Gå till innehåll

Beställningstråd!


ParbetDavid

Recommended Posts

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

förra veckan fick jag ett brev om att mina felaktiga skärmar skulle hämtas av DHL på fredag. vad hände i fredags? jo, ingenting som väntat. ja de kommer väl på måndag tänkte jag, naiv som jag är. när jag inte ens idag hört något från DHL, så mailade jag dom och föga förvånande hade dom inte fått några som helst uppgifter om att det skulle ske en hämtning från mig. det har nu gått 18 dagar sen jag uppmärksammade parbet om att jag fått fel skärmar, och fortfarande har inget hänt. jag skrev mitt första mail till DHL ungefär kl 13 idag och 2 timmar och 15 minuter senare blev skärmarna hämtade.

jobba inte ihjäl er, parbet.

 

ja just det, i förra veckan fick jag även en annan leverans från parbet via DHL. jag var naturligtvis inte hemma när leveransen kom, så jag får hämta det hos DHL istället. på fraktsedeln står det att det väger 5kg, så några skärmar har jag listat ut att det inte är (jag hoppas innerligt att det är en gitarr, eller nåt annat jag har nytta av). twisten med det hela är att jag får åka stadsbuss till busstationen, hoppa på en regionbuss till malmö, åka stadsbuss i malmö till nån okänd adress i nåt industriområde och hälsa på DHL. och så samma väg hem. vad kan det gå på? 200-250kr och tre timmar kanske. (DHL ville inte ta med godset gratis i samband med upphämtningen)

sen är jag förstås inte hemma när skärmarna levereras heller, så det blir väl samma resa en gång till. fast det får nog bli taxi istället för stadsbuss om jag ska gå omkring med 25kg skärmar.

 

observera att jag inte ens tänker fråga om när skärmarna kommer, det är ju trots allt inte ens september ännu.

 

jag ångrar nästan att jag inte satsade på vegasresan istället, bara för att få se när allting går åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förra veckan fick jag ett brev om att mina felaktiga skärmar skulle hämtas av DHL på fredag. vad hände i fredags? jo, ingenting som väntat. ja de kommer väl på måndag tänkte jag, naiv som jag är. när jag inte ens idag hört något från DHL, så mailade jag dom och föga förvånande hade dom inte fått några som helst uppgifter om att det skulle ske en hämtning från mig. det har nu gått 18 dagar sen jag uppmärksammade parbet om att jag fått fel skärmar, och fortfarande har inget hänt. jag skrev mitt första mail till DHL ungefär kl 13 idag och 2 timmar och 15 minuter senare blev skärmarna hämtade.

jobba inte ihjäl er, parbet.

 

ja just det, i förra veckan fick jag även en annan leverans från parbet via DHL. jag var naturligtvis inte hemma när leveransen kom, så jag får hämta det hos DHL istället. på fraktsedeln står det att det väger 5kg, så några skärmar har jag listat ut att det inte är (jag hoppas innerligt att det är en gitarr, eller nåt annat jag har nytta av). twisten med det hela är att jag får åka stadsbuss till busstationen, hoppa på en regionbuss till malmö, åka stadsbuss i malmö till nån okänd adress i nåt industriområde och hälsa på DHL. och så samma väg hem. vad kan det gå på? 200-250kr och tre timmar kanske. (DHL ville inte ta med godset gratis i samband med upphämtningen)

sen är jag förstås inte hemma när skärmarna levereras heller, så det blir väl samma resa en gång till. fast det får nog bli taxi istället för stadsbuss om jag ska gå omkring med 25kg skärmar.

 

observera att jag inte ens tänker fråga om när skärmarna kommer, det är ju trots allt inte ens september ännu.

 

jag ångrar nästan att jag inte satsade på vegasresan istället, bara för att få se när allting går åt helvete.

 

Såhär ska det givetvis inte gå till. Problemet för mig är att jag får info från min leverantör och DHL att de ska göra de åtgärder som nämnts ovan. Jag kommer givetvis att kontrollera detta igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

igår ringde DHL och sa att skärmarna som jag skickade blivit "spärrade" i västberga av alla ställen. det var nåt om att kundnumret som var angivet i fraktsedeln (som jag fick hem per post från eran leverantör) inte var korrekt. De skulle kontakta leverantören och försöka lösa det.

tack för markersetet förresten, det var snällt av er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...