Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

Får olika resultat på session och reports, varför? antar att reports är den man ska lita på. Gäller HM1

 

Samma här. Har du hittat lösningen?

 

Jag har samma på Sessions och graphs, men under reports står det annat. Det skiljer två händer mellan dom också, men det är inte tillräckligt för att visa så stor skillnad i resultat.

 

Har alla filter nollstälda :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Samma här. Har du hittat lösningen?

 

Jag har samma på Sessions och graphs, men under reports står det annat. Det skiljer två händer mellan dom också, men det är inte tillräckligt för att visa så stor skillnad i resultat.

 

Har alla filter nollstälda :S

 

Kan nog ha med valutor att göra om ni blandar, t.ex. vinner jag €100 så står det 100 i reports men $128 i graphs. Inget confirmed, en ide bara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog ha med valutor att göra om ni blandar, t.ex. vinner jag €100 så står det 100 i reports men $128 i graphs. Inget confirmed, en ide bara. :)

 

Ok. Spelar bara på SvS.

 

Dock så hade du delvis rätt. Ändrar jag till pund på session så får jag samma summa som jag har under raports, och det blir rätt under graphs också.

 

Tack =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis skaffat HEM 2 genom deras 30 dagars gratis test.

Får det dock inte att funka.

 

Uppe i det vänstra hörnet står det "waiting for hands"

Betyder det att jag måste importera händer eller liknande?

Hur gör jag det i så fall?

 

När jag sedan går in på HEMs meny så hittar jag mitt nick och bredvid Ipoker.

Det är bara det att det är ett annat nick från en annan sida, så vad är problemet och vad är det som måste rättas till?

 

Väldigt tacksam om någon vill hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Provade HM2 trial under 30 dagar utan problem men nu när jag köpte det har jag fått problem. En grej är att HUDen inte uppdaterar på en del spelare vid bordet men gör det på andra. Har framförallt märkt att den inte uppdaterar på många spelare jag inte har spelat mot förut. Jag köpte small stakes versionen för jag lirar /1 på svenska spel men den verkar ta det som att jag lirar med $ för jag kan bara se reports från dom gamla goda /0,5 tiderna.

 

Lär jag använda en HHconverter? Hur gör jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en lösning på hur man kan få HM att importera från OCx klinenterna?

Som standard har jag kört klinterna i Win miljö, men eftersom framför allt ongame klinterna verkar mycket stabilare i OSx och så gott som alla klinter finns till OSx vore det förbannat bra att bara kunna köra HM i Win och resten i OSx, HUDen är jag ointresserad av, jag vill bara kunna gå igenom alla tomtespel i efterhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade HM2 trial under 30 dagar utan problem men nu när jag köpte det har jag fått problem. En grej är att HUDen inte uppdaterar på en del spelare vid bordet men gör det på andra. Har framförallt märkt att den inte uppdaterar på många spelare jag inte har spelat mot förut. Jag köpte small stakes versionen för jag lirar /1 på svenska spel men den verkar ta det som att jag lirar med $ för jag kan bara se reports från dom gamla goda /0,5 tiderna.

 

Du får punga ut för fullversionen. Bara 0.25/0.50 på SvS som går på smallstakes.

 

De har en friskrivning om det på hemsidan. Verkar tydligen jobbigt att få programmet att kunna skilja på valutor. För övrigt har PokerTracker eller vad konkurrenten heter samma friskrivning så jag förmodar det är likadant för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får punga ut för fullversionen. Bara 0.25/0.50 på SvS som går på smallstakes.

 

De har en friskrivning om det på hemsidan. Verkar tydligen jobbigt att få programmet att kunna skilja på valutor. För övrigt har PokerTracker eller vad konkurrenten heter samma friskrivning så jag förmodar det är likadant för den.

 

Fick svar av supporten till slut och det är ett problem dom håller på att lösa och jag fick trial version av pro.

 

Nu är problemet att jag inte hittar vart jag ska skriva in den? Öppnar jag HM loggas jag in direkt och hittar ingenstans där. Stänger jag ner internet och öppnar kan jag skriva in licence key men den är för kort och verkar inte fungera. Någon vänlig själv som kan hjälpa mig? Tar flera timmar innan man får svar av deras kära support och vet inte ens om dom gör något under helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Hej hallå,

 

Jag får inte min HEM2 HUD att funka som den ska på Full Tilt. Cash games funkar fint, men så fort det är turneringar så kommer den aldrig igång ("waiting for hands"). Alla inställningar stämmer, autoimport-folder etc. Det går att komma runt problemet genom att fästa HUDen manuellt på bordet via "Active sessions"-taben, men då måste man komma ihåg att göra det varje gång man byter bord i turneringen. Och det är ganska jobbigt när man multitablar.

 

Några idéer? Jag har för övrigt exakt samma problem på 888 (övriga klienter funkar perfekt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Någon som vet hur man importerar en hand? Spelade när uppkopplingen lade av och den sista handen har inte importerats till Holdem Manager. Handen finns med i "poker playcheck" hos min klient som är Nordicbet. Får inte med den när jag försöker att importera den från någon mapp eller fil från min data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man importerar en hand? Spelade när uppkopplingen lade av och den sista handen har inte importerats till Holdem Manager. Handen finns med i "poker playcheck" hos min klient som är Nordicbet. Får inte med den när jag försöker att importera den från någon mapp eller fil från min data.

 

maila Nordicbet och be om HH.

 

alt. ta en annan HH och gör om den så den ser ut som HH du inte har fått in och importera den sen manuellt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena jag har precis halvt lärt mig holdem manager , har ettan . lirar på svs men när ja får upp huden så kommer den bara på ett bord , ja lirar 2-4 men huden kmr bara upp på ena bordet... hur ska jag göra?

 

Och hur ska inställningarna vara på currency? jag har 1.0000 på usd.. vetifan va man ska ha..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena jag har precis halvt lärt mig holdem manager , har ettan . lirar på svs men när ja får upp huden så kommer den bara på ett bord , ja lirar 2-4 men huden kmr bara upp på ena bordet... hur ska jag göra?

 

Och hur ska inställningarna vara på currency? jag har 1.0000 på usd.. vetifan va man ska ha..

 

ställ currency på GBP £ så blir det rätt.

Angående borden. Testa att dra in röda krysset från table finder så löser det sig nog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ställ currency på GBP £ så blir det rätt.

Angående borden. Testa att dra in röda krysset från table finder så löser det sig nog

 

vilket rött kryss från table finder var hittar jag det? och jag trycker på GBP i currency där sen trycker jag ner de men inget händer .. och när ja klickar get current rates så kmr det upp "an error occurred when looking up the rates"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket rött kryss från table finder var hittar jag det? och jag trycker på GBP i currency där sen trycker jag ner de men inget händer .. och när ja klickar get current rates så kmr det upp "an error occurred when looking up the rates"

 

Skit i att ställa in currency. På Session eller reports så väljer du bara GBP.

 

Låt autoimport vara igång. Öppna dina bord, spela några händer. Sen nere vid klockan i högra hörnet så letar du upp den "orangea blomman" dubbelklickar där. Sen uppe i menyn ser du "table", där under har du "table finder" så klickar du på bordet i rutan som kommer upp och drar det rödvita krysset till rätt bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i att ställa in currency. På Session eller reports så väljer du bara GBP.

 

Låt autoimport vara igång. Öppna dina bord, spela några händer. Sen nere vid klockan i högra hörnet så letar du upp den "orangea blomman" dubbelklickar där. Sen uppe i menyn ser du "table", där under har du "table finder" så klickar du på bordet i rutan som kommer upp och drar det rödvita krysset till rätt bord

 

Jag spelar bara SNG , jag såg där vid sessions att man kunde ställa in men ja hittar inte för tourneys? kollade vid reports men ja ser inte vart man kan ställa in? Hittade table finder tack som fan !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit i att ställa in currency. På Session eller reports så väljer du bara GBP.

 

Låt autoimport vara igång. Öppna dina bord, spela några händer. Sen nere vid klockan i högra hörnet så letar du upp den "orangea blomman" dubbelklickar där. Sen uppe i menyn ser du "table", där under har du "table finder" så klickar du på bordet i rutan som kommer upp och drar det rödvita krysset till rätt bord

 

Fan sjukt konstigt ja får bara upp ena bordet asså... försöker dra de där röda krysset men funkar inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, det var ca ett år sedan jag spelade poker och använde mig av HM och nu klara jag av nån anledning inte av och byta HUD. Programmet är installerat på en ny dator.

 

-är det inte så här man gör?

 

Path:HUD Options - Displayed Stats- "sedan så går man till boxen ovan och väljer det HUD man vill ha och sedan så trycker man på ok"

 

Det ändras till det HUD jag väljer i HM client. Men på borden (SS), så är det fortfarande Default HUD 2.0,,,

 

 

Mvh, Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...