Gå till innehåll

Meningslös avslutning på satellit, bara äran kvar?


David_80

Recommended Posts

Spelade en satellit till 5k turneringen idag på 24h. Det var 5 prisplatser; 4 inköp till kvällsturneringen och 5:e platsen var 39 dollar. När vi var fyra kvar hade vi alltså inte mycket kvar att spela om, förutom äran, men det brydde ingen sig om. Det tycker jag är lite trist, att inte kora en segrare.

 

Därför borde man när det blir pengar över, istället ge de pengarna, eller delar av dem till vinnaren. Eller 1:an, 2:an och 3:an eller nåt liknande. Bara så man har nånting att jaga. Det är ju trots allt inköpet till 5k man vill åt, inte några dollar för att jag precis hamnade utanför. Men jag hade säkert tyckt annorlunda om jag åkt ut som 5:a, då hade pengarna skänkt lite glädje mitt i bedrövelsen... :o

 

Vad tycker ni?

 

* Förtydligar rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är ingen sport, det handlar inte om att vinna, det är gambling och handlar om att vinna pengar. Åtminstone är det så för mig. Personligen så skulle jag nog luta åt post-and-fold eller all-in på varje hand när det inte är något kvar att spela om längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag säger som Gert Fylking brukade säga; ÄNTLIGEN!

 

Jag tittade in på 24h idag och kollade på satelliterna till BIG FISH.

Jag blev hyfsat förvånad när jag gick in och kollade på prislistan.

De 10 första får ett €20 inköp till huvudtävlingen. Men sen hade 24h lagt till added money som fördelas beroende på hur många som är med.

Vilket kommer leda till att de spelar även för att VINNA denna turnering!

 

Jag vet inte om de kör detta upplägget på andra sajter men det är iaf mycket bra gjort av 24h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en satellit är ingen tävling, det är ett kval. När fältet tunnats ur till det antal finalen skall innehålla slutar man tävla. Jämför med höjdhopp...

 

Målet för spelarna som spelar en satellit är att vinna. Alltså en tävling, precis som alla andra turneringar. Dock som ovan om top 5 vinner så kanske en del inte bryr sig om hur det går sen, jag skulle dock tycka det vara kul att komma etta. Inte minst för prestigen, sen ger ju det en hel del övning, shorthanden och kanske lite heads up kan man alltid träna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst Nusse, men funkar verkligen satelliter så då? Jag tycker folk verkar klaga på att de fortsätter efter själva kvaldelen, men vad vet jag, jag spelar inte sats själv.

Väldigt få vettiga spelare fortsätter bry sig om spelet efter att de fått pris, om det var det du menade.

 

Och kvalitén på spelet sjunker ju som en sten, så det är ju inte så imponerande att komma etta i en sattelit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en satellit är ingen tävling, det är ett kval. När fältet tunnats ur till det antal finalen skall innehålla slutar man tävla. Jämför med höjdhopp...

 

Visst, jag kan hålla med att det är en form av ett kval. Du jämför även med höjdhopp vilket också är rätt. Men ett höjdhoppskval är ju också lika med en lång gäspning. Jag vill jämföra med kvalet till Elitloppet. Där får de bästa hästarna mer pengar och bättre startspår. Detta motiverar till full fart framåt.

 

jag skulle dock tycka det vara kul att komma etta. Inte minst för prestigen, sen ger ju det en hel del övning, shorthanden och kanske lite heads up kan man alltid träna på.

 

Exakt, det är aldrig fel med lite träning och bra för självförtroendet att stå högst upp i resultatlistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt få vettiga spelare fortsätter bry sig om spelet efter att de fått pris, om det var det du menade.

Och kvalitén på spelet sjunker ju som en sten, så det är ju inte så imponerande att komma etta i en sattelit.

 

Klart man inte bryr sig om spelet när man inte har något mer att spela för. Då kan man ju lika gärna sätta sig vid ett playmoneybord. Just därför är det bra med cashpriser som motiverar till fortsatt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man inte bryr sig om spelet när man inte har något mer att spela för. Då kan man ju lika gärna sätta sig vid ett playmoneybord. Just därför är det bra med cashpriser som motiverar till fortsatt spel.

Jag förstår faktiskt inte varför det spelar någon roll. Det är väl bäst både för spelarna och siten att få slutet på turneringen så fort som möjligt så man kan göra något vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår faktiskt inte varför det spelar någon roll. Det är väl bäst både för spelarna och siten att få slutet på turneringen så fort som möjligt så man kan göra något vettigt.

 

Det är väl bra både för mej och för sajten om jag blir bättre och utvecklas som spelare. Jag stannar kvar på sajten och drar förhoppningsvis in mer pengar som sajten får ta del av i form av rake. Det tycker iaf jag är vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ära? Bli bättre som spelare? Poker bygger på att spelet handlar om pengar. Det fungerar liksom inte med låtsaspengar (pröva att spela poker med tändstickor och se hur intressant det blir). Play money-borden på sajterna visar det med all önskvärd tydlighet.

 

Samma sak gäller satelliter. Satelliter är en specialform av turneringar där ett visst antal spelare får exakt samma pris. Det gör till exempel att strategin ändras dramatiskt! Att införa bonusar för att skilja priserna åt tror jag inte alls på -- hela poängen är ju att de ska vara lika.

 

Så snart man är nere i det antalet borde naturligtvis turneringen avbrytas men såvitt jag vet är det ingen sajt som fungerar så (än).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ära? Bli bättre som spelare? Poker bygger på att spelet handlar om pengar. Det fungerar liksom inte med låtsaspengar (pröva att spela poker med tändstickor och se hur intressant det blir). Play money-borden på sajterna visar det med all önskvärd tydlighet.

 

Det är väl självklart att poker ska spelas med och om pengar. Exemplet med playmoney var bara extremt från min sida.

Tycker man att man är så pass duktig som spelare att det inte ger nåt att spela tex shorthanded på sista bordet så är det helt okej för mig. Jag är då inte bortskämd med vinster, utan blir glad varje gång jag vinner oavsett turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...