Gå till innehåll

Staahla - NBA-slutspel!


Staahla

Recommended Posts

LOL @ Phil Esposito.

 

När Babinov ligger på isen näst intill medvetslös så sticker Esposito sin klubba i ansiktet på Babinov som får ett djupt jack i hakan och börjar blöda kraftig. Babinov förs medvetslös och kraftigt blödande av isen allt medan Kanadensarna skriker glåpord efter honom.

 

I pausen kastar kanadensarna sina klubbor från dörröppningen till ryssarnas omklädningsrum som spjut mot dom ryska spelarna. Alexander Maltsev träffas i huvudet men har hjälmen på sig som tur är. Ryska läkaren är i full färd med att sy ihop Babinovs haka då Esposito går in i ryssarnas omklädningsrum och inför en förvånad skara ryska hockeyspelare skriker han I did it och slår sig själv för bröstet innan han spottar mot Babinov.

 

Det är hockey, inte dagens trams.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 901
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Riktigt spännande match igen. Sjukt att Lebron bara är tredje bästa spelaren i finalen och det är inte ens nära.

 

Svårt för Dallas att skylla på domarna denna gång iallafall. 27 fouls mot 14?

 

Avskyr LeBron som fan dock

 

But why?

 

 

Also, Mark Jackson som coach för Golden State?! Lite otippat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt spännande match igen. Sjukt att Lebron bara är tredje bästa spelaren i finalen och det är inte ens nära.

Det svänger fort. Efter Chicago-serien var han bättre än Jordan, tre matcher senare är han en rollspelare. Både Wade och Dirk har varit klart bättre offensivt men det är inte Wade som hållit Terry till 0p i slutet av matcherna och Dirks försvar skrämmer inte många. Jag håller med om att LeBron bara är tredje bästa spelaren i finalen hittills men tycker det är jämnare än vad många vill ha sagt.

 

Also, Mark Jackson som coach för Golden State?! Lite otippat.

Grown man move by the Warriors. Mark Jacksons number is called. He will get it done.

 

Det ska bli kul att följa. Det kan gå precis hur dåligt som helst men Jackson är riktigt underhållande. Hoppas Kings/Clippers plockar in JVG så de blir rivaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt bra finalserie. Dirk med feber grindar in 10p i sista igen. Nån som sett LeBron? Dags att påminna honom om att han är 2,02m och 125 pannor och att han borde gå på korgen lite oftare istället för att hiva treor.

 

Fulaste skottet, Shawn Marion eller Joakim Noah?

 

 

 

In other news, Gilbert Arenas twittrade om en blind date.

 

 

Got hooked up on a blind date..and I guess she was blind when she picked out this outfit ..OMG I thought she was the queen of ZAMUNDA

 

And they want me to go in public with her..I thought she had a bunch of stretch marks but it was just her shirt..lookn like SIMBA

 

Ill let u guys know what happen after this date. Should be funny!!!

 

She just had the nerve to ask me if I like her shirt..."ummmmmm yea on my floor near the fire place"imma call PETA to come get you

 

Look at this hot mess...she all most caught me takin the pic.. [orkade inte klippa in länk, sorry]

 

This dragon can eat....I'm glad were at a all u can eat... She went to the rest rm..I think I'm busted you guys. Her friend texted her.

 

I don't think imma get the goods tonight...I messed my chances up..she looked mad..over there lookin like a thunder cat...

 

If I would hav known i would mess this up I would have taken her to get a "rudy tutti fresh and fruiti meal"from ihop..grrrrrrrrrrrrrrr

 

She just said this was the worst date every.but I was thinkin the same thing.who wears a shirt they got from 5th ave in new york. on a date

 

She called me a jack ass.. I said "she looks so cute with her little ugly self" who's NEXT

 

Its okay fellas she still wants action...ladies like rude boys..or the blk card I hav in my pocket..either way bam bam we got ACTION

 

Sorry fellas she don't give it up on the first date....all that means is tomorrow..but by then I hope to be on another date...

 

Oh well gdnt then

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt bra finalserie. Dirk med feber grindar in 10p i sista igen. Nån som sett LeBron? Dags att påminna honom om att han är 2,02m och 125 pannor och att han borde gå på korgen lite oftare istället för att hiva treor.

Grymt bra ja! Efter game 3 gick det kanske snacka bort LeBrons passiva spel men den senaste var helt sjuk. Vad gör mannen? Det ska bli lika spännande att se hur han reagerar på den insatsen som att se hur matchen slutar. Simmons postade en lång krönika om LeBrondown, Part II på sin nya sajt.

 

Fulaste skottet, Shawn Marion eller Joakim Noah?

Noahs skott ser ut som en Arenas blinddate men Marions är nog ännu värre.

 

In other news, Gilbert Arenas twittrade om en blind date.

ROFL! Agent Zero! Det där var riktigt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

But why?

 

Troll. Men att Nike fick ringa honom och säga att han skulle lugna ned sig då han betedde sig som en idiot på träningarna med Team USA säger det mesta.

 

Med det sagt:

"I asked Lebron for change for a dollar. He gave me 75 cents and said, "Sorry, I don't have a 4th quarter."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troll. Men att Nike fick ringa honom och säga att han skulle lugna ned sig då han betedde sig som en idiot på träningarna med Team USA säger det mesta.

 

Med det sagt:

"I asked Lebron for change for a dollar. He gave me 75 cents and said, "Sorry, I don't have a 4th quarter."

Nu är det upplagt för svart eller vitt. Antingen slutar det i brakfiasko eller en fantastisk vändning. Föreställ dig jänkarmedia om Wade inte kan spela mer och amerikas just nu mest pressade idrottsman reser sig med två 55-12-14 matcher och bärgar titeln. Eller om han fortsätter på inslagen finalväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, vilken finalserie! Dirk var bara för bra. Och mer credit till Carlisle som coachade Spoelstra av banan. Och Cuban som spenderat alla pengarna. Lätt att säga i efterhand förstås, men Dallas var solida på alla positioner, tom med både Butler och Haywood skadade.

 

Synd bara att det inte blev sju matcher. Och att det kanske inte blir en nästa säsong vill jag inte ens tänka på. :(

 

Troll. Men att Nike fick ringa honom och säga att han skulle lugna ned sig då han betedde sig som en idiot på träningarna med Team USA säger det mesta.

 

Menar bara att om man ska avsky alla som fan som nån gång betett sig som idioter så blir det inte så många kvar.

 

Ok, han var en idiot där. Och the decision var inte jättesmart (även om han med det fick ihop 2Musd till välgörenhet). Och han glor en massa efter att han dunkat. Men i det stora hela är det ganska beskedligt (imo).

 

Ska man avsky honom som fan, vad ska man då tycka om Kobe (våldtäkt), Kidd (spöa sin fru), Karl Malone (gjorde 15-åring på smällen och sket i barnet tom när han var mångmiljonär), osv, osv? Spelare som kör rattfulla eller åker dit för vapenbrott (många exempel)? Jordan verkar inte heller vara nån helyllekille direkt. Betydligt elakare och småaktigare än James av det jag läst/hört. Se halloffame-talet.

 

LeBron kanske inte är John Stockton, men jag har bara så svårt att fatta varför alla ogillar honom så mycket.

 

 

 

Med det sagt:

"I asked Lebron for change for a dollar. He gave me 75 cents and said, "Sorry, I don't have a 4th quarter."

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LeBron kanske inte är John Stockton, men jag har bara så svårt att fatta varför alla ogillar honom så mycket.

 

Said LeBron: "At the end of the day, all the people that was rooting on me to fail, at the end of the day they have to wake up tomorrow and have the same life that they had before they woke up today. They have the same personal problems they had today. I'm going to continue to live the way I want to live and continue to do the things that I want to do with me and my family and be happy with that. They can get a few days or a few months or whatever the case may be on being happy about not only myself, but the Miami Heat not accomplishing their goal, but they have to get back to the real world at some point."

 

Ja, jag undrar det med. Han är ju så ödmjuk. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Said LeBron: "At the end of the day, all the people that was rooting on me to fail, at the end of the day they have to wake up tomorrow and have the same life that they had before they woke up today. They have the same personal problems they had today. I'm going to continue to live the way I want to live and continue to do the things that I want to do with me and my family and be happy with that. They can get a few days or a few months or whatever the case may be on being happy about not only myself, but the Miami Heat not accomplishing their goal, but they have to get back to the real world at some point."

 

Ja, jag undrar det med. Han är ju så ödmjuk. 8-)

 

Är väl inget fel i det? Jag önskar inte folk som vill att jag ska misslyckas någon lycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, vilken finalserie! Dirk var bara för bra. Och mer credit till Carlisle som coachade Spoelstra av banan. Och Cuban som spenderat alla pengarna. Lätt att säga i efterhand förstås, men Dallas var solida på alla positioner, tom med både Butler och Haywood skadade.

Det var synd att det inte blev en sjunde match men jag är glad att Dirk och J-Kidd fick sina ringar till slut.

 

Synd bara att det inte blev sju matcher. Och att det kanske inte blir en nästa säsong vill jag inte ens tänka på. :(

Urk. Jag fasar.

 

Said LeBron: "At the end of the day, all the people that was rooting on me to fail, at the end of the day they have to wake up tomorrow and have the same life that they had before they woke up today. They have the same personal problems they had today. I'm going to continue to live the way I want to live and continue to do the things that I want to do with me and my family and be happy with that. They can get a few days or a few months or whatever the case may be on being happy about not only myself, but the Miami Heat not accomplishing their goal, but they have to get back to the real world at some point."

 

Ja, jag undrar det med. Han är ju så ödmjuk. 8-)

Det där är nog en mer sansad reaktion än 90 procent av NBA-spelarna skulle få ur sig i situationen han var. Jag tror inte Kajsa Bergqvist, Anders Svensson eller Lena PH hade reagerat särskilt annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl enas att tycka olika om LeBron helt enkelt, jag är mer på deadspins sida och jag kommer inte ändra min åsikt. :)

 

Men jag respekterar att folk gillar honom, han säljer ju fortfarande mest tröjor i NBA så det är ju många som gillar honom. Och ja, han är ju självklart en osant bra basketspelare även om det inte gick så bra i finalen.

 

Nåja, skitsamma i alla fall, nu får man gajsta att det blir en säsong nästa år.. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det räcker inte. Repent. Du måste gilla LeBron. Ändra åsikt. ;)

 

Vi gillar ju snubben som sa så här, inte heller speciellt ödmjukt:

 

“I always laugh at that statement, ‘You didn’t get a ring. I’m like, ‘Dude, you work at McDonald’s. My life’s a lot better than yours. You relax.’”

 

 

Annars var de här lite skojiga också:

 

"Breaking news! Dallas is announcing tomorrow is lebron James day! Everyone gets to leave work 12 mins early!"

 

"how amazing was it that dirk, brian cardinal and ian mahini planned to all sign with the Mavs this summer !! #big3 #makingithappen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Vad blev finalställningen i pf:s tipsarliga? Var mer intresserad av den än själva basketen.

 

+1

 

Mitt GTO-spel på finalerna gick ju mot all förmodan in. :)

 

Asch, ni är ju kluriga killar så lite addition är väl inget problem?

 

Men ålrajt, eftersom jag stått för sammanställningarna hittills så är det inte mer än rätt att jag slutför arbetet också.

 

Delad seger för Staahla och Othello (efter en magnifik spurt). Undertecknad knep bronset. Övriga lämnar vi därhän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...