Gå till innehåll

NL400 - KQ i samma sits 2ggr, levelad?


Recommended Posts

brukar normalt inte spela KQs eller KQo mot en höjning ur position men jag var semitiltad, inget fi vet dock.

 

hand 1.

synar en knapphöjning med KQs i bb.

 

flop QxTs4s. checksynar hans 3/4pottbet.

 

turn 7x. check check.

 

river 2x. jag checkar igen, han checkar bakom med 88.

 

 

hand 2.

 

synar en höjning från CO(samma spelare som i förra handen) med KQo varvet efter.

 

flop Qs6s2x.

 

checksynar floppen.

 

turn 7x. check check.

 

river 8x. check, han bettar 130% pott.

 

 

hur tänker ni här? bluff, AQ, QQ+, eller rivrat set ev stege?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1, ojojoj, va passivt, om du inte tror han är på en ren bluff måste du ju betta river, kan få betalt av en hel radda händer och knappsat troligt han har han som slår dig OCH höjer (slår han dig bettar han 100% ut, och likaså på turn)

 

såg inget alls om vilken nivå detta var eller djuphet i stackar menmen...

 

hand2, går ju aldrig folda, han skulle mycket väl kunna value-beta händer som du slår för att inte tala om att bluff inte alls känns otroligt, men beror ju på vad för read du har på han? Samma här, varför bettar du inte ut river så slipper du ställas mot 130% pot-bet? (om du nu inte tror han bluffar men då är det ju inget snack)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukar normalt inte spela KQs eller KQo mot en höjning ur position men jag var semitiltad, inget fi vet dock.

 

hand 2.

 

synar en höjning från CO(samma spelare som i förra handen) med KQo varvet efter.

 

flop Qs6s2x.

 

checksynar floppen.

 

turn 7x. check check.

 

river 8x. check, han bettar 130% pott.

 

 

hur tänker ni här? bluff, AQ, QQ+, eller rivrat set ev stege?

 

Varför checkar du river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. helt standard men river måste betas och ibland får man nog även syna ett omslag på river. Men tja det beror ju lite på men det finns inte så många som inte skulle beta ett steg eller pissigt spader -drag i samma läge för att ta ett ex.

 

Hand 2. Jag brukar ofta vara slagen här men jag tycker vi ligger för högt med TPGK för att inte syna. Tycker att beten är ganska standard här också av samma anledningar som i hand 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hand ett ger ingen vidare info, han checkar ner med en hand som han tror mycket väl kan hålla i showdown men endast är bluffcatcher, och han märker du är väldigt passiv. Tycker inte det ger någon som helst info om vilken range han har i hand2

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mhe, jag foldar i hand 2, tycker ofta folk överbettar när de har starka händer.

 

Jag foldar också. Typ samma argument + han tror att du kör samma passiva checksyn nu som då.

 

Förstår inte varför du checkar river. Dessa händer kanske var undantag har pga read eller stämningen vid bordet eller så. Det vet jag inget om. I normalfallet: Beta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog foldknappen ligger närmast om jag skulle spela den som dig men slänger nog ut ett värdebet nästan jämt där så det är egentligen inte en så intressant fråga.

 

Däremot så vet jag fan vad jag skulle göra om han höjde mitt värdebet på rivern. Skulle säkert spy och trycka på synknappen för att överbevisa för mig själv att jag måste lära mig folda när folk spelar ut mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog foldknappen ligger närmast om jag skulle spela den som dig men slänger nog ut ett värdebet nästan jämt där så det är egentligen inte en så intressant fråga.

 

Däremot så vet jag fan vad jag skulle göra om han höjde mitt värdebet på rivern. Skulle säkert spy och trycka på synknappen för att överbevisa för mig själv att jag måste lära mig folda när folk spelar ut mig.

 

been there, done that :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...