Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Någon lite mer insatt som skulle kunna förklara vilka fördelar HM har gentemot PO2 än så länge. Är det ens värt att byta!?

 

Jag tar på mig hatten som "någon lite mer insatt".. :D Framför allt verkar den ha helt överlägsna möjligheter att plocka fram relevant statistik, men intressanta filter som du lätt kan ställa in lite hur som helst. Sen, om man får tro upphovsmannen, så verkar importen mkt smidigare och den verkar kunna hantera större volymer utan att sdet blir en massa problem.

 

Också är ju stats för 3-bets nånting som jag aldrig fattat varför de andra programmen inte har. Sjukt bra detalj.

 

Detta ska införskaffas!

 

Edit: Fördelarna med filter o.dy. är väl nåt som mest kommer oss som tycker om o fippilura med statistik o försöka analysera vårt spel till dels. Men iom att det verkar bli mkt enklare att göra det med detta program så kanske fler kan börja fnula lite med det. Vet inte med PO, men PTs filterfunktioner e väldigt otympliga o skrämmer nog bort alla som inte är helt hängivna till målet att plocka fram en viss liten procentsats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett tips är att söka runt i SQL-delen av Pokertrackerforumet.

 

har kollat där men inte hittat vad jag söker :(

 

---------------------------

 

nu får jag upp felmeddelande där det står: "error connecting to the server, Is the server running on host blablabla and accepting TCP/IP connections on port 5433?"

 

Antar att jag ska fixa så att port 5433 öppnas? Hur gör jag det isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sannolikt ligger din nya Postgres-DB på fel port.

 

Kör "Programs->PostgreSQL8.2->Configuration Files->Edit postgresql.conf" för att öppna konfigurationsfilen (om du har flera Postgre-installationer, för den senaste)

 

En bit ner under "Connections and Authentications" står "port = <något>". Där skall det stå 5433 enligt felmeddelandet (har du bara en Postgre-installation skall det stå 5432 där) - prova att ändra till det och starta om.

 

Jag tror inte det är brandväggen eftersom det är på din egen maskin, men det kan inte uteslutas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är multithreading?

 

Enkelt uttryckt, "förmåga att göra flera saker samtidigt" (kvinnligt alltså:-)).

 

PokerTracker använder sig inte av detta, vilket gör ex vis att vid en större import av handhistories så "fryser" hela applikationen - och i många fall går den inte ens att minimera eller flytta - till dess att importen är klar (vilket kan ta många minuter vid en större import).

 

Holdem Manager kör importen i en egen tråd, vilket gör att applikationen inte fryser, och man kan göra andra saker samtidigt (ex vis ta fram en rapport).

 

Sedan skall väl sägas 2 saker:

1) Holdem Manager har en hel del kvar till release. Det saknas helt en HUD, det upptäcks en hel del fel (som mycket har med lokalisering att göra, d v s ex vis om man kör Holdem Manager under turkiskt Windows med en viss driver-version för tangentborden så fungerar den plötsligt inte), och det är en hel del funktioner som skall till. Det är inte en "beta" som har släppts. Men det blir nog bra när den väl blir klar.

2) Poker Tracker + PAHud har slagit sina påsar ihop, och utlovar nu en ny version av PT med inbyggd HUD. Den är då helt omskriven i nytt programmeringsspråk, inte det eländiga PowerBuilder som den nu är skriven nu, och med ett nytt användargränssnitt. Samt naturligtvis med många av de funktioner som Holdem Manager nu lockar med. Dock tar det ännu längre tid innan denna kommer, möjligen i slutet av året.

 

Det som är bra med situationen är väl just konkurrensen, bara att Holdem Manager dykt upp och fått uppmärksamhet har satt eld i baken på PT + PAHud killarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt uttryckt, "förmåga att göra flera saker samtidigt" (kvinnligt alltså:-)).

 

PokerTracker använder sig inte av detta, vilket gör ex vis att vid en större import av handhistories så "fryser" hela applikationen - och i många fall går den inte ens att minimera eller flytta - till dess att importen är klar (vilket kan ta många minuter vid en större import).

 

Holdem Manager kör importen i en egen tråd, vilket gör att applikationen inte fryser, och man kan göra andra saker samtidigt (ex vis ta fram en rapport).

 

Sedan skall väl sägas 2 saker:

1) Holdem Manager har en hel del kvar till release. Det saknas helt en HUD, det upptäcks en hel del fel (som mycket har med lokalisering att göra, d v s ex vis om man kör Holdem Manager under turkiskt Windows med en viss driver-version för tangentborden så fungerar den plötsligt inte), och det är en hel del funktioner som skall till. Det är inte en "beta" som har släppts. Men det blir nog bra när den väl blir klar.

2) Poker Tracker + PAHud har slagit sina påsar ihop, och utlovar nu en ny version av PT med inbyggd HUD. Den är då helt omskriven i nytt programmeringsspråk, inte det eländiga PowerBuilder som den nu är skriven nu, och med ett nytt användargränssnitt. Samt naturligtvis med många av de funktioner som Holdem Manager nu lockar med. Dock tar det ännu längre tid innan denna kommer, möjligen i slutet av året.

 

Det som är bra med situationen är väl just konkurrensen, bara att Holdem Manager dykt upp och fått uppmärksamhet har satt eld i baken på PT + PAHud killarna.

 

ok, ja jag håller med.

när tror du att holdem manager blir någorlunda stabilt och med hud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som mindre vetande och icke innehavare av något liknande program ställer jag följande fråga i hopp om att inte idiotförklaras likt många andra mindre vetande användare här på forumet ständigt blir!

 

Kommer man att kunna se sina motståndares stats direkt på bordet i och med att man betalar $100 eller tillkommer det någon extra kostnad för det ? (likt det betalningssystem PT använder sig av)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt uttryckt, "förmåga att göra flera saker samtidigt" (kvinnligt alltså:-)).

 

PokerTracker använder sig inte av detta, vilket gör ex vis att vid en större import av handhistories så "fryser" hela applikationen - och i många fall går den inte ens att minimera eller flytta - till dess att importen är klar (vilket kan ta många minuter vid en större import).

 

Holdem Manager kör importen i en egen tråd, vilket gör att applikationen inte fryser, och man kan göra andra saker samtidigt (ex vis ta fram en rapport).

 

Sedan skall väl sägas 2 saker:

1) Holdem Manager har en hel del kvar till release. Det saknas helt en HUD, det upptäcks en hel del fel (som mycket har med lokalisering att göra, d v s ex vis om man kör Holdem Manager under turkiskt Windows med en viss driver-version för tangentborden så fungerar den plötsligt inte), och det är en hel del funktioner som skall till. Det är inte en "beta" som har släppts. Men det blir nog bra när den väl blir klar.

2) Poker Tracker + PAHud har slagit sina påsar ihop, och utlovar nu en ny version av PT med inbyggd HUD. Den är då helt omskriven i nytt programmeringsspråk, inte det eländiga PowerBuilder som den nu är skriven nu, och med ett nytt användargränssnitt. Samt naturligtvis med många av de funktioner som Holdem Manager nu lockar med. Dock tar det ännu längre tid innan denna kommer, möjligen i slutet av året.

 

Det som är bra med situationen är väl just konkurrensen, bara att Holdem Manager dykt upp och fått uppmärksamhet har satt eld i baken på PT + PAHud killarna.

 

 

oj, jag trodde att holdem manager var ett sammarbete mellan tourneymanager skaparen och PT skaparen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...