Gå till innehåll

Bästa sida för högvolymspelare?


lundis

Recommended Posts

Jag kommer logga minst 70K händer i månaden på NL 1/2 6max och har lite svårt att bestämma mig vart som är bäst att spela. Jag vill helst spela allt på samma nätverk.

 

Saker som är viktiga:

 

Möjlighet att kunna spela minst 8 bord

 

Trafik dygnet runt för jag kommer spela dygnets alla timmar.

 

 

PT eller PO måste funka.

 

 

Saker som är + i kanten:

 

Shop, skulle vara kul och kunna sätta mål, typ den här månaden ska jag få ihop till den klockan osv, kommer hjälpa med motivationen när jag ska logga cp många händer.

 

Någon form av VIP fördelar för dom som spelar mycket vore kul.

 

Lite + och - för dom stora nätverken.

 

Pokerstars

+ Bra trafik dygnet runt. Shopp. Låg rake. VIP system. Enkel att spela många bord på.

- Bland det tuffaste motståndet på 1/2, "stämmer det?".

 

Party

+ Bra trafik dygnet runt. Shopp kommer har jag hört. Enkel att spela många bord på. Soft motstånd, fick iaf det intrycket efter det lilla jag spelat där. Har jag rätt?

- Jag har aldrig riktigt gillat att spela på party, kan inte riktigt sätta fingret på varför.

 

FullTilt

+ Bra trafik. Riktigt enkel att spela många bord på.

- Har inget VIP system

 

Prima

Prima vet jag minst om. Har knapt spelat där och det var länge sen.

Hur är motståndet på 1/2? Finns det tillräkligt me trafik dygnat runt? Vilken prima sida skulle ni rekomendera och varför?

 

I poker

+ Ok trafik.

- Sidan jag spelat på har dom fulaste färger jag sett, blir tilltad efter att titta på det i några timmar. Sen tycker jag det är bängligt att spela många bord här, det funkar men inte alls lika lätt som på Party, Stars eller FullTilt.

 

Ongame

+ Ok trafik. Finns några sidor som har shopp och/eller VIPsystem.

- Har riktigt svårt att spela många bord här, dom dör alltid så fort så man får hela tiden leta nya och ställa sig i kö å hålla på.

 

Har jag glömt någon sida/nätverk som skulle passa bra?

 

Det skulle vara kul och höra var ni som spelar riktigt många händer i månaden håller till och varför ni valt att spela där. Å tänk inte "varför skulle jag vilja ha hit ännu en grinder" jag är en limitspelare som just börjat me NL så jag kommer donera en hel del:-D

 

lundis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Congame och Prima (Microgaming) är riggade så stryk dom. B2B har ju VIP cashback gold upp till 60% och spelar du på goodguyspoker ryktas det om att du både har cashback gold plus kan använda dina poäng i shopen. Dock är trafiken där ett minus plus att det är äckligt tajt och grajndigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Congame och Prima (Microgaming) är riggade så stryk dom. B2B har ju VIP cashback gold upp till 60% och spelar du på goodguyspoker ryktas det om att du både har cashback gold plus kan använda dina poäng i shopen. Dock är trafiken där ett minus plus att det är äckligt tajt och grajndigt.

 

 

Sen händer det att du ser hålkort som egentligen inte är dina egna hålkort, en bugg som ställt till det för en del. Men det är ju småsaker när man kan få några % extra bananer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B hade väl passat som handsken på i princip alla kriterier utom trafiken. Ska du spela udda tider lär det inte bli lätt. Kanske också lite dåligt med lirare på 1/2, får du ner ett steg tror jag du slipper detta. B2B är ett grymt mer värde att spela på. Spela du mkt får du ju dessutom rätt bra cashback.

 

Sedan finns ju crypto som du har glömt, kan själv inte mkt om det så det låter jag va osagt.

 

Har spelat en del prima sajter men mest B2B. Har tagit upp lite ovan vad som är bra, men prima har jag två favoriter. Spelade på Stan James ett tag, det va en sjukt bra support på SVENSKA! Mkt plus till dom. Sedan har jag nu på senare tid spelat på pokerhost också ett kanon ställe, nästan bättre än Stan. Har det varit några frågetecken har dom rättats ut lika snabbt igen och alltid till ett utropstecken, deras general manager är svensk, han är killen att prata med där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får spela vart du vill så länge du inte går upp till NL400. NL200 är på vissa klienter sjukt söndergrindat av nötgrindare som du som ska spela cp många bord samtidigt.

 

Den dagen siterna begränsar till max 2-3 bord cashgame så skall jag dansa regndansen och offra lite marker till Dan Glimne (pokergud för dom gamla grekerna...I think....).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B hade väl passat som handsken på i princip alla kriterier utom trafiken. Ska du spela udda tider lär det inte bli lätt. Kanske också lite dåligt med lirare på 1/2, får du ner ett steg tror jag du slipper detta. B2B är ett grymt mer värde att spela på. Spela du mkt får du ju dessutom rätt bra cashback.

 

Kollade just B2B, finns exakt 6 1/2 bord igång och jag kommer mest spela på nätterna så det går bort. Synd, för annars hade de som du sa passat perfekt. Hur upplevde du motståndet på Prima?

 

Den dagen siterna begränsar till max 2-3 bord cashgame så skall jag dansa regndansen och offra lite marker till Dan Glimne (pokergud för dom gamla grekerna...I think....).

 

Sjukt roligt hehe. Men den dagen lär nog inte komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen händer det att du ser hålkort som egentligen inte är dina egna hålkort, en bugg som ställt till det för en del. Men det är ju småsaker när man kan få några % extra bananer...

 

Spelat där i 1,5år, upp till 9 bord samtidigt och aldrig stött på det problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...