Gå till innehåll

Boktips!


Albert

Recommended Posts

Är en sucker för fantasylitteratur så här kommer några tips (passar de inte dig så kanske någon annan har behållning):

 

George RR Martins serie A Song of Ice and Fire som börjar med boken A game of Thrones

 

Denna serie har allt man kan önska sig. Gillar man tolkiens värld så är denna en must-read.

 

Robin Hobb. Har skrivit ett par olika fantasyserier, vilka alla är väldigt läsvärda, bland annat The Liveship traders, The Tawny Man, The Farseer Trilogy och nu läser jag f.n den 4e serien The Soldier Son Trilogy.

 

Annars kan man vara lite medelsvensson och läsa Stieg Larsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en sucker för fantasylitteratur så här kommer några tips (passar de inte dig så kanske någon annan har behållning):

 

George RR Martins serie A Song of Ice and Fire som börjar med boken A game of Thrones

 

Denna serie har allt man kan önska sig. Gillar man tolkiens värld så är denna en must-read.

 

Robin Hobb. Har skrivit ett par olika fantasyserier, vilka alla är väldigt läsvärda, bland annat The Liveship traders, The Tawny Man, The Farseer Trilogy och nu läser jag f.n den 4e serien The Soldier Son Trilogy.

 

Annars kan man vara lite medelsvensson och läsa Stieg Larsson.

Kan starkt rekommendera Robin Hobb med, en av dom absolut bästa low-fantasy författarna som finns. Lite väl mycket ångest kanske dock :P

 

Andy McNab är en bra thriller/actionförfattare, med mycket stealthigt övervåld om det kan funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Dice man var rolig. Någon som vågat kasta tärningen?

 

Är det någon som läst Reinhart och INTE kastat tärning om något?

 

Bland faktaböcker måste jag rekomendera Gödel Escher Bach

av Hofstadter. Märk världen av Nörretranders är även den mycket bra.

 

Vad gäller skönlitteratur är Cryptonomicon av Neal Stephenson den

absolut bästa jag läst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som läst Reinhart och INTE kastat tärning om något?

 

okej, ut med språket nu. vad är det sjukaste du tvingats göra pga tärningen? våldtagit grannens fru, försökt mörda någon, varit jesus för en dag. kom igen nu, ut med detaljerna! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Freakonomics har jag läst och den var helt ok. Hur är de andra?

 

Tipping point är ok psykologi / ekonomi. Vad är det som gör att vissa produkter slår så otroligt bra dvs tippar över.

 

Blink modern psykologi hur fattast snabba beslut i ett ögonblick

 

Undercover Economist är liknande Freakonomics

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...