Gå till innehåll

NL 25/50 HU fold eller hjältesyn?


pwned

Recommended Posts

ok,denna hand utspelar sej HU på FTP,har inga direkt större reads på grimstarr men är duktigt och kapabel till att variera sitt spel bra.har spelat HU dom senaste dagarna mot han och plockat en del.kände verkligen att floppen hade hjälpt han och ville inte ställa på flop utan komma undan billigt samt Ev fånga en bluff på river.

 

Som sagt det stora beslutet hänger ju på river,är det hjältesyn eller fold?

 

tyckte handen var intressant och vill gärna ha positiv kritik.

 

 

Full Tilt Poker Game #2829440811: Table Bluff (heads up) - $25/$50 - No Limit Hold'em - 6:40:16 ET - 2007/07/02

Seat 1: Grimstarr ($5,174.50)

Seat 2: HERO ($4,349)

HERO posts the small blind of $25

Grimstarr posts the big blind of $50

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of SpadesJack of Hearts

HERO raises to $150

Grimstarr raises to $450

HERO calls $300

*** FLOP *** 10 of Diamonds8 of Spades3 of Hearts

Grimstarr has 15 seconds left to act

Grimstarr bets $600

HERO calls $600

*** TURN *** 10 of Diamonds8 of Spades3 of Hearts3 of Spades

Grimstarr has 15 seconds left to act

Grimstarr bets $888

HERO calls $888

*** RIVER *** 10 of Diamonds8 of Spades3 of Hearts3 of Spades5 of Clubs

Grimstarr bets $3,236.50, and is all in

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håll muspekaren lite lätt över call-knappen. klicka väldigt lätt medodiskt på vänster musknapp och avakta och se om det blir ett klick eller om du timar ut.

 

Allvarligt så är den riktigt jobbig, han vet ju veta att vi har minst TT då inga drag ligger ute. Orkar han skjuta 3ggr för hela stacken med luft då ? Utan någon vettig read skulle jag vika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är syn. Klart han orkar skjuta tre ggr. Det här kan både vara en tunn värdebet och en bluff. Hero har spelat för pottkontroll hela vägen. Grimstarr kan lätt ställa med ett missat drag, typ 76, J9, QJ och anta att alla enkla par foldar. Din range är ganska definierad på river (dock en aning underreppad) och "ska" folda. Av just den anledningen bör du syna. Visst kommer han att visa 3or och set här ibland, men det kommer också vara en hel del bluffar.

 

Vet inte om hans trebet pf betyder nåt egentligen, men jag antar inte.

 

Och varför i hela helvetet spelar du hu mot honom? Har du för mkt pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mer intresserad av preflop. Vad uppskattar du hans HD för omslag pre oop. Sätter du han på höga par plus AK och inga lägre par än JJ eftersom du inte slår om igen? Börjar vi slänga in lite AQ medelhöga par och random suited connectors och liknande i hans HD så är jag väldigt benägen att slå om igen pre.

 

Sen är det svårt för mig att säga något. Från den info du gett oss så synar jag river och verkar vara ganska lätt syn att ta dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är syn. Klart han orkar skjuta tre ggr. Det här kan både vara en tunn värdebet och en bluff. Hero har spelat för pottkontroll hela vägen. Grimstarr kan lätt ställa med ett missat drag, typ 76, J9, QJ och anta att alla enkla par foldar. Din range är ganska definierad på river (dock en aning underreppad) och "ska" folda. Av just den anledningen bör du syna. Visst kommer han att visa 3or och set här ibland, men det kommer också vara en hel del bluffar.

 

Vet inte om hans trebet pf betyder nåt egentligen, men jag antar inte.

 

Och varför i hela helvetet spelar du hu mot honom? Har du för mkt pengar?

 

Av det jag sett Grimstarr posta på 2plus2 så verkar han inte så expert. Väldigt aggresiv och semikompetent men skriver mycket halvdumt och ingen som man kan lära sig något från till skillnad från vissa andra som postar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av det jag sett Grimstarr posta på 2plus2 så verkar han inte så expert. Väldigt aggresiv och semikompetent men skriver mycket halvdumt och ingen som man kan lära sig något från till skillnad från vissa andra som postar där.

Nä , jag håller med om att han inte tillhör toppostarna, men vad jag har fattat har han spelat upp till 100/200 mkt framgångsrikt och det måste väl finnas enklare byten än det här på 25/50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä , jag håller med om att han inte tillhör toppostarna, men vad jag har fattat har han spelat upp till 100/200 mkt framgångsrikt och det måste väl finnas enklare byten än det här på 25/50.

 

jo, det håller jag med om. Speciellt om man har problem med den här relativt enkla handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din range är ganska definierad på river (dock en aning underreppad) och "ska" folda. Av just den anledningen bör du syna.

 

Här har jello en väldigt bra poäng tycker jag.

Fi kan inte sätta dig på en allt för stark hand efter detta spel. typ par i 8or eller T.

 

Jag tycker vårat val här som i många andra HU situationer, måste baseras en hel del på tidigare rivers i erat spel emot varandra. Har du t.ex synat ner många av hans bluffar tidigare på river så kan han göra detta spel med stålet och tvärtom.

 

Med ungefär jämn och normal fördelning mot denna fi hade det nog lutat mer åt en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppskattar hans hd till 2 kort över T samt par ungefär.därav ingen 4bet för jag vet att han bettar på floppen\turn i vilket fall som helst,vill ha potkontroll.

 

så din range är relativt väldefinerad till JJ kanske upp till QQ och bluffcatchers och han vet förmodligen om att du spelar för potkontroll. Om vi antar att han skjuter flop och turn "väldigt ofta" när han missar floppen, så blir det en fråga hur ofta han bluffar tre gånger.

 

edit: även kåk och triss kan förstås ingå som en del i din HD om han gillar att bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har jello en väldigt bra poäng tycker jag.

Fi kan inte sätta dig på en allt för stark hand efter detta spel. typ par i 8or eller T.

 

Jag tycker vårat val här som i många andra HU situationer, måste baseras en hel del på tidigare rivers i erat spel emot varandra. Har du t.ex synat ner många av hans bluffar tidigare på river så kan han göra detta spel med stålet och tvärtom.

 

Med ungefär jämn och normal fördelning mot denna fi hade det nog lutat mer åt en syn.

 

varför skulle han inte kunna spela ett floppat set sådär och eventuellt tvåparet..Verkar oerhört standard att slöspela mot någon som är troligen kommer betta flop och turn enligt op.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jello:har spelat en del hu mot han och anser att ja har lite edge mot han,han är överaggro och betalar gärna av.spelar inte högre än än 25/50 mot han,mest 10/20.

 

Jag blir väldigt förvånad om du har edge mot honom om du postar denna handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir väldigt förvånad vilken stark read du har på op:s skicklighet bara pga av en postad hand.
Det går att få en stark indikation på en spelares skicklighet bara med en postad hand på ett pokerforum att utgå ifrån. Ex så kan man spotta en n00b bara genom en rubrik typ " Kan jag folda den här eller måste jag förlora stacken? " på samma sätt kan man se hur skicklig en spelare är mtp hur svår fråga han vill ha hjälp med och hur han lägger upp posten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,denna hand utspelar sej HU på FTP,har inga direkt större reads på grimstarr men är duktigt och kapabel till att variera sitt spel bra.har spelat HU dom senaste dagarna mot han och plockat en del.kände verkligen att floppen hade hjälpt han och ville inte ställa på flop utan komma undan billigt samt Ev fånga en bluff på river.

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll muspekaren lite lätt över call-knappen. klicka väldigt lätt medodiskt på vänster musknapp och avakta och se om det blir ett klick eller om du timar ut.

HAHAHAHA :lol:

 

Ne men om han är ganska aggro som ni säger så lutar det åt syn imo, en hoppas-nu-för-fan-att-jag-har-bästa-handen-för-jag-har-en-bad-feeling-about-this-syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...