Gå till innehåll

Fula pokerspelare!


TWHYESSON

Recommended Posts

Något jag reagerar över när man sitter och kikar poker på tv är hur fördjävligt 9o% av pokereliten klär sig. Okey att man kanske inte behöver köpa dyra märkeskläder bara för att man är rik och ska synas på tv var och varannan vecka, men kläderna proffsen har på sig skulle jag i många fall aldrig ens andvända hemma bland mina egna väggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Något jag reagerar över när man sitter och kikar poker på tv är hur fördjävligt 9o% av pokereliten klär sig. Okey att man kanske inte behöver köpa dyra märkeskläder bara för att man är rik och ska synas på tv var och varannan vecka, men kläderna proffsen har på sig skulle jag i många fall aldrig ens andvända hemma bland mina egna väggar.

 

 

Håller med! Och ta deras äckliga uppsyn. Med sina ful glasögon.

 

Vart får dem sin töntiga attityd från liksom.

 

Finns ju vissa snubber som tex ngreu eller vad han heter. Bär inga glasögon ingen taskig attityd vad jag sett heller. Brunson är helt ok med. Gammal i gamet . Självsäker och behöver ingen liten fjollattityd och muppbetende för att spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TWHYESSON, jag skulle gissa på att du HAR varit tjock, stämmer det? :-P

 

Helt korrekt. Vägde runt 90 kilo som 16 åring!

 

Sedan började jag träna. Och nu vid 30 väger jag 108 med 10% fett. 92.5 i tävlingsform.

 

Kan ju säga att inga pengar får mig att vilja gå tillbaka till när man hade gått upp för trappan, andfådd och svettandes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min utbildning var inte gällande svenska språket. Det var språk på den mer tekniska sidan!

 

Sedan tror jag att du tyvärr misstolkat en del saker. Jag bryr mig inte alls om er. Jag blev bara förbannad då jag såg hur ful hellmuth var. Ungefär som jag kan bli då jag ser liknande människor handla på Willys de gångar jag råkar hamna där.

 

Tror tyvärr du misstolkade mitt inlägg också, förståeligt då ironin låg på metanivå!

 

Jag har tränat regelbundet i 9 år, har alltid varit vältränad och det fanns en tid då jag såg ner på mindre vältränade människor, av samma anledningar som du. Jag kunde inte förstå hur folk kunde bortprioritera sin hälsa och hellre sitta inne vid datorn än hålla sig aktiva. Jag störde mig på människor som hade 40%procentig vispgrädde i såser och njöt och skröt om sin matlagning. Afan att det e gott, men till vilket pris? Men efter ett tag slutade jag störa mig och kunde acceptera folk med andra värderingar och prioriteringar, även om jag aldrig skulle kunna förstå dem. Jag vet inte hur gammal du är, om du är ung växer du kanske ifrån irritationen, men mycket ligger nog faktiskt i det faktum att du har varit tjock, lyckades göra nåt åt det och har problem med andra som inte besitter samma disciplin. Nu väcktes min psykodynamiska ådra. Men det är faktiskt inte så kul att gå runt och störa sig hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr du misstolkade mitt inlägg också, förståeligt då ironin låg på metanivå!

 

Jag har tränat regelbundet i 9 år, har alltid varit vältränad och det fanns en tid då jag såg ner på mindre vältränade människor, av samma anledningar som du. Jag kunde inte förstå hur folk kunde bortprioritera sin hälsa och hellre sitta inne vid datorn än hålla sig aktiva. Jag störde mig på människor som hade 40%procentig vispgrädde i såser och njöt och skröt om sin matlagning. Afan att det e gott, men till vilket pris? Men efter ett tag slutade jag störa mig och kunde acceptera folk med andra värderingar och prioriteringar, även om jag aldrig skulle kunna förstå dem. Jag vet inte hur gammal du är, om du är ung växer du kanske ifrån irritationen, men mycket ligger nog faktiskt i det faktum att du har varit tjock, lyckades göra nåt åt det och har problem med andra som inte besitter samma disciplin. Nu väcktes min psykodynamiska ådra. Men det är faktiskt inte så kul att gå runt och störa sig hela tiden.

 

Ironi är inte min grej. Tycker jag en sak säger jag det rakt ut i ansiktet på personen och tar käftsmällen.

 

Jag är 30 bast. Och jag har i hela mitt liv accepterat folk. Och jag låter dem leva som dem vill. 90% av gångerna skiter jag fullständigt i hur äcklg hellmuth ser ut. Men idag, är de 10% av gångerna som det steg mig åt huvudet.

 

En sak som skall tilläggas, är att hans äckliga attityd i kombination är det som gör att dem 10% väcks. Hade han varit en lågmäld och trevlig människa hade jag inte brytt mig. Det är hans uppkäftighet som ger mig rätt att tycka riktigt illa om honom, så som jag ser det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FUL och FET är samma sak har jag fattat allt rätt då?

 

Nej.

Däremot är väl korrelationen fetare --> fulare relativt sann efter ett visst antal kilon i vissas ögon.

 

Finns många båda tjejer och killar som skulle kunna vara toksnygga eller iaf rätt söta ifall de gick ner 10-50 kg (beroende på personen) och dessutom må bättre.

 

Däremot så är det väl upp till var och en ifall man vill hålla sig i form.

 

 

you bet that. Jag käkar kebab varje dag men blir ändå inte fet..

 

Snicksnack, den där hängmagen jag såg senast lär ha blivit bra mycket större! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud vad jag vill se dig i snygga kläder. Då snackar vi inte subjektivt snygga kläder, utan haute couture. Med dina 108 pannor, varav blott 10.8 är fett!

 

Ja - en god hälsa är att föredra. Men tro inte för en sekund att du är bättre än någon annan för att du är en gammal tjockis som nu tagit tag i ditt liv. Du har en VÄLDIGT konstig attityd.

 

Smal är iofs inte samma sak som hälsosam.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

you bet that. Jag käkar kebab varje dag men blir ändå inte fet..

 

Sådär tänkte jag också under något år, men märkte sedan att de flesta efter 30 börjar lägga på sig rätt bra om de inte rör på sig. Jag brukade träna ca 4-5ggr i veckan, men slutade helt i 2år. Jag har börjat nu igen då jag inte vill falla in i fettoträsket när man börjar ta sig upp i åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär tänkte jag också under något år, men märkte sedan att de flesta efter 30 börjar lägga på sig rätt bra om de inte rör på sig. Jag brukade träna ca 4-5ggr i veckan, men slutade helt i 2år. Jag har börjat nu igen då jag inte vill falla in i fettoträsket när man börjar ta sig upp i åren.

 

läget här är att jag brukade träna 5-6 dagar i veckan, ibland varje dag i flera veckor, man mådde ju bra mycket bättre då :) Just nu har jag inte tränat seriöst sen skolan slutade förra året men tanken är att jag ska börja träna igen i Thailand, har ju gym på området så då jävlar :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud vad jag vill se dig i snygga kläder. Då snackar vi inte subjektivt snygga kläder, utan haute couture. Med dina 108 pannor, varav blott 10.8 är fett!

 

Ja - en god hälsa är att föredra. Men tro inte för en sekund att du är bättre än någon annan för att du är en gammal tjockis som nu tagit tag i ditt liv. Du har en VÄLDIGT konstig attityd.

 

Jag kan specialsy kostymer och bära upp dem finare än en fet människa kan i sina uppsydda . Där tog den dumma diskussionen snabbt slut.

 

Jag har ingen konstig attityd. Jag är bara en hatisk människa. Lär dig acceptera det lika bra som du accepterar alla andra människor som du säger dig göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså seriöst, du måste vara den största fjanten i modern tid.

 

Att du skulle vara bättre än någon annan är ju ren nonsens och att din tjej skulle vara snygg tvivlar jag på efter dessa inlägg. Att du är tillsammans med en 65+ plus skulle inte förvåna mig.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta handlar väl om vad man prioriterar här i livet. Jag är överviktig och mår dåligt över det men är för odiciplinerad och slö för att ta tag i det. Alla är ju som tur är inte som jag. Vissa människor bryr sig inte om dom är några poäng över normalvikt på BMI-skalan för dom mår bra ändå och gör roliga saker dom också. Alla saker du nämnde måste man inte vara smal och fit för att göra, eller? Alla bryr sig inte om vad folk tycker om deras utseende och hindras därav inte från att ta av sig t-shirten på stranden och spela volleyboll eller vafan som helst.

 

Däremot kan jag inte förstå folk som käkar pizza till middag varje dag och häller i sig 1-3 liter cola om dagen för att sedan bli svettig av att gå från stolen till toaletten för att pissa. Någonstans tycker man väl ändå att det får finnas en gräns över hur mycket skit man utsätter sin kropp för. Åtminstone så kan man ju tycka det. Dock så vet jag att jag kommer ha sjukt svårt att släppa dom färska baguetterna man sticker iväg och köper på morgonen och dom där ölen man dricker på helgen. :P Men jag har slutat dricka läsk och köpa chips mitt i veckan bara för att det kommit ut en bra film på nån torrent-site! Small step for mankind, huge step for me! :P

 

Visst, Phil Hellmuth har stundtals en märklig attityd vid pokerborden men så vitt jag förstått är han tydligen en bra familjefar som gärna spenderar mycket tid med sin familj och framför allt sina barn. Det är väl beundransvärt i sig. Sen att han inte är fotomodell på fritiden är ju bara något en idiot stör sig på. Och som någon sa. Phil Hellmuth är inte så jävla tjock. Dels så är han amerikan och dels så är han pokerspelare. ;) Visst, det finns smalare och mer vältränade pokerspelare (Antonius) men inte fan skulle jag klassa Hellmuth som fet. Och som sagt, visst, han är inte snygg men bara för att man är hälsosam och normalviktig så är man inte heller snygg.

 

Ja, vad finns det mer att säga? Grattis till dig som lyckats ta dig upp från överviktig till vältränad. Grattis till din dyra och SNYGGA katt också. Hoppas du och katten får många trevliga stunder tillsammans på lördagkvällarna när ni öppnar en flaska vin och spinner sådär sexigt som bara en katt kan göra!

 

 

Cheers!

 

Mvh

Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså seriöst, du måste vara den största fjanten i modern tid.

 

Att du skulle vara bättre än någon annan är ju ren nonsens och att din tjej skulle vara snygg tvivlar jag på efter dessa inlägg. Att du är tillsammans med en 65+ plus skulle inte förvåna mig.....

 

Allt detta hat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...