Gå till innehåll

Live, homegame, anar fusk, hur bevisa?


lost

Recommended Posts

Okej, kom precis hem från homegame hos en polare. Nivån vi spelar är irrelevant men våra inköp tillsammans är väl några tusenlappar i alla fall. Vi är fem kompisar som spelar och har kul tillsammans men några veckor sedan anade jag att en kille fuskar med korten då och då. Jag släppte i alla fall tanken och ikväll märkte 3 stycken av oss att samma person fuskat.

 

Ett klart och tydligt exempel var då han hade AKo mot en annans QQ. Fuskaren var dealer och innan han delade ut höll han på och smygtitta på bottenkortet och drog ut lite kort här och där. Efter korten var delade höll han i kortleken och stoppade in en K som 5:e kort vilket resulterade i att K kom på turn. Nu kanske ni undrar hur vi andra INTE kunde se detta? Två var väldigt inne i handen och en kille var på toa. Var i princip bara jag som kunde ha sett. Jag valde att inte säga något för att jag ville fortsätta att hitta mer fusk som han ev. skulle utföra. Han vann potten och såg inte ett dugg orolig ut på floppen (vilket han skulle varit, känner honom väl), vann och fortsatte.

 

Både jag och två andra kompisar är 100 % säkra på att han fuskar. Antar att han börjat fuska sedan några veckor tillbaka ty han förlorat rätt mycket tidigare. Han brukade alltid backa. Frågan är nu hur man ska konfrontera utan att personen i fråga kan skylla på slumpen eller att man råkade se att ett visst kort när han blandade/dealade ut. Eller är det lättast att släppa det här och kupera varje gång han blandar? Eller så slutar man helt enkelt att spela med honom?

 

Någon idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

men seriöst det är ju bara att säga till honom. förstår inte att du inte avslöjade honom mitt i.

istället låter dug dina andra kompisar bli lurade...

sen får han betala tillbaka allt han fuskat sig till, dvs alla vinster sen han började vinna. kan lvitta om han vunnit en del ärligt, han får stå sitt kast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men seriöst det är ju bara att säga till honom. förstår inte att du inte avslöjade honom mitt i.

istället låter dug dina andra kompisar bli lurade...

sen får han betala tillbaka allt han fuskat sig till, dvs alla vinster sen han började vinna. kan lvitta om han vunnit en del ärligt, han får stå sitt kast.

 

agree.

 

Förresten så måste det ha sett rätt komiskt ut. Låter ju inte som det mest diskreta fusk direkt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att se hur du fortfarande kan kalla honom en kompis, det är ju bland det värsta man kan göra i mina ögon.

 

Håller med föregående, bara att ta det rakt ut. Helst direkt medans ni spelar eftersom ni som sagt backar på hans beteende.

 

Funkar också med en smäll eller två, hörde om något sådant i Uppsala där en snubbe stoppat kallingarna fulla med delar av prispotten, en del åkte ur på golvet och det sägs att han är öm fortfarande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett klart och tydligt exempel var då han hade AKo mot en annans QQ. Fuskaren var dealer och innan han delade ut höll han på och smygtitta på bottenkortet och drog ut lite kort här och där. Efter korten var delade höll han i kortleken och stoppade in en K som 5:e kort vilket resulterade i att K kom på turn.

 

Om han sitter och fifflar med korten och drar ur några osv så lär väl någon reagera? Det skulle man väl göra om man så låg och spydde på toaletten eller något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han sitter och fifflar med korten och drar ur några osv så lär väl någon reagera? Det skulle man väl göra om man så låg och spydde på toaletten eller något?

 

lol, kan bara instämma...

 

Bara jag som tycker det är helt sjukt roligt?

 

Hela den här formuleringen har förgyllt min dag.

 

Ett klart och tydligt exempel var då han hade AKo mot en annans QQ. Fuskaren var dealer och innan han delade ut höll han på och smygtitta på bottenkortet och drog ut lite kort här och där. Efter korten var delade höll han i kortleken och stoppade in en K som 5:e kort vilket resulterade i att K kom på turn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fysist kontakt är utesluten. När jag snackade med killen som förlorade med QQ mot hans AK så visste han också om att fusket pågick men valde att inte göra något. Han tänker vänta tills nästa gång nu när alla andra är medvetna om fusket så att vi tillsammans tar honom på bar gärning och ber honom dra åt helvete och aldrig komma tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fysist kontakt är utesluten. När jag snackade med killen som förlorade med QQ mot hans AK så visste han också om att fusket pågick men valde att inte göra något. Han tänker vänta tills nästa gång nu när alla andra är medvetna om fusket så att vi tillsammans tar honom på bar gärning och ber honom dra åt helvete och aldrig komma tillbaka.

 

att ni ger han en chans till tycker jag är skitdåligt gjort. han läser antagligen här på PF och vet om att ni vet om, om han läser här så kommer han ej att spela med er igen. eller så ber han om ursäkt till er och ger tillbaka pengarna han hassla er på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att ni ger han en chans till tycker jag är skitdåligt gjort. han läser antagligen här på PF och vet om att ni vet om, om han läser här så kommer han ej att spela med er igen. eller så ber han om ursäkt till er och ger tillbaka pengarna han hassla er på.

 

1. Han har ingen koll på online-poker eller PF......

 

2. Han kommer hardcore-förneka om jag skulle anklaga honom nu.

 

Vet att det är riktigt dumt av mig att inte göra något åt saken när det hände. Däremot vill man ju inte något sådant om en person man känt i 10 år. Därför ville jag höra med de andra i gänget och se vad de hade och säga innan jag gjorde något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte enklast att införa strikta regler för att deala (så som ni föreslår, d.v.s. kupera etc..) och sedan släppa det hela? Om han trots allt skulle fuska igen så får han lov att lämna och aldrig komma tillbaka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte enklast att införa strikta regler för att deala (så som ni föreslår, d.v.s. kupera etc..) och sedan släppa det hela? Om han trots allt skulle fuska igen så får han lov att lämna och aldrig komma tillbaka igen.

 

Låter som en bra lösning, om du inte vill ta en jobbig konfrontation med en vän. En möjlighet är att föreslå dessa strikta regler som en "skämtsam" gliring mot personen i fråga, genom att säga "..så att Berra inte kan fuska nåt mer" med ett retsamt leende. Det avdramatiserar konfrontationen men påvisar ändå för honom att ni vet eller kanske vet att han fuskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innebär det inte också att man drar ut alla korten i en solfjäder på bordet och således inte kan dela ut något annat än det översta? Eller heter det nåt annat?

 

refererar till sidan 43 i pokerhandboken:

 

"I samband med engelsk giv är det ofta kutym att given sprider ut den färdigkuperade leken i en liten solfjädersform, och sedan med ett finger tar korten ett och ett för att fösa dem över filten till respektive spelare. Denna teknik är att rekommendera: den minskar risken för såväl falskspel som för att kort oavsiktligt exponeras"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår problematiken här:

 

Ni vill ogärna utesluta honom eftersom han är dålig och torskar ordentligt så länge spelet går rätt till.

Samtidigt har han inget intresse av att sitta och backa rakt ut heller.

 

Hur ska ni kunna lösa det där så att alla parter blir nöjda och glada?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt upp en videokamera, ev en webcam dolt i rummet över fuskarens plats. Hitta sen på en idé så alla lämnar rummet. Fuskblandar han, så borde han ju se sitt läge här å då har ni bevis mot honom. Se till att det är han som blandar när ni lämnar rummet.

 

Eller folda varje gång han blandar så blir han tiltad och förlorar ännu mer pengar när nån av er blandar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, antingen så bjuder ni aldrig med honom igen och låter honom själv fundera på varför. Är ni 100% säkra på fusk så ta upp det med honom om ni "vågar". Pallar ni inte allt det här så se hur han reagerar genom att införa att någon kuperar. Och då ska det kuperas då alla blandat så inte just han känner sig som ett offer. Börjar han ifrågasätta och bli nervös så kan ni ju ta upp en diskussion, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår problematiken här:

 

Ni vill ogärna utesluta honom eftersom han är dålig och torskar ordentligt så länge spelet går rätt till.

Samtidigt har han inget intresse av att sitta och backa rakt ut heller.

 

QUOTE]

 

 

exakt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...