Gå till innehåll

Dödligaste kampsporten?


Hap

Recommended Posts

  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När han visade tänderna för dom tappade dom modet och nöjde sig med att ta hans plånbok o mobiltelefon...

 

Avundsjuk för att jag varit med om lite mer än unge herrn...?

 

På Sri Lanka så smög jag på en stor sötvattenkrokodil (kajman eller nåt, 2-3 meter) för jag ville se hur hon reagera om jag skrämde henne. Hon var uppe på land och jag gömde mig bakom buskar och lyckades komma ganska nära.

 

När jag var tvungen att smyga över en öppen yta så FICK HON SYN PÅ MIG......... och sprang utibara faaan ned i vattnet och gömde sig.

 

Uppenbarligen så är jag ganska farlig så akta dig.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vi kan ta upp den tråden också. Hur många obeväpnade män behövs för att klippa en silverback? Fler än 10?

 

30-40 pers med basebollträn skulle möjligen kunna avgöra fighten. obeväpnade vet jag inte.. vet inte hur vi skulle kunna inflektera någon skada överhuvudtaget oavsett antal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem kunde ana att det fanns sådana krokodilkillar här på forumet! En schäfer satte tänderna i min lillfingertopp en gång, vilket gjorde att jag fick ligga på SöS en natt med antibiotikadropp. Kände mig lagom häftig sådär. Jag gjorde misstaget att hamna med handen i hundens käft när jag skulle stoppa ett hundslagsmål. Kanske borde gå en kurs hos forumets egen Steve Irwin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
åter igen, dom bästa på mma, är ofta världselit i båda thaiboxning, boxning OCH tai kwon do.

 

Precis, och de bästa Gokartförarna tillhör även per automatik världseliten i F1. Ändock väljer de att köra Gokart och gå på A-kassa istället för att tjäna miljoner på F1-touren..

 

Liksom, varför hålla på med mma om man tillhör världseliten i boxning? Inser du hur mycket mer man tjänar i boxning? Ekonomiskt vore det som att lira nl10 fast man utan problem slår nl1k gamesen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, och de bästa Gokartförarna tillhör även per automatik världseliten i F1. Ändock väljer de att köra Gokart och gå på A-kassa istället för att tjäna miljoner på F1-touren..

 

Liksom, varför hålla på med mma om man tillhör världseliten i boxning? Inser du hur mycket mer man tjänar i boxning? Ekonomiskt vore det som att lira nl10 fast man utan problem slår nl1k gamesen.

 

[X] Boxningning är för bögar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, och de bästa Gokartförarna tillhör även per automatik världseliten i F1. Ändock väljer de att köra Gokart och gå på A-kassa istället för att tjäna miljoner på F1-touren..

 

Liksom, varför hålla på med mma om man tillhör världseliten i boxning? Inser du hur mycket mer man tjänar i boxning? Ekonomiskt vore det som att lira nl10 fast man utan problem slår nl1k gamesen.

 

En boxare eller liknande utan markträning åker på tokspö av en graplare. Kolla bara de första UFC-galorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta som tränar kampsport har väl iden att just deras stil är den mest effektiva, men en av de kung-fu tränare som jag som lekman har haft och respekterar, menar att den kung-fu gren som använder något slags lång-arms-teknik skall vara grymt effektiv. De upptränade stål-armarna bokstavligen krossar en eventuell gard hos fienden. Det är inte helt omöjligt att det är sant.

 

Är dock säker på att andra är mer insatta än jag. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvittar om du tränar Krav Maga eller BBJ eller är jämn i MMA överhuvudtaget, man står sig slätt mot ett bollträ med spikar slagna igenom ;)

 

Men allvarligt så är det nog den där "streetfighter" kampsporten, från Indonesien om jag minns rätt. Bara sett en 20 minuter därifrån men känns rätt otrevligt att träna på en bakgård fylld med krossat glas med en matchete i handen. Dom pojkarna bråkar jag iaf sist med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du också noterat hur man i boxning inte använder grappling?

 

Läste jättefel eftersom jag var nyvaken.

 

MMA-stjärnor är ju knappast världsklass i ett flertal dicipliner men kan vara bra i flera eller fd världsklass i nån osv.

 

Av nån anledning fick jag det till att boxare skulle vinna teknik vs teknik om båda teknikerna var tillåtna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...