Gå till innehåll

Svenskar i WSOP?


ripsson

Recommended Posts

Appropå svenskar i WSOP tycker jag det verkar ha varit rätt klena resultat än så länge. Ett finalbord på vad det nu är, 15 events? Vet förstås inte antalet svenskar som ställt upp i de olika eventen men vore kul med lite större framgångar.

 

Är väldigt få svenskar som ställer upp. Att betala 100% i skatt lockar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att gå runt i att spela WSOP ME så måste man komma bättre än plats 400 - resan + inköp + skatt gör att det inte blir mycket över ens då.

 

Säg att det kostar $15000 för inköp + resa + hotell etc för att spela huvudeventet. Man behöver då vinna $21500 för att ens gå runt. För $6500 går bort i skatt och man får då ut $15000 efter skatt vilket betalar ens omkostnader för att ställa upp i turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att gå runt i att spela WSOP ME så måste man komma bättre än plats 400 - resan + inköp + skatt gör att det inte blir mycket över ens då.

 

Säg att det kostar $15000 för inköp + resa + hotell etc för att spela huvudeventet. Man behöver då vinna $21500 för att ens gå runt. För $6500 går bort i skatt och man får då ut $15000 efter skatt vilket betalar ens omkostnader för att ställa upp i turneringen.

 

jag kvalade för $50+5 på PokerRoom. Värt $15500. Skönt att jag även slipper alla omkostnader som resa, hotell, mm.. Det blir en dyr semester om man inte hamnar i pengarna annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att gå runt i att spela WSOP ME så måste man komma bättre än plats 400 - resan + inköp + skatt gör att det inte blir mycket över ens då.

 

Säg att det kostar $15000 för inköp + resa + hotell etc för att spela huvudeventet. Man behöver då vinna $21500 för att ens gå runt. För $6500 går bort i skatt och man får då ut $15000 efter skatt vilket betalar ens omkostnader för att ställa upp i turneringen.

 

Sant. Bra Sverige, alltid varit sköna rent skattemässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kvalade för $50+5 på PokerRoom. Värt $15500. Skönt att jag även slipper alla omkostnader som resa, hotell, mm.. Det blir en dyr semester om man inte hamnar i pengarna annars.

 

Grattis!(saknar thumbs up-smiley)

laddad som fan kan jag tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev det ju lite bittra gliringar angående skatt och så vidare men mest undrade jag hur många som ni tror är där kvalade/inköpta/sponsrade över huvudtaget. Jag har sannerligen noll koll på hur många som brukar vara där heller då jag aldrig satt foten på andra sidan pölen alls.

 

Och det är lättare att övertyga arbetsgivaren att det är vettigt att sända mig om jag vet ungefär hur många svenskar han kan förvänta sig att jag möter, typ så.

 

Sen lever jag fortfarande på hoppet att kvala in själv såklart men tiden börjar gå ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vann en plats igår på Ladbrokes. Så jag är också med i Team Ladbrokes. Var verkligen katastrofalt dåliga spelare i satelliten, märkligt då det var en 1400 dollars.

 

And217, lär ses på Ladbrokes festen. :-)

 

Hehe, grymt kul, grattis! Det är verkligen det bästa paketet som finns alltså! Jag lyckades redan i mars för andra gången. och tyckte ocksa att motståndet sög! Vad heter du på lad? (jag AndrasFbg)

Jopp, ses i Vodoo lounge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...