vill du helst skall borda planet utan närmare granskning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är man så jävla korkad får man skylla sig själv.

 

När jag flög förra sommaren och skulle checka in bagaget så upptäckte min polare att hans väska inte var ordentligt stängd. Så han stänger den och säger "Jag måste stänga den så att inte alla mina vapen ramlar ut", var på hon i incheckningsdisken spänner blicken i honom och frågar med en ytterst allvarlig röst "Är du allvarlig?". Han svarar självklart "Nej, jag skojade bara.. he.. he.."

 

När vi fick våra boardingkort sen så såg vi att vi inte fick sitta bredvid varandra, men personerna bakom oss i kön fick göra det. Jag var inte allt för nöjd på honom just då :P

 

En enkel regel på en flygplats: vapen, bomber, etc är tabu. Håll bara käften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att hon bannas från USA och blir terroriststämplad av myndigheterna i USA så hon aldrig kommer dit igen, ända nackdelen med det är ju att hon då blir kvar här. :rolleyes:

(är verkligen ingen USA patriot och tycker usa överdriver i allt de gör efter 11:e sep. och tycker inte synd om usa för vad som hänt)

 

Seriöst så måste detta vara den mest idiotiska och klantiga kommentaren någonsin. Värre egotrippad diva får man nog leta efter. Sjukt skoj att b-kändisar inte kommer undan med sådana klavertramp. Som många redan skrivit så finns det vissa saker man inte skämtar om, som t.ex att dra skämt om estoniakatastrofen på sammankommsten för anhörigas årliga möte. :shock:

 

Dilba trampa i skit-hinken helt enkelt och att börja jiddra om diskriminering är ju bara löjligt. Enda särbehandling hon ev. behövt få är ju för efterbliven teuretts syndrom person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oooopsy Daisy Nu hade du visst ordentlig oflyt när du tänkte...

Låt oss för enkelhetens skull anta att dessa tre typer hamnar i en kontroll innan de bordar planet:

 

Typ 1: Svarar, till synes, helt sanningsenligt att han inte har planerat några terrordåd.

 

Typ 2: Svarar att han tänker begå terrordåd.

 

Typ 3: Svarar att han inte har planerat några terrordåd, men börjar vid frågan uppträda nervöst, (kall-)svettas och bete sig synnerligen märkligt.

 

Vilka av dessa tre typer vill du helst skall borda planet utan närmare granskning...

 

Är du seriös ?

 

Vad fan har dina exempel med saken att göra ?

 

Fakta är att människan i kön säger att hon ska bomba plan. Självklart måste åtgärder vidtas. Jag tycker hon kom lindrigt undan.

För din egen skull, var tyst nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du seriös ?

 

Vad fan har dina exempel med saken att göra ?

 

Fakta är att människan i kön säger att hon ska bomba plan. Självklart måste åtgärder vidtas. Jag tycker hon kom lindrigt undan.

För din egen skull, var tyst nu.

 

Hade hon varit en okänd arabisk invånare så hade hon nog suttit inlåst fortfarande och en bra stund framöver för utfrågningar, så jag tycker verkligen hon skall vara glad och sluta med det där jiddret om diskriminering - bara inse att man klantat sig nåt extremt och har tur att det inte fick värre konsekvenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du seriös ?

 

Vad fan har dina exempel med saken att göra ?

 

Fakta är att människan i kön säger att hon ska bomba plan. Självklart måste åtgärder vidtas. Jag tycker hon kom lindrigt undan.

För din egen skull, var tyst nu.

 

Ahhh - vi talar förbi varandra. Jag trodde du kommenterade min teori ett par inlägg ovan.

 

My bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man bedöma vem i en kö man ska fråga ut lite extra så är det av tidsskäl inte helt orimligt att man koncentrerar sig på dem som har ett utseende som stämmer bra överens med de länder som befinner sig i öppen konflikt med USA.

 

Dilba är väl kurd. Nu vet jag inte hur lätt det är att se skillnad på kurder och araber (vissa skillnader finns garanterat), men kurderna är väl det folk som är mest på USA:s sida på hela jordklotet efter att Saddam störtats och de har fått i princip självstyre i Irakiska Kurdistan. En kurdisk kolllega uttryckte det som att efter att USA intagit Bagdad var han lika glad "som en fransman med en vit flagga".

 

Och självklart är Dilba proffs. Hon gör ju bara ungefär detsamma som David Beckham eller Anna Kournikova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dilba är väl kurd. Nu vet jag inte hur lätt det är att se skillnad på kurder och araber (vissa skillnader finns garanterat), men kurderna är väl det folk som är mest på USA:s sida på hela jordklotet efter att Saddam störtats och de har fått i princip självstyre i Irakiska Kurdistan. En kurdisk kolllega uttryckte det som att efter att USA intagit Bagdad var han lika glad "som en fransman med en vit flagga".

 

Och självklart är Dilba proffs. Hon gör ju bara ungefär detsamma som David Beckham eller Anna Kournikova.

Detta eviga tjat om Beckham. Inse faktum, Beckham är en fantastisk fotbollsspelare, och det är inte så att han enbart lever på sitt yttre, reklam osv.

Grejen är väl dock att alla killar är avundsjuka på Beckham, inklusive jag. Vara ekonomiskt oberoende och kunna få alla brudar man vill, vem vill inte det?

 

Dilba, däremot har knappast visat upp några bra pokermeriter, och får enbart sponsring för sitt "kändisskap".

Så jämför Dilba med Kournikova visst, men inte med Beckham. :)

 

Sedan, angående det förstnämnda. Hur ska säkerhetspersonalen kunna veta ifall hon är kurd eller arab, då hon är svensk medborgare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att hon bannas från USA och blir terroriststämplad av myndigheterna i USA så hon aldrig kommer dit igen, ända nackdelen med det är ju att hon då blir kvar här. :rolleyes:

...

 

Seriöst så måste detta vara den mest idiotiska och klantiga kommentaren någonsin. Värre egotrippad diva får man nog leta efter. Sjukt skoj att b-kändisar inte kommer undan med sådana klavertramp.

 

Du är ironisk, va? Jag kan tänka mig ett gäng mer idiotiska och klantiga kommentarer som har fällts på denna jord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur alla dessa påhopp kan vara befogade.

Har Dilba gjort er något personligen?

Hon måste ju vara väldigt intressant då detta uttalande har skapat långa debatter på flera forum.

 

Expressen skriver att Dilba är pokerproffs och det får hon ta skiten för.

Vad är definitionen av "pokerproffs"? Någon som är bättre än Phil Ivey eller någon som är sponsrad?

 

Är personliga påhopp gällande ras eller kön tillåtna på detta forum?

 

Blir så trött på folk som skriver helt intelligensbefriade inlägg, är det den svenska avundsjukan som avspeglar sig i ett forum via tangenterna.

 

Det va inte jag, det va en fisk!

 

Please

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur alla dessa påhopp kan vara befogade.

Har Dilba gjort er något personligen?

 

Dilba är en offentlig person som SJÄLV väljer att gråta ut i pressen. Huruvida påhoppen är befogade är egentligen inte särskilt intressant. Är det befogat att kritisera Beckhams frisyr?

 

Expressen skriver att Dilba är pokerproffs och det får hon ta skiten för.

 

Ingen har personligen gett sig på Dilba. Däremot har EXPRESSEN kritiserats för att de ger henne epitetet "pokerproffs".

 

Är personliga påhopp gällande ras eller kön tillåtna på detta forum?

 

Jag kan inte se ett enda inlägg där någon kommer med ett PERSONLIGT påhopp gällande ras eller kön. Kan du ta ett eller ett par exempel?

 

 

Blir så trött på folk som skriver helt intelligensbefriade inlägg, är det den svenska avundsjukan som avspeglar sig i ett forum via tangenterna.

 

Där ger jag dig en poäng, men jag kan samtidigt förstå att det sticker i ögonen på folk som kämpar och sliter på nätet (och live) med hyggliga resultat bara för att se diverse artister, storbystade blondiner och allsköns pajasar få inköp efter inköp till EPTer, SM etc etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ger jag dig en poäng, men jag kan samtidigt förstå att det sticker i ögonen på folk som kämpar och sliter på nätet (och live) med hyggliga resultat bara för att se diverse artister, storbystade blondiner och allsköns pajasar få inköp efter inköp till EPTer, SM etc etc...

Men förstår man inte det sambandet så är man inte ens värd att bli sponsrad och borde istället bredda sin kunskap om varför det är så.

Man sponsrar inte en bra nätspelare hux flux utan kompensation. Antagligen blir han sponsrad för att han genererat så mycket rake och därmed intäkter till bolaget att en sponsring är motiverat, eller så lyckas han donkamentklonka hem en turnering, öka sitt egna varumärke och därigenom få sponsring av någon pokersajt.

 

Ta en sådan som Iremark. Vad har han presterat i resultatväg på pokern utöver en EPT klonk som bygger goodwill åt en sponsor? Egentligen inte så mycket vad jag vet, men han fick ju ett varumärke direkt efter klonken.

 

Hade Iremark fått lika mkt medietid om han istället kommit 4:a i EPT:n? - Nej

Hade Iremark varit en sämre pokerspelare om han kommit 4:a i EPT:n? - Nej

 

En artist, idrottsman etc har ju under hela sin karriär byggt upp ett varumärke och det är det varumärket som pokerbolaget vill synas tillsammans med och därför sponsrar spelaren. Jämför bara med hur mycket medieutrymme en spelare som Dilba (genom musik), Hasse Eskilsson (genom fotboll) etc får jämfört med exempelvis Team Parbet trots att säkert Parbet-spelarna är bättre pokerspelare.

 

 

Att vara sur på att hon blir sponsrad och kallas pokerproffs tycker jag är precis samma som om jag skulle sitta hemma och kunna spela alla Metallicas låtar + solon på gitarren bättre än Kirk Hammet och då gnälla över att han är rik, superstjärna, har massor av groupies när han i mitt tycke skulle vara "en dålig gitarrist". "Jag är ju bättre, lyssna bara på min MySpace så ser ni..." Ja ni hör säkert hur resonemanget låter...hur stor är chansen att man skulle få ett skivkontrakt hemskickat bara hux flux sådär då bara för att jag kanske gjort några snygga Metallicasolon på nätet. Jaja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...