Gå till innehåll

Recommended Posts

postade nyligen en hand där jag var rädd för ett set, detta luktar ju också set lång väg men.. jag har verkligen INGEN aning om hur jag ska spela på turn.

(förra handen http://pokerforum.nu/forum/texas-no-limit-cashgame-lowstakes/34871-hur-goer-vi.html )

 

EDIT: glömde statts, detta är en ganska solid spelare, inte duktig men ganska tight.

EDIT 2: 30%vpip

 

Seat 3: _IGrindU_ ($46,25 in chips)

Seat 6: mRz20 ($57,30 in chips) (on the button)

Seat 7: rodyme ($40 in chips)

Seat 8: zmg1501b ($65,85 in chips)

Seat 9: manshora4a ($109,90 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to manshora4a: :Qd:

Dealt to manshora4a: :Ah:

rodyme : Post Blind ($0,25)

zmg1501b : Post Blind ($0,50)

 

*** Pre-Flop *** :

manshora4a : Bet ($2)

_IGrindU_ : Call ($2)

mRz20 : Call ($2)

rodyme : Fold

zmg1501b : Call ($1,50)

 

*** Flop *** : :Ad::4s::3s:

zmg1501b : Check

manshora4a : Bet ($6)

_IGrindU_ : Call ($6) <--- känna ju som en svag syn, färgdrag? svagt A?knappast stegdrag.

mRz20 : Fold

zmg1501b : Fold

 

*** Turn *** : [ :Ad::4s::3s: ] :6d:

manshora4a : Bet ($12)

_IGrindU_ : Raise ($24) <--- här gör han ju set spelet. men, vad gör jag nu? att han har stege känns ju inte så troligt. att observera är ju att han bara har $15 kvar efter detta så, om jag ska syna denna måsste jag ju syna $15 på rivern

manshora4a : ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat direkt om han inte är en riktigt megatomte. Du postar inga stats o det är lite synd. Saken är den att det känns inte som han skulle kunna göra detta med något som du slår. Och gör man verkligen ett sådant här spel som bluff med så lite kvar bakom. Skulle han få för sig att bluffa med färgdrag eller liknande skulle väl han pushat direkt för att ha någon chans att få bort dig. Nej, folda, reloada o ta nästa flopp. Om han mot förmodan skulle bluffa så är det bara höjja på hatten:-)

 

//Rival

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog hittat folden. Känns inte som det är några vettiga händer som du slår. Färgdraget verkar ju inte så troligt då det är miniraise och på turnen. AJ känns också som en för svag hand för detta spelet. Utan read fold för mig. Inget kul att spela om stackar med TP q kicker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat direkt om han inte är en riktigt megatomte. Du postar inga stats o det är lite synd. Saken är den att det känns inte som han skulle kunna göra detta med något som du slår. Och gör man verkligen ett sådant här spel som bluff med så lite kvar bakom. Skulle han få för sig att bluffa med färgdrag eller liknande skulle väl han pushat direkt för att ha någon chans att få bort dig. Nej, folda, reloada o ta nästa flopp. Om han mot förmodan skulle bluffa så är det bara höjja på hatten:-)

 

//Rival

 

hehe ja, anej, som du säger, skulle han gjort så med någonting jag slår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att många (om någon) av spelarna på NL50 känner till Baluga Theorem så det känns som en given fold.

 

Det var nog det jojje menade, Baluga-teoremet säger ju att om man blir höjd på turn av en random fi så räcker inte 1 par för att fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...