Gå till innehåll

Möter 3-bet med JJ preflop


Recommended Posts

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $48.50

UTG+1: $51.85

Hero: $52.55

Button: $96.90

SB: $11.40

BB: $156.15

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with jh.pngjc.png

2 folds, Hero raises to $2, Button raises to $7, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: 8d.png3s.png3c.png ($14.75, 2 players)

Hero checks, Button bets $10, Hero calls.

 

Turn: 4c.png ($34.75, 2 players)

Hero checks, Button bets $37, Hero calls all-in $35.55.

Uncalled bets: $1.45 returned to Button.

 

River: 4h.png ($105.85, 1 player + 1 all-in - Main pot: $105.85)

 

 

Results:

Final pot: $105.85

 

Vilken linje brukar ni välja här? Fi har vpip på 19 och preflopraise på 14-16 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma som ovan. Här tror jag faktiskt att du slog hans AK. Han är lite FÖR aggro för att sitta på AA/KK. Möjligtsvis QQ. (Med AA/KK påstår jag att folk är liiiite mer tålmodiga och försöker mjölka - i varje fall på denna typ av flopp.) Men i princip så gäller det här att bestämma om man tror han har överparet eller inte. Beror ju lite på hur bra read du har på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checkraisa på floppen, då får man ett bet av AK och dessutom slipper man låta han dra gratis till AK, då utgår jag ifrån att han foldar AK. har han QQ, KK, AA så slår han antingen om eller synar, och om han synar då får man se hur hårt han bettar på turn eller om han checkar och göra bedömningen utifrån det. iofs så han han ha 10,10 eller 9,9 och spelade dem som QQ,KK,AA. men det är i min mening risken man får ta när man lägger sig mot ett tungt bet på turn eller reraise på floppen. det är mina 5 cents iaf.

 

edit: då är man iofs potcommitad om man gör ett pottraise, ett miniraise på 10 kanske? och då lägga sig mot omslag, fan jag är helt sämst på det här med handanalys, ska vara tyst ett tag och lyssna till nån som kan nått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checkraisa på floppen, då får man ett bet av AK och dessutom slipper man låta han dra gratis till AK, då utgår jag ifrån att han foldar AK. har han QQ, KK, AA så slår han antingen om eller synar, och om han synar då får man se hur hårt han bettar på turn eller om han checkar och göra bedömningen utifrån det. iofs så han han ha 10,10 eller 9,9 och spelade dem som QQ,KK,AA. men det är i min mening risken man får ta när man lägger sig mot ett tungt bet på turn eller reraise på floppen. det är mina 5 cents iaf.

 

edit: då är man iofs potcommitad om man gör ett pottraise, ett miniraise på 10 kanske? och då lägga sig mot omslag, fan jag är helt sämst på det här med handanalys, ska vara tyst ett tag och lyssna till nån som kan nått

 

Usch och fy, om vi slår om ungefär pott på floppen så är vi fast i denna pott sen. Eller du kanske menar att vi ska miniraisa till 20$ och sen lägga mot ställ eller stänga ner vid syn, det verkar sjukt kallt. Näe syn på flop och fold på turn eller - mot rätt fi - nersyn hela vägen måste vara det bästa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch och fy, om vi slår om ungefär pott på floppen så är vi fast i denna pott sen. Eller du kanske menar att vi ska miniraisa till 20$ och sen lägga mot ställ eller stänga ner vid syn, det verkar sjukt kallt. Näe syn på flop och fold på turn eller - mot rätt fi - nersyn hela vägen måste vara det bästa spelet.

 

Det han sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att check/syna flopp och sedan check/syna sig själv AI på turn kan inte vara optimalt. Här får man absolut ingen information om Fi. Men check/synar man bara flopp med JJ måste man väl ändå ta kommando eller folda på turn?

 

Sluta läsa det Dan Glimne skriver :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...