Gå till innehåll

2 biljetter till Danmark - Sverige


Hakflem

Recommended Posts

2000kr för en kvalmatch?

Tvivlar på att dom får dom sålda, dom kommer stå utanför norra och sälja dessa biljetter för 200kr st vid matchstart.

 

Men du får 200kr för båda och en tom flaska San Miguel.

 

Jag har redan fått bud på 2200kr/styck så jag är ledsen över att göra dig besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2000kr för en kvalmatch?

Tvivlar på att dom får dom sålda, dom kommer stå utanför norra och sälja dessa biljetter för 200kr st vid matchstart.

 

Men du får 200kr för båda och en tom flaska San Miguel.

 

Spelar ingen roll att det är kvalmatch. Många vill se Sverige spela, speciellt då i ett derby mot Danmark.

Om jag kunde åka hade jag gärna betalat 2000kr för att se den. Brukar inte bli tråkiga matcher mot Danmark..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2000kr för en kvalmatch?

Tvivlar på att dom får dom sålda, dom kommer stå utanför norra och sälja dessa biljetter för 200kr st vid matchstart.

 

Men du får 200kr för båda och en tom flaska San Miguel.

 

Dumt att stå utanför norra när matchen spelas i Danmark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumt att stå utanför norra när matchen spelas i Danmark.

 

Kanske därför de endast kostar 200:- stycket.... ;)

 

 

Annars är kraften hos den svarta marknaden enorm. Fattar inte att folk är villiga att betala sådana sjuka överpriser. Vill du så jäkla gärna gå på matchen, se då till att vara med när biljetterna släpps!

 

Var och såg LHC-Modo, avgörande finalen... innan den kom en kille in på O'learys och sålde ståplatsbiljetter för 1.500:-. Betala 1500:- för ståplats? För en biljett som kostar 175:-? Fattar inte! Fanns ju biljetter kvar långt efter biljettsläpp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är kraften hos den svarta marknaden enorm. Fattar inte att folk är villiga att betala sådana sjuka överpriser. Vill du så jäkla gärna gå på matchen, se då till att vara med när biljetterna släpps!

 

Detta var ju riktigt dumt skrivet. För det första, vet du ens hur många biljetter som släpptes till denn match? Parken tar 42000 ca, Sverige fick 1900 biljetter varav hälften släpptes till försäljning. Av dessa såldes hälften till Svenska supporterklubben och resten, allstå knappt 500 gick ut för försäljning till "vanligt" folk. SvFF hade en period där man kunde ansöka om biljetter och dessa lottades sedan ut, jag vet inte hur många ansökningar som kom in, men det var säkert massivt. Tilläggas är att i Danmark släpptes 11000 biljetter ut till försäljning, dessa tog slut på 15 min.

 

Så, nu finns det folk som inte har lust/tid/ork att köa en vardag i köpenhamn för en minimal chans till biljett, folk som jobbar och tycker det är värt 2000 spänn för en festlig match i köpenhamn, med allt vad det innebär.

 

Ursäkta OP, men jag var tvungen att skriva detta. Hur som helst, du har fått bud på 2200, men vill sälja dom här för 2000? Låter som du försöker lite försäljningstricks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, vill man gå på matchen är det ju bara att åka dit. 5 minuter innan matchstart hittar man alltid depserat jävlar med en hel lunta biljetter.

 

Gjorde det i New York när jag ville se NY Rangers-Buffalo Sabres i slutspelet men de var förfalskade. Går visst bluffa utanför pokerborden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var ju riktigt dumt skrivet. För det första, vet du ens hur många biljetter som släpptes till denn match? Parken tar 42000 ca, Sverige fick 1900 biljetter varav hälften släpptes till försäljning. Av dessa såldes hälften till Svenska supporterklubben och resten, allstå knappt 500 gick ut för försäljning till "vanligt" folk. SvFF hade en period där man kunde ansöka om biljetter och dessa lottades sedan ut, jag vet inte hur många ansökningar som kom in, men det var säkert massivt. Tilläggas är att i Danmark släpptes 11000 biljetter ut till försäljning, dessa tog slut på 15 min.

 

Så, nu finns det folk som inte har lust/tid/ork att köa en vardag i köpenhamn för en minimal chans till biljett, folk som jobbar och tycker det är värt 2000 spänn för en festlig match i köpenhamn, med allt vad det innebär.

 

Ursäkta OP, men jag var tvungen att skriva detta. Hur som helst, du har fått bud på 2200, men vill sälja dom här för 2000? Låter som du försöker lite försäljningstricks.

 

Jo, förstår precis vad du pratar om. I vissa fall är efterfrågan väldigt mycket större än utbudet, visst.

 

Likförbannat skulle det i väldigt många fall vara mycket billigare att ta en dag ledigt och köa för biljetter än att köpa dom svart senare. Jaja, jag läste att du skrev att det inte alltid går. Det inser jag också.

 

Meeeeeeen, många gånger så betalar folk överpris för biljetter de kunnat fixa mycket billigare. Den stora frågan är ju varför arrangörerna inte utnyttjar detta? Visst, det är i många fall reglerat, men herre gud, ändra reglerna då! Är väl vettigare att snittpriset höjs överlag, än att vissa ska betala 10ggr mer för samma vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag gillar verkligen inte nuvarande systemet heller, håller helt med dig. Men som det ser ut nu blir det så här. Frågan är väl hur man skulle kunna reglera detta? Göra det olagligt för alla utom arrangör + partners att sälja biljetter kanske, på något vis. Känns som det borde finnas i några länder redan va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du medvetet köpt biljetten för att sedan sälja den dyrare, önskar jag dig en lång och smärtsam död, jävla pajas.

Annars, om du hade planerat att se matchen, men fått förhinder, tycker jag du bör agera solidariskt och sälja den för samma pris som du köpt den för.

 

Finns inte ord hur mycket jag avskyr folk/"firmor" som köper biljetter till eftertraktade event, för att sedan sälja vidare dom dyrare.

Hutlösa jävla priser tar i princip alla.

 

Som tidigare nämnt, dagens biljettsystem är värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk tjänar pengar på biljetter är ju inte så konstigt som det fungerar idag.

 

Det är ju faktiskt inte heller så förkastligt som vissa här vill göra gällande. Tänk själv, du köar och lägger ner tid på att få tag på biljetter. När du då väl kommer fram till kassan, varför inte köpa 4 biljetter istället för de 2 som du behöver? Genom att sälja de överflödiga får du ju betalt för att du köat. Du blir nöjd och den som inte ids köa blir nöjd. Alla glada?

 

Problemet är ju att priserna trissas upp ännu mer just för att detta är möjligt. Att göra som en del har börjat med - skriva namn på biljetterna - tror jag nog behövs. Genom att minska börshandeln med biljetter så kommer fler "riktiga" fans att kunna få tag på biljetter direkt vid släpp, vilket i sin tur minskar trycket på svartabörs-biljetter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som köat mest och engagerat sig mest för att verkligen få biljetter, är de som rimligen ska ha biljetterna. Inte de som har råd att hosta upp 5x orginalpriset.

 

Skottpengar på alla som köper biljetter för att sälja vidare.

 

Tycker det är ett smart sätt att tjäna pengar, e ju som att göra ett vanligt jobb. Kanske lite bättre förtjänst, har du inte råd att betala överdrivna priser får du helt enkelt vara först. Kommer någon annan före får du helt enkelt göra som oss andra utan pengar och bänka dig framför tvn..

 

Djungels lag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...