Gå till innehåll

Juster sommarjobbar (NL100). Nu med video!


Juster

Recommended Posts

12 timmar sedan, säger Juster :

Det kan absolut vara svammel, men jag försökte också verifiera det med en player report på populationen. Spelare som postar BB i en SRP där flop cbet ligger mellan 20-40% så ligger medelvärdet på 11.3% x/r och folk foldar 44%. Om jag tar bort filtret för små cbets så är skillnaden försumbar.

Vidare gjorde jag en rapport som kollade BB/100 för spelare som använde en mindre size och samma för dom som använde 40-100%. Där låg den högre sizen på en högre winrate. Typ 115 vs 160. Inte säker på att jag kan jämföra på det viset, men värt att kolla vidare på iaf.

Ja det låter vettigt, dock måste du ta i beaktning att alla bb vs ip situationer inte är likadana. Som jag påpekade i exemplet ovan är det nog många som lär överdefenda mot en liten bet. Och antagligen xr ganska friskt oavsett spelartyp. 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Update time! Dock inte en sådan update som jag brukar göra. För att göra en lång historia kort. Månaden började toppenbra och avslutades bedrövligt. Resultatmässigt blev det ungefär break even. Så kan poker vara, swings och varians. Geni blandas med fiskig calling station. Det har dock funnits något annat som skavt. 

Om jag vinner en dag är jag som vanligt. Förlorar jag blir jag grinig och grubblar över det så pass mycket att jag kanske tom får svårt att sova. En helt orimlig reaktion till att ha förlorat 400kr i ett spel där pengar kan flyga fram och tillbaka betydligt värre än så. Andra symptom är oförmåga att använda den kunskapen jag har i vissa lägen. Det har funnits händer där vi komigt till river där jag möter 150% pot bet. Jag gillar mitt TPTK, fi borde inte kunna ha den där 6:an för trips men samtidigt kan jag inte se en enda bluff han kan ha här. All erfarenhet säger att han "har det"......... YOLO, SYN! Ridå.

Så min slutsats är att om jag ska fortsätta spela poker så måste jag börja jobba med dom mentala bitarna. Teori, solvers och exploits är bra, men kan jag inte plocka fram det när det gäller så blir det svårt att utvecklas. Målet är att min familj inte ska märka om jag förlorat en pokersession och att jag kan använda min kunskap och logik mer ofta. Jag spelar ju för att ha kul, utvecklas och inte för att ha en viss BB/100. Någonstans är det just kring BB/100 som mina förväntningar och fokus har legat vilket jag tror haft en väldigt negativ effekt när väl saker börjar gå åt fel håll.

Jag tänker att man ska avsluta en sån här text i dur snarare än moll. Jag tror nog att jag är ganska optimistiskt lagd så jag inbillar mig att detta kommer gå fint. Som teknisk problemlösare är jag dock ute på ganska okänt vatten, men det blir en kul utmaning. Något ska man väl kunna lära sig om sig själv!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, säger Juster :

Update time! Dock inte en sådan update som jag brukar göra. För att göra en lång historia kort. Månaden började toppenbra och avslutades bedrövligt. Resultatmässigt blev det ungefär break even. Så kan poker vara, swings och varians. Geni blandas med fiskig calling station. Det har dock funnits något annat som skavt. 

Om jag vinner en dag är jag som vanligt. Förlorar jag blir jag grinig och grubblar över det så pass mycket att jag kanske tom får svårt att sova. En helt orimlig reaktion till att ha förlorat 400kr i ett spel där pengar kan flyga fram och tillbaka betydligt värre än så. Andra symptom är oförmåga att använda den kunskapen jag har i vissa lägen. Det har funnits händer där vi komigt till river där jag möter 150% pot bet. Jag gillar mitt TPTK, fi borde inte kunna ha den där 6:an för trips men samtidigt kan jag inte se en enda bluff han kan ha här. All erfarenhet säger att han "har det"......... YOLO, SYN! Ridå.

Så min slutsats är att om jag ska fortsätta spela poker så måste jag börja jobba med dom mentala bitarna. Teori, solvers och exploits är bra, men kan jag inte plocka fram det när det gäller så blir det svårt att utvecklas. Målet är att min familj inte ska märka om jag förlorat en pokersession och att jag kan använda min kunskap och logik mer ofta. Jag spelar ju för att ha kul, utvecklas och inte för att ha en viss BB/100. Någonstans är det just kring BB/100 som mina förväntningar och fokus har legat vilket jag tror haft en väldigt negativ effekt när väl saker börjar gå åt fel håll.

Jag tänker att man ska avsluta en sån här text i dur snarare än moll. Jag tror nog att jag är ganska optimistiskt lagd så jag inbillar mig att detta kommer gå fint. Som teknisk problemlösare är jag dock ute på ganska okänt vatten, men det blir en kul utmaning. Något ska man väl kunna lära sig om sig själv!

Jag har under lång tid varit väldigt dålig på att hantera swings och pressen som kommer med poker.  Dock tror jag inte att målet som du satt.  Att din familj inte alls ska se skillnad på om du förlorat eller vunnit inte kommer gör att du får mindre stress och funderingar. Försökte själv hålla vänner och familj ifrån mina resultat och generellt prat om pokern, men lärt mig att vara öppen och dela med sig är så mycket härligare. Det skapar intresse och förståelse. Istället för en press där man ensam går igenom både bra och dåliga perioder. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en stor motståndare till allt mental game humbug, hokus pokus, coaching etc. Aldrig sett någon det fungerat bra för (ex. Fedor som sitter och slänger kort och samtidigt är väldigt delaktig i en app som ska "hjälpa" dig att sluta tilta). 

Det finns två praktiska saker jag tycker hjälper:
 

1) Studera mycket. Det känns bra att göra någonting produktivt inom pokern som inte korrelerar med dina resultat. 

2) Spela överrullad. Hur mycket folk reagerar på swings har extremt hög korrelation med hur swingsen påverkar de finansiellt. 
 

Jag personligen kan vara rätt steamad och irriterad efter en brutal session men vid det här laget så släpper det alltid inom 10-15 minuter av att jag kliver och gör någonting annat. Har det varit riktigt illa så brukar jag sätta mig och teoria efteråt för att byta mitt pokerfokus till någonting annat. 

Jag har sett mycket bättre resultat av att följa de två råden ovan än alla böcker, coaching och meditation kombinerat. 

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger HwardShore :

Jag har under lång tid varit väldigt dålig på att hantera swings och pressen som kommer med poker.  Dock tror jag inte att målet som du satt.  Att din familj inte alls ska se skillnad på om du förlorat eller vunnit inte kommer gör att du får mindre stress och funderingar. Försökte själv hålla vänner och familj ifrån mina resultat och generellt prat om pokern, men lärt mig att vara öppen och dela med sig är så mycket härligare. Det skapar intresse och förståelse. Istället för en press där man ensam går igenom både bra och dåliga perioder. 

 

Tack för input! Du kan ha rätt och än så länge är mitt mål ganska luddigt. Det jag ffa vill komma bort från är att ha mål och förväntningar som är så hårt knutna till resultatet. Då tror jag att det andra kommer av sig självt. Jag ska prova att prata mer om pokern. Min 6åring är nog tämligen ointresserad av att höra att pappa åkte på en 2 outare, men min fru kan överraska :)

 

5 timmar sedan, säger GTOBåten :

Jag är en stor motståndare till allt mental game humbug, hokus pokus, coaching etc. Aldrig sett någon det fungerat bra för (ex. Fedor som sitter och slänger kort och samtidigt är väldigt delaktig i en app som ska "hjälpa" dig att sluta tilta). 

Det finns två praktiska saker jag tycker hjälper:
 

1) Studera mycket. Det känns bra att göra någonting produktivt inom pokern som inte korrelerar med dina resultat. 

2) Spela överrullad. Hur mycket folk reagerar på swings har extremt hög korrelation med hur swingsen påverkar de finansiellt. 
 

Jag personligen kan vara rätt steamad och irriterad efter en brutal session men vid det här laget så släpper det alltid inom 10-15 minuter av att jag kliver och gör någonting annat. Har det varit riktigt illa så brukar jag sätta mig och teoria efteråt för att byta mitt pokerfokus till någonting annat. 

Jag har sett mycket bättre resultat av att följa de två råden ovan än alla böcker, coaching och meditation kombinerat. 

Jag är också extremt skeptisk till mycket "självhjälp", mental träning som fladdrar förbi i internetfloran. Däremot så tror jag det finns mycket oanat att vinna att medvetet försöka analysera sitt beteende och försöka förändra det. Jag har en vän som är psykolog så jag har lite trådar att dra i. 

Att studera mycket är också mitt första alterntativ efter sämre sessioner. Dock inte direkt utan kanske dagen efter. Dock osäker på om det har samma effekt på mig vad gäller mitt välbefinnande, men det är ju alltid nyttigt och man lär sig alltid något.

Angående punkt nr2. Är det människor som lever på poker som har dom tendenserna eller mer generellt? Själv är jag inte beroende av poker som inkomst och kan vara avslappnad ur det perspektivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv börjat hålla på med meditation efter att jag hört X antal random top-level spelare anse att meditation är the bees knees när det kommer till mental game och hantera all skit som poker kan slänga i ens ansikte.

Meditation har hjälpt en del med det vardagliga livet, som till exempel att kunna lära sig att ge sig själv tid att pausa och hitta någon form av lugn i vardagen. Däremot känner jag inte att det gör ett skit för mitt pokerspel. Att man lär sig att andas rätt och att chilla mellan sessions är ju ingenting som kommer att hjälpa dig att kunna hantera det raseri du känner inombords när någon tomte spikear tvåoutaren på river för femte gången på en timme.

GTOBåten är helrätt inne med att det är bättre att tackla de faktorerna som gör att man mår dåligt av sitt pokerspel direkt. Om det svider såpass hårt att torska en >200BB balja att det gör att man inte vill spela längre, då spelar man antagligen för högt för sin rulle. (Sen tror jag inte på att man ska spela såpass lågt heller att man blir helt likgiltig till huruvida man vinner eller förlorar en pott. Det finns en silver lining)

Sen tiltar jag sönder på de som menar att meditation är bästa botemedlet mot tilt. Jag mår betydligt bättre av att ha tryckt en 150-grammare från lokala grillen, eller 5 minuter framför en P-rulle än av att sätta på Headspace-appen och lyssna på någon buddhistisk munk berätta för en hur man ska andas.

  • Like 1
  • Haha 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att "ta semester" från pokern var det bästa för mig när jag heltidsgrindade live. jag märkte att jag spelade skitbra i två veckor, dåligt i en vecka, och sedan misär, när man kom in i fel trall. Min lösning var att avstå spel totalt veckan före löning och "vila upp mig" inför ett treveckorspass därefter. Gick väldigt bra.

Ni som heltidsgrindar SvS borde kika i era databaser om ni kan se något liknande mönster - jag menar vid löning så borde det spruta in nya färska pengar på sajten, och veckan före löning så kanske man bara möter de "bästa" spelarna ändå, och kan anske lika gärna ta semester då?

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Tiburtius :

Har själv börjat hålla på med meditation efter att jag hört X antal random top-level spelare anse att meditation är the bees knees när det kommer till mental game och hantera all skit som poker kan slänga i ens ansikte.

Meditation har hjälpt en del med det vardagliga livet, som till exempel att kunna lära sig att ge sig själv tid att pausa och hitta någon form av lugn i vardagen. Däremot känner jag inte att det gör ett skit för mitt pokerspel. Att man lär sig att andas rätt och att chilla mellan sessions är ju ingenting som kommer att hjälpa dig att kunna hantera det raseri du känner inombords när någon tomte spikear tvåoutaren på river för femte gången på en timme.

GTOBåten är helrätt inne med att det är bättre att tackla de faktorerna som gör att man mår dåligt av sitt pokerspel direkt. Om det svider såpass hårt att torska en >200BB balja att det gör att man inte vill spela längre, då spelar man antagligen för högt för sin rulle. (Sen tror jag inte på att man ska spela såpass lågt heller att man blir helt likgiltig till huruvida man vinner eller förlorar en pott. Det finns en silver lining)

Sen tiltar jag sönder på de som menar att meditation är bästa botemedlet mot tilt. Jag mår betydligt bättre av att ha tryckt en 150-grammare från lokala grillen, eller 5 minuter framför en P-rulle än av att sätta på Headspace-appen och lyssna på någon buddhistisk munk berätta för en hur man ska andas.

Jag tror det viktigaste är att man måste förstå att det inte finns någon one fits all-lösning.  Meditation kan vara något värt att testa, jag är generellt för att man ska testa de flesta sakerna som man tror kan ha en positiv inverkan på sitt liv. Sen behöver man inte direkt hålla vid allting.

Det finns ju uppenbarligen pokerspelare som är framgångsrika som mediterar och försöker vara någon slags facit-människa som avstår från all form av gift.   Men sen finns ju motsatsen de som gör exakt allting fel, men ändå lyckas krossa på något vis. Kan tycka att det är lite töntigt att folk svär så mycket vid sina rutiner, i.e Bonomo som sitter och mediterar vid borden som en jävla idiot. Eller Voglesang med sin jävla luvdräkt som ska blocka hela hans ansikte.

Känner gott om topspelare inom olika format, och de flesta är rätt simpla och sätter sig bara och spelar. Att snöa in på att försöka ha massor med knep och tricks för att förbättra ens mentalgame känn som en krokig omväg.

vad som är helt jävla orimligt med är att Elliot Roe som uppenbarligen är frontfiguren för mental game-coaching chargar $2k/timmen och då är det någon slags mängdrabbatt. On the flipside, skulle jag gissa att priset för en duktig psykolog/terapeut eller whatever det heter börjar i slängarna runt 1000kr/h, och du kan få kändispsykologer som Jordan mfl för 300-400 usd/h (Antar han eventuellt slutat med 1on1 nu, men finns andra liknande).

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag måste förtydliga lite hur jag ser på det här med "mental game". Jag är inte redo att låta håret växa, bara klä mig i batikmönstrade kläder och köra yoga innan varje pass. Säger inte att det skulle vara fel, bara att det inte är där jag startar :)

image.png.367327c3febf3c54640b12aca6591ccc.png

Jag har ju gjort några observationer senaste året om när jag har bra fokus, när jag spelar bra och när jag är bedrövligt dålig. Det är egentligen väldigt enkla saker. Några exempel är:

- Jag spelar bättre med musik. En viss sorts musik som har ett visst "gung". Jobba fram en playlist som hjälper till att hålla mig "in the zone". Se längst ner för ett exempel.

- Jag spelar bättre när jag samtidigt försöker filma spelet (för coaching ex). Så jag kanske ska börja streama allt spel? Nja, kanske inte. Men det jag gör när jag filmar är att jag artikulerar min tankeprocess i varje hand. Vad för range tror jag motståndaren har, gillar jag eller ogillar jag mina blockers osv? Att faktiskt uttala detta trots att jag bara sitter själv kan väl inte skada.

- Innan jag sätter mig och spelar borde jag "värma upp". Förslagsvis genom att gå igenom lite av förra sessionen i PT där jag kollar några intressanta potter och analysera hur jag spelade dom. Kanske kolla igenom ranges snabbt.

- Ha en bild över vad mina största svagheter är. Låt säga att jag tror att jag gör hero calls på river för ofta, ja då ska jag ha det i bakhuvudet hela tiden. Kan jag inte hitta några rimliga bluffar ska jag folda. Om jag ändå synar så för jag statistik över hur bra/dåligt jag följer min plan. Att jag följer planen kanske blir en del av det resultatet jag vill fokusera på istället för BB/100.
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang detdär med att du spelar bra när du filmar dig själv, förstår precis varför.

När jag är riktigt i the zone så sitter jag och pratar med mig själv och känner mig jävligt smart då, så man behöver ju inte nödvändigtvis filma för att få ut samma funktion. Men mestadels av tiden kollar jag nelk boys eller nåt på youtube samtidigt vilket kanske inte är gto, men distraktionen håller mig icke-uttråkad så hittar på färre superkonstiga bluffar :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Lustigt med hur dynamiken på ett bord förändras när man inser att det sitter en jätteval vid bordet. Hade egentligen tänkt stänga ner alla bord, men kan inte riktigt slita mig när en viss person har pengar kvar.

Vi försöker alla förtvivlat med alla medel att vinna pengarna. Vi börjar limpa, höja mer, slutar cbetta, överbetta, spela fler händer, spela färre händer. Alla våra överlägsna pokerkunskaper appliceras, men det enda som händer är att valens stack växer för varje hand som går. ?

image.png.fc4f03feb6615864c6182f0b9deecff1.png

  • Like 4
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Juster :

Lustigt med hur dynamiken på ett bord förändras när man inser att det sitter en jätteval vid bordet. Hade egentligen tänkt stänga ner alla bord, men kan inte riktigt slita mig när en viss person har pengar kvar.

Vi försöker alla förtvivlat med alla medel att vinna pengarna. Vi börjar limpa, höja mer, slutar cbetta, överbetta, spela fler händer, spela färre händer. Alla våra överlägsna pokerkunskaper appliceras, men det enda som händer är att valens stack växer för varje hand som går. ?

image.png.fc4f03feb6615864c6182f0b9deecff1.png

Stenhård avatar! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-02-20 kl 18:13, säger Juster :

Lustigt med hur dynamiken på ett bord förändras när man inser att det sitter en jätteval vid bordet. Hade egentligen tänkt stänga ner alla bord, men kan inte riktigt slita mig när en viss person har pengar kvar.

Vi försöker alla förtvivlat med alla medel att vinna pengarna. Vi börjar limpa, höja mer, slutar cbetta, överbetta, spela fler händer, spela färre händer. Alla våra överlägsna pokerkunskaper appliceras, men det enda som händer är att valens stack växer för varje hand som går. ?

image.png.fc4f03feb6615864c6182f0b9deecff1.png

Jag tycker ett bra råd för att spela sådana spelare är att inse att de redan exploaterar sig själva, och att du realiserar väldigt lite equity med svaga händer emot aggressiva spelare. Så det är bättre att bara spela ditt valiga, aningen tightare, solida spel. Förr eller senare kommer pengarna tillbaka :D 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger GTOBåten :

Jag tycker ett bra råd för att spela sådana spelare är att inse att de redan exploaterar sig själva, och att du realiserar väldigt lite equity med svaga händer emot aggressiva spelare. Så det är bättre att bara spela ditt valiga, aningen tightare, solida spel. Förr eller senare kommer pengarna tillbaka :D 

Japp håller med och har landat i samma tanke. När bordet såg hen syna en all-in pre med J6o så ökade dock stresspåslaget påtagligt. Alla insåg att pengarna snart kommer vara slut, vem ska få bingo :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på en laptop någonstans i Hälsingland och försöker avsluta pokermånaden på SvS. Knackigt 4G, touchpad och turbobord är ingen bra kombo så jag tar denna handen som ett tecken på att vi kanske gör bokslut istället.

image.png.bfb4934d3bbcecb8e7844a1b711d69e9.png

 

Inför februari så sa jag att jag har lite att jobba på vad gäller de mentala bitarna. Jag hade svårt koppla bort poker från resten av livet, fel förväntningar, fokuserade för mycket på resultat. Jag gjorde en del förändringar.

  • När jag sätter mig vid pokerborden är jag förberedd. Jag har kollat igenom några händer från förra sessionen, kör igenom någon spot i GTO+ och musiken är igång. 
  • Mina förväntningar är förändrade. Tidigare kanske jag tänkte att resultatet inte spelade någon roll men hade nog ändå en förväntning i bakhuvudet att 20BB/100 måste du väl ändå kunna klå på SvS. Nu förväntar jag mig att jag ska följa min spelplan så bra som möjligt, det räcker.
  • Vid borden så lämnar jag stoltheten utanför. Om det sen innebär en session av att sitta och folda halvbra händer mot 3-bet och 4-bet så får det vara så. Mest troligt är inte motståndarna ute efter mig utan har bra händer :)

Jag måste säga att det gått över all förväntan. Jag känner mig riktigt stabil när jag sitter vid borden. Visst förlorar jag omöjliga händer till höger och vänster, coinflips som inte går min väg, vilse i många olika lägen men i nästa hand tar jag allt som oftast rätt beslut igen. Efter en urkass session kan jag utan problem gå och vara en bra pappa. Nu ska vi bara se till att det håller i sig!

 

 

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå ångest vid sidan av, testa att leka runt lite med variance simulator.

https://www.primedope.com/poker-variance-calculator/

Har själv ångestprobleamtik o e bipolär, så e ingen naturlig mental game spelare själv alls.

Överlag, allt som hamrar in makro till det undermedvetna är effektivt.

Rekomenderar också också pokerdetox, de har gratis material på youtube.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-02-28 kl 17:15, säger Scream85 :

Apropå ångest vid sidan av, testa att leka runt lite med variance simulator.

https://www.primedope.com/poker-variance-calculator/

Har själv ångestprobleamtik o e bipolär, så e ingen naturlig mental game spelare själv alls.

Överlag, allt som hamrar in makro till det undermedvetna är effektivt.

Rekomenderar också också pokerdetox, de har gratis material på youtube.

Tack för tipset med pokerdetox, inte sett förut! Ska kika på den när jag är tillbaka i stan ?

Den där kalkylator är riktigt fin. Det luriga är bara att få hjärnan förstå det där med varians, på riktigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har hittils varit en spännande månad. Ganska mycket spel. Väldigt mycket swings, mest ner, men väldigt kul. Utforskar dimensioner av spelet som jag hittills låtit bli. Postar ett par händer som säkert kan vara lite tokiga, men illustrerar spel som jag tidigare inte haft i min arsenal i samma utsträckning.

Hand 1:

Tror inte att vi hittar exempelvis 33, A7, 78 speciellt ofta hos fi utan tror han är mer viktad mot +66 och suited broadways på flop.

Turn är perfekt för min range som kommer innehålla AA, KK, AK, KQ, KJs, några KTs. 

När han checkar river tror jag ännu mer på ett mellanpar eller färgdrag. Jag vill folda ut hjärterdrag, 88, TT, JJ, QQ. Jag gillar att jag unblockar hjärter, blockar några AK, gillar inte att jag blockar spader och JJ. Jag kan spela AA, KK, AK, 99 såhär men osäker på om jag vågar med KQ. När jag sitter här och resonerar själv så kanske jag med dom händerna vill sizea när för att få syn av just mellanpar, men det blir svårt för mina bluffar. 

image.thumb.png.1fe3858782d441c841dd656189beb85c.png

Hand 2:

Råkade sätta mig på NL100 av misstag och insåg det inte förens efteråt. Nackdelen med att visa pot som BB. Tycker floppen är perfekt för en range bet. Överlag så tycker min range bättre om brädan på turn, jag har equity och väljer överbet. Vilka andra händer kan jag hitta överbets och vilka andra brädor är något jag övar på. På river så har jag inte så stora förhoppningar om att jag kan få alltför många händer att folda som synar flop och turn. Samtidigt har jag noll showdownvärde och ofta kommer jag ha AK, AA eller träffad stege.

image.thumb.png.4c5baadabdb19661b2f251f4dece86d6.png

Jag har ju några exempel på där det fungerat oxå, men det är dessa jag kommer ihåg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 AJs:

Bräda vi vill betta stort på med större delen av range 3/4 eller kanske halvpott, fi bör inte ha märkbart övertag av 7or och vi har stort rangeövertag generellt och alla våra överpar vill ha protection därav vi bettar stort i guess med allt inkluderat alla offsuit broadway kort med en hjärter. Om vi går stort flop är K turn perfekt att blockbetta range på när fi inte har många Kx floats och vi får billiga bluffar och bra jam size river. River e väl bara en size imo, all in och exploativt kan vi nog jamma typ hela vår range sämre än 2par då folk kommer överfolda 100%.

Hand 2 45s:

Gillar linjen typ, men det är all in jam som gäller river imo inget mellanting.

Men ser ju ut som att du är på rätt väg nu så kriga på i labbet med coachen! :) 

Redigerad av Paddington
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-03-28 kl 17:08, säger Paddington :

Hand 1 AJs:

Bräda vi vill betta stort på med större delen av range 3/4 eller kanske halvpott, fi bör inte ha märkbart övertag av 7or och vi har stort rangeövertag generellt och alla våra överpar vill ha protection därav vi bettar stort i guess med allt inkluderat alla offsuit broadway kort med en hjärter. Om vi går stort flop är K turn perfekt att blockbetta range på när fi inte har många Kx floats och vi får billiga bluffar och bra jam size river. River e väl bara en size imo, all in och exploativt kan vi nog jamma typ hela vår range sämre än 2par då folk kommer överfolda 100%.

Hand 2 45s:

Gillar linjen typ, men det är all in jam som gäller river imo inget mellanting.

Men ser ju ut som att du är på rätt väg nu så kriga på i labbet med coachen! :) 

AJ: Du har rätt. GTO föredrar en större size. Inte såå mkt större dock utan 50% verkar lagom. När jag sitter IP defaultar jag till 33% i 3BP när jag inte har svaret. :)

45s: Här har jag inte koll. Jag måste isf betta typ 107BB för att vinna 147BB? Sen kändes det konstigt in game att betta 75% efter att ha bettat 150% på turn, därför jag nudgade det upp till 100% :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Juster :

AJ: Du har rätt. GTO föredrar en större size. Inte såå mkt större dock utan 50% verkar lagom. När jag sitter IP defaultar jag till 33% i 3BP när jag inte har svaret. :)

45s: Här har jag inte koll. Jag måste isf betta typ 107BB för att vinna 147BB? Sen kändes det konstigt in game att betta 75% efter att ha bettat 150% på turn, därför jag nudgade det upp till 100% :) 

Av egen erfarenhet så fungerar iaf jam river väldigt mkt bättre även om det är 2,5x pot lr whatever, folk blir mycket mer nyfikna när man gör något mellanting imo även om de med rätt ska syna mer vs mindre size vet jag inte om vi vill potta, tycker det blir konstigt när de även får chansen att rejamma iaf men i dunno.

Har inte kollat handen men efteråt kom jag på att vi nog har tillräckligt med A4s, Q5s och liknande som blir bättre jams på river så 45 är kanske en givup även om vi är längst ner i vår range då den blockar inget och fi rivrar endel 2par vet jag inte hur mkt vi vill jamma, men funkar kanske o lägga den i någon block size range exploativt då de nog får mer fold än de ska. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Paddington :

Av egen erfarenhet så fungerar iaf jam river väldigt mkt bättre även om det är 2,5x pot lr whatever, folk blir mycket mer nyfikna när man gör något mellanting imo även om de med rätt ska syna mer vs mindre size vet jag inte om vi vill potta, tycker det blir konstigt när de även får chansen att rejamma iaf men i dunno.

Har inte kollat handen men efteråt kom jag på att vi nog har tillräckligt med A4s, Q5s och liknande som blir bättre jams på river så 45 är kanske en givup även om vi är längst ner i vår range då den blockar inget och fi rivrar endel 2par vet jag inte hur mkt vi vill jamma, men funkar kanske o lägga den i någon block size range exploativt då de nog får mer fold än de ska. :)

En grej som jag brukar glömma i stridens hetta är att ja, just nu sitter jag här med 5-high och funderar på att riskera hela stacken för att vinna en förhållandevis liten pot. Men tänk på alla gånger då du sitter här med set och kan lyckas stacka någon som är nyfiken med K8o. Han kanske är nyfiken eftersom han såg dig bluffa bort stacken tidigare. Som sagt, dimensioner som jag inte utforskat så mycket och prövar mig fram :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...