Gå till innehåll

Hybris, något som händer er?


RaMz

Recommended Posts

Jag har märkt att jag ofta får hybris om jag vinner mycket när jag sättter mig vid ett nytt bord eller om jag dubblar upp snabbt i en turnering.

Jag känner mig på nåt sätt odödlig och börjar spela mer loose och bluffa som en galning så fort jag inte tror motståndarna har nötterna.

 

Självklart så resulterar detta i att jag till slut bettar in i en hand och förlorar det jag tidigare tjänat, vilket i sin tur resulterar i att jag blir frustrerad över mitt dåliga spela och tiltar bort resten också.

 

Är detta något som händer ofta eller är det bara jag som inte har någon kontroll över mina känslor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är enkelt att spela när jag har vunnit.. Brukar normalt inte spela annourlunda(tror jag).. Enda enda tillfället är väl ifall jag har haft en länge down period kan jag bli lite feg att förlora vinsten.. behöver vinstdagar för självförtroendet ibland ... Men dessa tillfällen är inte speciellt ofta.. och då spelar jag inte.. då låter jag pengarna vila.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka att skärpa mig :oops:

Ganska frustrerande att jag spelar som en fisk när jag egentligen vet bättre, fast det gör mig fortfarande till en fisk i andras ögon.

*snyft* jag är en tomte :(

 

 

 

När jag förlorar tunga potter är jag dock mycket väl medveten att jag kan börja spela riktigt usel poker. Tur att jag märker när jag gör det för då slutar jag direkt.. Ingen ide att förlora mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, jag gör precis likadant.

 

Spelar som en galning när jag har vunnit. När man ligger på plus känns det som att man kan spela flera händer i och med att man spelar med andra pengar just då.

 

Tror bara det är att säga till sig själv att sluta med såna dumheter och slå sig på fingrarna med en linjal eller liknande om man kommer på sig själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

Jag spelar tight oavset hur mycket pengar jag har (Gäller ej 1 on 1 eller 3 kvar då spelar jag aggressivt , och bluffar en hel del). Jag lyde råd från en hemsida där det står att man ska välja sina kort och att man ska inte försöka slå ut spelare från turneringen. Spelar bara mitt spel 100 % och even om jag förlorar så är jag nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir galen när jag vunnit mycket.. jag tycker liksom att det är ändå vunna pengar så jag sprider dom över bordet hej vilt. jag har verkligen noll respekt för pengar vilket gör mig till en vinnande spelare ibland och en riktig loser lite för ofta.

 

självdisciplin är ordet man ska tänka på när det börjar gå utför..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det lite olika beroende på om det är cashgame eller turnering.

I cashgame så blir jag lite mer lössläppt och dum. Synar oftare med dåliga händer och sådär.

I en turnering brukar jag däremot lugna ner mig lite och ta det lugnt eftersom jag ligger över medel i stackstorlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är detta något som händer ofta eller är det bara jag som inte har någon kontroll över mina känslor?

 

Jag blir helt galen på vissa spelare, det finns ingen gräns för vilken fruktansvärd tur folk har emellanåt. Förlorar jag en stor del av min stack pga att nån tomte lyckats få in nåt på rivern är det väldigt stor risk att jag tappar tålamodet och tiltar resten. Har dock skärpt till mig en del på sista tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...
Jag har märkt att jag ofta får hybris om jag vinner mycket när jag sättter mig vid ett nytt bord eller om jag dubblar upp snabbt i en turnering.

Jag känner mig på nåt sätt odödlig och börjar spela mer loose och bluffa som en galning så fort jag inte tror motståndarna har nötterna.

 

Självklart så resulterar detta i att jag till slut bettar in i en hand och förlorar det jag tidigare tjänat, vilket i sin tur resulterar i att jag blir frustrerad över mitt dåliga spela och tiltar bort resten också.

 

Är detta något som händer ofta eller är det bara jag som inte har någon kontroll över mina känslor?

 

har det blivit bättre med åren ramziiii?

 

 

Nej? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...