Gå till innehåll

Drar till Warszawa, Prag och Berlin nästa vecka


Albert

Recommended Posts

I berlin borde man ju gå till KaDeWe. Tyvärr hann jag inte med det när jag var där för några dagar sen. Om du vill bo billigt så kan jag rekommendera Youth hostel i Berlin, det kostade 54 euro för 4 pers en natt inklusive frukost och då hade vi lakan, dusch och två toaletter på rummet. kommer inte ihåg vad gatan hette men låg lång åt öster och började på köp.............strasse eller nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska även jag till Berlin med några kompisar, undrar lite om klubbar och så. Nån som har lite koll och kan tipsa om sköna ställen som spelar typ house o sånt, med mycket folk i 18-22 årsåldern (egentligen är det viktigare än musiken, bara dom spelar nåt lättillgängligt elektroniskt och inte typ RnB o soul)? Samt finns det nåt ställe (nattklubb alltså) som är värt att besöka bara för att det är så sjukt coolt och det inte finns någon motsvarighet i lilla Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska även jag till Berlin med några kompisar, undrar lite om klubbar och så. Nån som har lite koll och kan tipsa om sköna ställen som spelar typ house o sånt, med mycket folk i 18-22 årsåldern (egentligen är det viktigare än musiken, bara dom spelar nåt lättillgängligt elektroniskt och inte typ RnB o soul)? Samt finns det nåt ställe (nattklubb alltså) som är värt att besöka bara för att det är så sjukt coolt och det inte finns någon motsvarighet i lilla Sverige?

 

Hittade en klubb på nätet och skrev ner adressen på nått papper, iaf så skulle den vara fet och finnas på 12:e våningen och bara spela electronica. Hittade en annan som finns i ett gammalt bankvalv. Kan ju skriva här om jag fann dem intressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en annan tråd om prag, kika där med..

 

För Berlin kan jag bara säga, håll dig till gamla östberlin, bästa klubbarna, skönaste hangoutsen mm. Finns bla en rundpingisbar, hur soft är det? Eller slå sig ner på nån av vinbarerna och drick lite olika viner, ta en kaka.. sen lägger du vad du tycker att det var värt i en glasskål!

 

Kom med tips om bra klubbar, affärer och dyl
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...