Gå till innehåll

"TOTALT OMÖJLIGT" att byta alias på prima?


Bananmannen

Recommended Posts

Hej!

 

Jah började spela online för ca 4 år sedan och spelade då på nordic bet/expekt då på prima nätet...

 

När jag först provade på poker så fixade en kompis kontot åt mig och valde att kalla mig "Yourmum" (väldigt kul)....

 

Spelade under det alias under ca 2 år och har därefter spelat på andra siter...

 

Skulle nu börja lira på unibet och prima igen startade ett nytt konto och när jag kom in så står det... is your alias yourmum?

Jag vill ju inte heta de längre, så jag valde nej och gjorde ett nytt alias helt enkelt.. gick hur bra som helst och satt uppe hela natten och grindade mot min nya bonus...

 

Idag när jag skulle logga in så var mitt konto fryst och jag skulle kontakta supporten... vilket jag gjorde och förklarade saken, att alla tuggar å drygar sig med mitt alias så fort jag sätter mig vid ett bord...:evil:

 

Men enligt dom så går det inte att ändra alias på microgaming???

Stämmer det? Att det är totalt omöjligt för dom att gå in i burken å ändra mitt alias?

 

Blir skapligt less, klart de måste gå att ändra alias...

 

Hoppas nån kan hjälpa mig som kanske haft samma problem...

 

Mvh Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också mitt pokerkonto låst efter att ha använt ett nytt nick när jag signade upp på Nordicbet. Har försökt få ut mina pengar i en månad utan att lyckas. Nu har dom till och med låst mitt sportsbettingkonto på Nordicbet trots att jag inte har använt det överhuvudtaget. Dom är inte friska på en fläck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan... de låter ju inte klokt alltså...

 

Klart man måste få ut sina pengar, bara för att man ville byta nick kan man väl inte bli av med alla pengar... dååå jävlar i så fall...

 

Kommer jag bli fullständigt vansinnig!!!

 

Tror ni de kommer bli så??? Enligt supporten skulle dom fixa det till imorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pratat med unibet idag igen...

 

Dom säger att de enda som ska göras är att microgaming ska svara dom vilket alias jag ska använda mig utav.. Så bollen ligger jos dom.

 

Får en känsla av att jag inte kommer få se en krona av de jag satte in, i alla fall inte på minst en månad... KUUUUL.

 

Allt för att man trodde att man kunde ändra alias. Borde väl inte va så svårt å bara uppna upp mitt konto med de gamla aliaset, helt otroligt...

 

Dåligt att unibet säger imorn men bara snackar en massa skit!!!:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pratat med unibet idag igen...

 

Dom säger att de enda som ska göras är att microgaming ska svara dom vilket alias jag ska använda mig utav.. Så bollen ligger jos dom.

 

Får en känsla av att jag inte kommer få se en krona av de jag satte in, i alla fall inte på minst en månad... KUUUUL.

 

Allt för att man trodde att man kunde ändra alias. Borde väl inte va så svårt å bara uppna upp mitt konto med de gamla aliaset, helt otroligt...

 

Dåligt att unibet säger imorn men bara snackar en massa skit!!!:twisted:

 

Låter ju som om det kommer att ordna sig. Försök tänka positivt, om pengarna ligger kvar kan du ju hoppas på att dollarkursen stiger något, så tjänar du ju några kronor på det iaf ;-)

 

Kan tänka mig att många har haft detta problem tidigare, att de inte vara medvetna om att man inte fick ha dubbla alias på prima-nätverket. Tycker den reglen faktist inte vart glasklar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har också 2 alias på prima, det ena e unibet..Fick också upp om e ruta med, är dte här ditt alias, valde då nej, och sen har det inte varit något problem med att sätta in o ta ut från unibet..

Verkar väldigt konstigt att de ska ta såå lång tid att ta ut pengarna, ja menar, hur svårt ska de vara att ändra lite i deras register ? :o

 

Om inte annat så er det ju bättre ut i deras register om hur många som spelare dom har på sin sajt :D

 

Och v e nog inte ensamma om att ha mer än 1 Nick, på samma nätverk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok... Låter ju skitbra...

 

Då borde dom ju ordna det då...

 

Alltså kan dom ändra alias, precis som man förstod.. Ja menar hur svårt kan det vara. Bara att ändra det i deras system antar ja.

 

Kan kanske ta ett par dagar då, får väl vänta på det!

 

Hoppas dom hjälper mig i alla fall.

 

Unibet borde ju vara bra och pålitliga med tanke på deras storlek!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast om man råkat skapa ett alias som man aldrig använt så är det väl en sak att dom fixar det. Kanske annorlunda när man skapat ett nytt och spelat en massa. Då blir dom väl arga.

 

Sedan är det väl klart att dom kan ändra ett alias. Det gör dom väl för storspelarna som inte får nån action längre när dom blir för kända?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Så här gör du för byta nick.

 

Casha ut dina cash från sidan.

 

Formatera datorn.

 

Regga dig på en ny sida, skapa ett nytt alias.

 

 

Det är ett alias/per dator - formatera datorn så kan du göra ett nytt.

 

Omständigt, ja rätt så men man kan ta de i samband när datorn är fylld av virs ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gör du för byta nick.

 

Casha ut dina cash från sidan.

 

Formatera datorn.

 

Regga dig på en ny sida, skapa ett nytt alias.

 

 

Det är ett alias/per dator - formatera datorn så kan du göra ett nytt.

 

Omständigt, ja rätt så men man kan ta de i samband när datorn är fylld av virs ;-)

 

Man måste inte formatera.

Kör > regedit ... men jag går inte in på vad/hur man ska göra.

 

OBS! Pilla inte där inne om du inte vet vad du gör! (nästan en bra signatur :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gör du för byta nick.

 

Casha ut dina cash från sidan.

 

Formatera datorn.

 

Regga dig på en ny sida, skapa ett nytt alias.

 

 

Det är ett alias/per dator - formatera datorn så kan du göra ett nytt.

 

Omständigt, ja rätt så men man kan ta de i samband när datorn är fylld av virs ;-)

 

Får du nytt ip för att du formatterar om då?

Tycker tvärtom att det är bra att prima bara tillåter ett nickname.

Blir mycket renare spel på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...