Gå till innehåll

+ 31 inköp, och nybörjarrigg!


shipitholla85

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har en osnuten liten lillebror på 15 bast som älskar poker. Han brukar alltid tjata om att han ska få lira lite poker från något av mina konton, och jag har alltid sagt nej då jag tycker att han är för ung, samt att jag inte velat att han ska spela bort några pengar som han inte har. Jag vet inte riktigt vad barnbidraget ligger på men särskilt många dollar är det inte.

 

Han har i dagarna hjälp mig att renovera lite i min lägenhet (målat samt slipat golv) och han har hela tiden tjatat om att få betalt i pengar på en pokersite.

 

Okej, tänkte jag och lät han lira med 5 inköp på NL25 på everest. döm av min förvåning när han till slut sitter med fina stackar på 4 bord. kollar sedan upp hur mkt förtjänst han haft och det visar sig att han plussat $778 :shock: (5,5h)

 

Ska posta lite stats senare. (sitter på min laptop nu)

 

 

Är detta skills eller är det nybörjarrigg? :-D

 

 

Han snackar nu om att skippa gymnasiet och go pro! ;-)

 

Ville bara skriva av mig lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låt grabben spela för dom pengarna, men ha stenhård koll på vad han gör lixom. Sen säger du "om du förlorar dom här pengarna får du inga nya what so ever, utan du får vänta tills du är 18".

 

Han kanske är en naturlig begåvning? Det finns sådana inom poker också... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skön kille, får man stejka honom

 

Han hälsar och tackar, men han vill inte dela sina vinster! :roll::-D

 

"Luck has nothing to d o with it"

 

Hur mår man om man lirar ihop 5 barnbidrag på en dag och inte vill casha ut något? Satt och railade sista halvtimman och en större NIT får man leta efter. Sick att man kan plussa så stort på så tajt spel :) Alla Fi är sjuka synfiskar oxå :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt grabben spela för dom pengarna, men ha stenhård koll på vad han gör lixom. Sen säger du "om du förlorar dom här pengarna får du inga nya what so ever, utan du får vänta tills du är 18".

 

Han kanske är en naturlig begåvning? Det finns sådana inom poker också... :)

 

Detta tycker jag låter mycket klokt. Han får en känsla av att gulning verkligen betyder helt out of money (även om han klarar sig ifrån personlig bankrutt), förhoppningsvis är han så pass insatt att han anpassar nivåerna han spelar på till bankrullen. Kan bli ett trevligt tillskott till studiemedlet om han är tillräcklgit disciplinerad och duktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker att han har en jättechans att göra sin studietid en lång startsträcka till en bra grundrulle då han går ut, tycker du ska ingå en deal med han hjälpa han med era föräldrar osv(då dessa kommer säkerligen vara sjukt neg).. att han får endast spela om han uppvisar resultat i skolan innan han fyller 18 (då bestämmer han ju givetvis själv) om föräldrarna inte sätter några "husregler.."

 

Jag är mycket positiv till att förhandla fram en vettig deal med grabben, det är trots allt bättre än att sitta o lira WoW hela dagarna liksom, och klarar han av att ligga över 15 (vad ni nu bestämmer) i snitt i skolan på naturinriktningen eller liknande så får han pokra.

Betona verkligen vilken jättechans han har att göra sitt vuxna liv ganska lätt, då många inte ens har startat med poker innan 20 års åldern... så, han har 5 år till godo nu att långsamt bygga rulle och studera poker.. viktigt att sätta det i ryggmärgen och inte skynda sig fram.

Är dock 100% på att han kommer att gula rullen minst en gång, tonårstemperament vettni.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabb fråga: Är det inte "olagligt" att lira på pokersiter om man är under 18?

Är det så smart att skriva på vilken site du har låtit honom spela?

Är det så smart att börja disskutera i tråden här att du ska låta honom spela?

 

Tror inte Everest vill ha en 15-åring som spelar på sin site, även om det är på ditt konto.

 

Casha ut det han vann och låt honom göra något kul för pengarna, eller köp ett gäng pokerböcker osv till honom. Låt han läsa på, spela lite hemma med tändstickor, kanske lira playmoney osv tills han är 18. Sen kan du börja stejka honom om han visar sig vara ett underbarn.

 

Fin rush iaf... :)

 

// Moral-pappa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag har klarat det med 2-3h träning om dagen (går på RIG) + en flickvän det senaste året. Klarar man det inte utan alla dessa extrasaker borde man skämmas :)

 

jojo nog finns det tid alltid, handlar ju om prioriteringar, hur många timmar om dan pluggar du ? :)

 

men det är många i den åldern som det kan gå riktigt illa för. har just själv gått ur gymnasiet och sett att just onlinepokern har spårat ur för en del under gymnasietiden, mest för att det är så lätttillgängligt.

 

liksom, säg att han gular efter nån månad i ettan, det är ju ganska naivt att tro att han tar en paus tills han är 18 då :) om han vill spela, så kommer han kunna göra det också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

emilio_barzini:

 

Bra inlägg. Klart att everest inte vill ha 15-åringar spelandes på sin site. Kanske var lite dumt att gå ut med det här, men blev så imponerad. Nästan stolt faktiskt! 8-)

 

Har svårt att se att Everestpoker kan göra så mycket åt saken. Visserligen har dem ju en historia av låsta konton, men bevisbördan att en minderårig person har spelat på mitt konto ligger ju ändå på deras bord?

 

Jag har ju hela tiden ställt mig negativ till att han överhuvudtaget ska spela poker, men nu blev det som det blev. Han vill spela och jag kan ju knappast förbjuda honom då jag spelade poker, jackvegas, diverse svartmaskiner samt oddsade redan när jag var i hans ålder. Jag vet personligen att jag levde jävligt farligt många gånger p.g.a mitt intresse/behov av spel. Sedan jag ick mitt första fasta jobb för lite drygt 1½ år sedan har jag dock fått en sundare inställning till pengar, samt vårdar min rulle mkt bättre, om än inte bra.

 

Skillnaden mellan min bror och mig är att han har en mycket sundare inställning till pengar och spel, plus att han inte har några som helst tendenser till att tilta. Han kan pokerteori bra mycket bättre än mig(läst på olika forum i 2-3 år) Intresse för spel har han haft sen tio års ålder, fast då vart det oddset och stryktips som gällde :).

 

Vi har iallafall kommit överens om följande:

 

# Han SKA lira 20K händer på NL 10 innan han tar steget tillbaka till NL25, eller vilken nivå hans rulle för tillfället tillåter. Förhoppningsvis hamnar han i iallafall 1 downstreak under denna period, så får vi se hur kul han tycker det är då. Han lirar med minst 50 inköp på nivån, och går ner i nivå redan vid ett tapp på 10 inköp.

 

# Kommer jag på han med att försumma skolan så mycket som en timma pga att han lirat poker på natter eller dyl. så låter jag honom helt enkelt inte lira, samt håller alla hans eventuella pengar till den dagen han fyllt 18. (Han ska inte bli som mig och försumma viktiga saker pga poker/spel)

 

# Han gillar inte everests klient, och vill lira ngnstans med rakeback. Jag eller syrran öppnar ett sådan konto åt honom under förutsättning att all rejkback tas ut direkt och sätts in på sparkonto. (kan ta ut när han fyllt 18) Förhoppningsvis blir det en bra slant, även om han skulle gula om ngra månader.

 

 

Jag har gulat ett antal gånger i början av min "karriär" men detta berodde främst på en dåligt tilltagen rulle, samt mina tendenser till spelmissbruk. Har dock svårt att se bror min gula. Han har helt enkelt för bra koll på pengar, och skulle nog kunna gå ner i nivå hur långt som helst för att undvika gulen.

 

 

Tycker ni att jag gör fel som låter honom spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör på, bra inlägg.. bra regler.. varför ska inte grabben få en vettig chans att göra lite extra pengar? jag ger då thumbs up.. sköter han skolan så äre ju bara o gasa på, jag menar många andra ambitiösa jobbar ju efter plugget.

 

Hade det varit min bror hade jag då kört på, men med stenhårda regler... tar kontot direkt jag ser skottar/tiltar tendenser eller får höra om ett prov som gick skit eller liknande.

 

Eftersom det är just olagligt så skall man kräva extra imo

 

(hade jag haft en brorsa hade jag dock sett till att fotboll och brudar hade prioriteras först... :) ) ett annat plustecken för det hela är ju att det är ju ändå redig hjärngympa för en 15åring..den matematiska delen that is.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

killerwolf: Han spelar fotboll sedan typ 12 år tillbaka :)

Han har en söt tjej sedan ngt år (fattar inte hur, han har inte ärvt mitt utseende och jag får inga fina tjejer :( ) Självklart kommer jag hålla stenhårt på honom. Har även planer på att låta honom lira typ 3h max, 3 dagar i veckan eller så. Vad är rimligt? Allt spel kommer även bedrivas när jag är hemma då jag:

 

1: vill vara lugn med att ge ut lösenord. Han kan lätt tabba till det och bli hackad eller något annars :)

 

2: ha lite uppsikt. Vet att det kommer bli lite trist för honom att lira NL10 nu i början, och att högre stakes lockar. Han hävdar dock att han tycker det ska bli skitskoj att lira.

 

 

Han festar inte särskilt ofta, och ingen blir gladare än jag om han sitter hemma hos mig på helgerna istället för att vara ute och svina som en annan var i den ålder. Hellre att han spelar poker.

 

Jag kommer även vara stenhård på att hans polare (om oxå gillar poker) inte spelar med han. Inte snyggt att få en massa arga mammor på halsen när deras söner lirat bort mopeden, jackan eller syrran till ngn haj för att jag lett in dem på nätpokern :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du gjort upp bra regler å förutsättningar för grabben att få spela. Dessutom (iaf som de låter) verkar han ju ha bra koll och diceplin, inte ha lätt för att tilta osv. Har man det så har man förutsättningar för att gå långt!

 

 

Han har helt enkelt för bra koll på pengar

 

 

Är det sant så tycker jag (får säkert nån emot mig nu) att det är relativt orelevant om han är 30 eller 15 år gammal. Såklart förutsatt att spelandet inte förstör för honom i livet utanför poker, skolan osv.

 

 

 

Tycker ni att jag gör fel som låter honom spela?

 

 

Som ja uppfattar situationen. Nej de tycker ja inte, låt han spela så länge han håller sig till vad ni kommit överens om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså bara jag som tycker det är fel att låta honom spela trots att han inte har åldern inne?

Visst ingen kommer märka det eftersom du skapar kontot osv men ändå.

 

Skulle du tillåta honom köra bil eller gå på systemet även om han kunde det för han ser exakt ut som dig och kan låna ditt leg?

 

Det är bra regler du har satt upp, absolut! Men frågan är ändå om det är rätt att ge honom chansen att spela trots sin ringa ålder.

 

Om du nu ändå tänker låta honom spela, skapa kontot på WPEX. Där har dom 100% rb och ruskigt dåliga spelare :) (snygg dubbelmoral, jag vet...)

 

Lycka till! Hoppas han kommer inse det viktiga med poker och att han inte blir en spelberoende galning när han är 18.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...