Gå till innehåll

Nl $400 Sh


draft

Recommended Posts

  • Svars 397
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför carlos? bonus/rb?

GL

 

Lirar på carlos tack vare bra deal samt hyffsad bonus. Ty, ty, U2!

 

Brukar köra NL100 men tappade lite och kör på 3000b regeln så NL50 nu.

 

Har 25/12/1.4 på 10 k händer. Sen kör jag en del på en site som inte tar PO men känslan är att jag spelar likadant.

 

Ok. Vill du "få fart" på ditt spel så visst, öppna upp dig mer. Du lär ju inte stå still på samma sätt som du gör nu iaf... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, carlospokersoppan fortsätter och jag har cashat ut allt därifrån (väntar dock på refund för lite SnG) och satt in delar av det på noiqpoker istället.

 

Klonk på att det var denna helgen som det strulade för har inte ägnat jättemycket tid åt poker utan prioriterat lite flytande föda istället :lol:

 

Iaf så blev det en session nu på noiqpoker, blev 8 NL $200-bord varav två var turbo eftersom det inte fanns 8 "vanliga".

 

Ingen bra session nu men jag är nöjd med mitt spel och tycker inte resultatet är vidare rättvist, om man nu kan/får säga så, hehe.

 

GAME #595757715: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-07-09 06:28:54

Table "TURBO" Montezuma

Seat 1: toshack1 ($86.10 in chips) DEALER

Seat 3: tommus ($448.75 in chips)

Seat 5: AmAcng ($280.35 in chips)

Seat 6: Control2140 ($46.00 in chips)

Seat 8: ParesH ($443.19 in chips)

Seat 10: torpille2 ($126.55 in chips)

tommus: Post SB $1.00

AmAcng: Post BB $2.00

Control2140: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AmAcng 8 of ClubsKing of Diamonds

Dealt to tommus 6 of Hearts7 of Hearts

Control2140: Check

ParesH: Fold

torpille2: Fold

toshack1: Fold

tommus: Call $1.00

AmAcng: Check

*** FLOP *** 7 of Spades7 of Clubs8 of Diamonds

tommus: Bet $4.00

AmAcng: Raise $12.00

Control2140: Fold

tommus: Call $8.00

*** TURN *** 8 of Spades

tommus: Check

AmAcng: Bet $22.00

tommus: Call $22.00

*** RIVER *** 7 of Diamonds

tommus: Bet $60.00

AmAcng: Call $60.00

*** SUMMARY ***

Total pot $191.00 Rake $3.00

tommus: wins $191.00

 

Jag klonka, han re-klonkar :P

 

Innan denna session: $4131

 

Efter denna session: $3671 (-$460)

 

Lirade lite live igår i bakfyllan och var chipleader på finalbordet med fem spelare kvar efter 62 startande. Dock gamlade jag ganska mycket eftersom blindsen var 3000/6000 och jag hade 44000 och lyckades komma femma, hehe. Upp runt ~140 på cg sen iaf. Vann en ~$800-pott och torska två ~$600-potter.

 

Nu blir det gymmet, var vääääldigt längesedan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, överlag så är det många spelare på floppen..dock har unibet egna bord. men vanliga primabord är lösa dom med :) lirar själv prima nuförtiden och måste säga att det är riktigt fiskigt :)

 

Så prima är löst säger ni..?

Jag har kört en del på crypto men övergått till iPoker och ongame med tyngdpunkt på ongame tills PAHUD-stödet funkar på iPoker.

 

Kanske prima borde få en chans. Tips på bra bonusar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, unibet har egna bord.

 

A just det, det har du rätt i. Dock är det bara t.o.m. NL $200 eller hur är det egentligen?

 

Iaf, blev en session nu och ganska dåligt utbud med spelare vid den här tiden på dygnet så fick bli lite NL $400 också. Hann med att bluffa bort ett inköp samt vinna ett annat. Slutade marginellt plus där. Blev även en del NL $200-bord. Idag är en sån där dag när man blir checkraisad då man sitter på QQ på floppen K 7 4. Jag tycker bättre om dagar då man blir checkraisad i samma läge fast man sitter med KK istället :lol:

 

Inga jätteintressanta händer idag. Tror jag överanalyserar fi ibland och tänker för många steg framåt. Brukar ofta ha rätt men fi lägger inte de händer jag vill att de ska lägga. För att ta ett exempel som inträffade förut (NL $200). Jag raisar Ts9s UTG+1, får en syn, från smallblind. Flopp kommer Qd 9h 2d. Fi checkar jag säger $12 i $18-potten. Fi raisar upp till $32. Vi har båda 100bb. Ok tänker jag, vilka händer gör han sådär med? Han han ofta ett drag och han kan inte syna med ett drag om jag raisar han igen så jag säger $110. Fi tvekar inte utan degar in och jag suckar och tar synen. Fi visar AdTd och jag tänker, hur är det möjligt. Turn A och han vinner.

 

Samma sak hände live i söndags, UTG limpar och så gör även 5 pers till, jag får gratisflopp från bb med 5c3c. Flopp kommer 5d2s6d. Sb och jag checkar, UTG betar $25 i $30-potten, två synar och jag går all in med $200 totalt. UTG instasynar och de andra lägger. Han viker upp AA, wtf, det är ju sånna händer som borde folda floppar som denna. Ingen hjälp för mig och AA vinner potten :P Köpte mig iaf ett par 4-färgs-kortlekar där, hehe...

 

Summa summarum, ta det lite lugnt med moves och spela starkare händer för fulla inköp. Vill ha 10+ outs för att dega in :-)

 

Innan denna session: $3671

 

Efter denna session: $3595 (-$76)

 

Gymmet nu. B.t.w. lite skoj för ett litet tag sedan då man var på väg till shoppingcentret. Plötsligt dyker en liten skorpion upp på trottoaren. Kort därefter befinner den sig i magen på en fågel. U don't see that in Sweden 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter gå lite halvtrögt på noiqpoker. Sitter med ~$1100 mer än vad jag började med vid de 8 borden men är ändå marginellt back. Det smäller på ipoker, hehe! Lite skoj är det allt även om man står typ still ekonomiskt. Idag spelade jag 25/19/2.7 på 8 bord varav 2-3 st var turbo.

 

Jag klonka en Q mot fi's KK, efter det klonkar fi en J mot mina AA, skillnaden var att jag var inte all in innan min konk, det var fi innan han klonka :lol:

 

Sen floppar jag A5T med AQ och turnar ett till A, fi har 55... Blindskrig senare och jag får gratisflopp med 69 och betar pott på floppen T62. Turn visar 9, jag betar nästan pott igen. Fi synar. River 9, jag betar pott, fi slår om, jag synar, fi har TT. Lol.

 

Innan denna session: $3595

 

Efter denna session: $3365 (-$230)

 

Ska tagga ner lite nu känns det som. Spelade inte mitt a-game hela sessionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också börjat lira noiq nu när carlos inte funkar och igår hade jag en utav mina värsta sessioner ever, 4 buyins back på 500 händer :S. Ingen nybörjar-rigg där inte!! Börjar tröttna på ipoker och funderar om man ska testa ongame, verkar vara fiskigt där också. Står inte ut riggen på ipoker längre tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också börjat lira noiq nu när carlos inte funkar och igår hade jag en utav mina värsta sessioner ever, 4 buyins back på 500 händer :S. Ingen nybörjar-rigg där inte!! Börjar tröttna på ipoker och funderar om man ska testa ongame, verkar vara fiskigt där också. Står inte ut riggen på ipoker längre tror jag.

 

Ok, jag kanske också ska börja snegla lite på ongame eller prima.

 

Mycket bättre dealar på båda andra näten med, ca 15% mer än nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyligen hem från lite livespel med APL, alltid lika go stämning och roligt spel :-)

 

Avverkade nyss min första onlinesession för dagen, har handlat o städat o grejat hela dagen så har inte blivit något lir förräns nu. Sessionen började lite halvkasst med en rivrad K mot mitt par i T för ett inköp. Efter det tänkte, fasen nu ska jag spela tills jag är plus, vill inte ha ännu en minussession. Sagt och gjort spelade jag vidare, sen kommer denna:

 

GAME #597688943: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-07-11 16:07:27

Table Elsinore

Seat 1: alvan0307 ($196.00 in chips)

Seat 3: lion1912 ($70.25 in chips)

Seat 5: NICKurSTACK ($353.32 in chips)

Seat 6: AmAcng ($210.65 in chips)

Seat 8: haschbabian ($219.15 in chips)

Seat 10: Johnass ($165.55 in chips) DEALER

alvan0307: Post SB $1.00

lion1912: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to lion1912 10 of Clubs10 of Diamonds

Dealt to Johnass King of DiamondsQueen of Hearts

Dealt to AmAcng 7 of Spades8 of Spades

NICKurSTACK: Fold

AmAcng: Raise $8.00

haschbabian: Fold

Johnass: Call $8.00

alvan0307: Fold

lion1912: Call $6.00

*** FLOP *** 10 of HeartsJack of Spades9 of Hearts

lion1912: Check

AmAcng: Bet $18.00

Johnass: Call $18.00

lion1912: Raise $36.00

AmAcng: Raise $184.65

Johnass: Allin $139.55

lion1912: Allin $26.25

*** TURN *** King of Hearts

*** RIVER *** 5 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $444.45 Rake $3.00

AmAcng: wins $45.10

Johnass: wins $399.35

 

Antar att jag inte kunde gjort mycket annorlunda med den floppen och min fina träff. Aja, bara att jobba vidare då. Hämtar upp lite med denna:

 

GAME #597698932: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-07-11 16:20:50

Table Curridabat

Seat 1: AmAcng ($199.70 in chips)

Seat 5: YaMongrel ($187.00 in chips)

Seat 6: THE1ANDONLYCHEF ($44.00 in chips)

Seat 8: Belyakovf ($209.65 in chips) DEALER

Seat 10: Gastropoda ($413.63 in chips)

Gastropoda: Post SB $1.00

AmAcng: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Belyakovf Queen of ClubsQueen of Diamonds

Dealt to AmAcng Ace of DiamondsKing of Hearts

YaMongrel: Call $2.00

THE1ANDONLYCHEF: Fold

Belyakovf: Raise $10.00

Gastropoda: Fold

AmAcng: Raise $32.00

YaMongrel: Fold

Belyakovf: Call $24.00

*** FLOP *** Ace of ClubsJack of Clubs10 of Clubs

AmAcng: Bet $55.00

Belyakovf: Call $55.00

*** TURN *** 3 of Hearts

AmAcng: Bet $110.70

Belyakovf: Call $110.70

*** RIVER *** Jack of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $399.40 Rake $3.00

AmAcng: wins $399.40

 

Och efter lite om och men är jag plus på $24, raisar sedan ett par händer efter att jag klickat ur autopost men tvingas folda båda och hamnar således på ett riktigt monsterpluss :P

 

 

Innan denna session: $3365

 

Efter denna session: $3372 (+$7) :mrgreen:

 

Nejdå, ville bara ha en plussession, orkar inte med mer minus nu :P

 

Rejken gör ju sin beskärda del med, hehe...

 

Nya tag imon igen, nu blir det cardrunners!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, morgonsessionen avslutad. Började lite svängigt men tog tidigt ett inköp. Sen dubblade jag upp två halvstackar som checkraisade all in med drag o träffa. Men ska inte säga nåt om det, så får de spela alla dagar i veckan för min del, all in med drag då jag är comittad med toppar. Efter det lossnade det lite och blev en ok session till slut.

 

Här antar jag att fi var på synhumör...

 

GAME #598269068: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-07-12 06:18:36

Table "TURBO" Monroe City

Seat 1: gibsonlesp ($405.50 in chips)

Seat 3: jehovaz ($243.75 in chips) DEALER

Seat 6: degenblowup ($380.80 in chips)

Seat 10: AmAcng ($197.00 in chips)

degenblowup: Post SB $1.00

AmAcng: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to jehovaz King of Spades3 of Diamonds

Dealt to AmAcng 7 of Diamonds7 of Clubs

gibsonlesp: Fold

jehovaz: Call $2.00

degenblowup: Fold

AmAcng: Raise $8.00

jehovaz: Call $8.00

*** FLOP *** King of Diamonds9 of Clubs2 of Diamonds

AmAcng: Bet $16.00

jehovaz: Call $16.00

*** TURN *** Ace of Spades

AmAcng: Bet $42.00

jehovaz: Call $42.00

*** RIVER *** 4 of Diamonds

AmAcng: Check

jehovaz: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $135.00 Rake $2.00

jehovaz: wins $135.00

 

Ok nu till en frågehand:

 

GAME #598268558: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-07-12 06:15:18

Table Monfero

Seat 1: Jonas21 ($37.07 in chips) DEALER

Seat 3: jakally ($198.00 in chips)

Seat 8: AmAcng ($264.95 in chips)

Seat 10: exita ($28.00 in chips)

jakally: Post SB $1.00

AmAcng: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AmAcng Queen of DiamondsQueen of Spades

exita: Fold

Jonas21: Call $2.00

jakally: Fold

AmAcng: Raise $8.00

Jonas21: Call $8.00

*** FLOP *** 10 of Clubs10 of DiamondsAce of Hearts

AmAcng: Check

Jonas21: Check

*** TURN *** 6 of Clubs

AmAcng: Check

Jonas21: Check

*** RIVER *** King of Clubs

AmAcng: Check

Jonas21: Bet $27.07

AmAcng: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $47.02 Rake $1.05

Jonas21: wins $47.02

 

Känns som att jag är way ahead eller way behind och är bara kungar jag inte vill se så min plan är att checka flopp och turn för att få fi att ställa in alternativt betala av då jag värdebetar river. Tråkigt nog kom en kung på river och där sprack min plan. Men, strunt i denna river, är tankegången ok? Fi sa senare att han hade 22 b.t.w. Borde jag beta turn?

 

Innan denna session: $3372

 

Efter denna session: $3605 (+$233)

 

Hade tänkt träna mina ben idag på gymmet men har fått lite skoskav så struntar nog i det. Kanske tar en sväng i poolen och jacuzzin istället. Mina ben är och förblir lika grova som hälsenan på en blåmes :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte din line i QQ handen, om du inte bettar floppen tycker jag du ska betta turn. Idioten betalar säkert av med 22 eller många par under T iaf.

 

Mmm, kan va sant, checka floppen och beta turn lär ju inte va fel, speciellt när det kom ett färgdrag också.

 

Iaf, blev inget mer spel igår. Polaren ringde och ville ta några öl o lira lite biljard. Det är ju alltid skoj. Vi blev dock lite överförfriskade och tog pendeln in till nattklubbarna i stan, hehe. Idag mår man som man förtjänar så inget lir nu heller :P

 

Prioriterar hellre roliga utekvällar än pokerspel. Blir dock lite lir sen när man nyktrat till :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände mig tillräckligt nykter för lite NL $100 så drog igång 8 bord och avverkade 468 händer. Blev ganska snabbt seg i skallen så det blev som sagt en relativt kort session. Det mesta fungerade bra, mina CB's funkade och bluffarna blev inte synade och bra händer fick hyffsat betalt :lol:

 

Tog inga stora potter, största var på $121, sen ett stort hopp ner till näst största som var på $59, sen bara massa småpotter. Den handen jag förlorade mest på var denna:

 

GAME #599156821: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-07-13 09:18:38

Table Rutherglen

Seat 1: Walem ($89.60 in chips) DEALER

Seat 5: huw25 ($19.80 in chips)

Seat 6: AmAcng ($142.55 in chips)

Seat 10: soboio ($36.35 in chips)

huw25: Post SB $0.50

AmAcng: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AmAcng Jack of ClubsQueen of Clubs

soboio: Fold

Walem: Raise $4.00

huw25: Fold

AmAcng: Call $3.00

*** FLOP *** King of Hearts6 of Clubs9 of Clubs

AmAcng: Check

Walem: Bet $4.00

AmAcng: Raise $16.00

Walem: Raise $48.00

AmAcng: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $74.50 Rake $2.00

Walem: wins $74.50

 

Helt enkelt en väldigt fin bakfyllesession :P

 

Innan denna session: $3605

 

Efter denna session: $3902 (+$297)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dealt to AmAcng Jack of ClubsQueen of Clubs

soboio: Fold

Walem: Raise $4.00

huw25: Fold

AmAcng: Call $3.00

*** FLOP *** King of Hearts6 of Clubs9 of Clubs

AmAcng: Check

Walem: Bet $4.00

AmAcng: Raise $16.00

Walem: Raise $48.00

AmAcng: Fold

 

beta ut istället så kan han höja och du ställa?

 

vad sätter du honom på? KK eller AKs i klöver?

 

jag tycker att det är ett konstigt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beta ut istället så kan han höja och du ställa?

 

vad sätter du honom på? KK eller AKs i klöver?

 

jag tycker att det är ett konstigt spel.

 

Beta ut är nog en okej linje att ta men jag ger han inte jättemycket cred för en buttonöppning så trodde han skulle släppa det mesta om jag gick för en checkraise eftersom han lär lägga en CB med anytwo efter att jag gett honom grönt ljus. Dock fick jag lite konstiga aningar då han "bara" betar halvpott på floppen men jag tänker att jag kör på omslag ändå. PANG sa det bara sen utan minsta tvekan så jag tror han är stark, KK eller AcKc lär inte va omöjligt och jag ser ingen vits med att re-pusha fi då han är comittad och jag vill inte va AI med drag utan hyffsat mycket FE, nu har jag ingen FE så valde att folda. Jag har ju satt maximalpress på fi men får ändå en insta-reraise i ansiktet så dax att omvärdera korten ordentligt. Kanske var det en tight fold men det kändes rätt för stunden och jag ångrar inte mitt spel i efterhand heller.

 

Han sa senare i chatten att han hade Kc, det andra kortet sa han inte...

 

Första gången jag möter fi med så valde att inte trebeta pre, vilket jag ibland gör mot aggressiva motspelare buttonöppningar. De ger mig inte mycket respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag, flickvännen o en polare varit iväg hela dagen. Åkte till hamnen o drack vin, käkade steak, shoppade, fikade och hade det allmänt väldigt trevligt. Runt 30 grader och inte ett moln så långt ögat kan nå är ju hyffsat vinterväder, hehe :lol:

 

Köpte ett par nya skor och och lite annat småkraffs och motsvarande summa måste ju givetvis spelas in på cashgame så det blev 465 händer NL $200 nu. Började kasst och fick rebuya hela tiden kändes det som. Sen släppte det iaf och efter handen nedan bestämde jag mig för att lägga ner.

 

GAME #599982521: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-07-14 11:29:57

Table Butrint

Seat 1: icema1 ($125.15 in chips)

Seat 3: AmAcng ($340.00 in chips)

Seat 5: Mallan81 ($157.00 in chips)

Seat 6: Apppreciated ($332.18 in chips) DEALER

Seat 8: cecile91 ($59.10 in chips)

Seat 10: berneb ($240.45 in chips)

cecile91: Post SB $1.00

berneb: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AmAcng Ace of HeartsAce of Spades

Dealt to Apppreciated Queen of ClubsQueen of Spades

icema1: Fold

AmAcng: Raise $8.00

Mallan81: Fold

Apppreciated: Raise $20.00

cecile91: Fold

berneb: Fold

AmAcng: Call $12.00

*** FLOP *** Jack of Hearts6 of Diamonds2 of Spades

AmAcng: Check

Apppreciated: Bet $40.00

AmAcng: Call $40.00

*** TURN *** 8 of Diamonds

AmAcng: Bet $75.00

Apppreciated: Raise $272.18

AmAcng: Call $197.18

*** RIVER *** King of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $664.36 Rake $3.00

AmAcng: wins $664.36

 

Alltid skönt när AA ger en fin pott, även om det inte händer speciellt ofta :P Snacka om att jag hatade rivern och tänkte, jahopp, tvåoutad, kul...hehe!

Gillar inte att man inte ser varandras hålkort direkt utan måste vänta till efter rivern...cliffhanger...

 

Innan denna session: $3902

 

Efter denna session: $4186 (+$288)

 

Ryktena säger att carlos ska va upp and running nu igen så får väl deposita och lira där igen. Bättre deal samt en $600 på G.

 

Kvällens planer är inte bestämda än men kan mycket väl bli nattklubb och således inte mycket spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...