Gå till innehåll

NoQ:s turneringsresultat


Recommended Posts

Ja hela meningen med denna tråd är lika tråkig som cardplayers POY för att få en helt missuppfattning av vad man faktiskt vunnit. Jag kommer helt enkelt skriva upp mina cashes i MTT å SnG. Spelar lite lite CG däremellan oxå men ska försöka enbart bygga min rulle på Turneringar.

 

Så ni får lista ut om jag har många missar därimellan ;) själva. Vore ju kul om vi här i TEP kom överrens om något poäng system oxå vad olika turrar är värda :) Men aktiviteten är ju rätt värdelös just nu så det är väl ingen som bryr sig.

 

Först Vunnet å efter commat placering sen så är en beskrivning av turneringen.

 

Cash 1: 215$ buy In to 300K Guarantee, 8th of 80, NL Holdem MTT Speed 23$

Cash 2: 12$,1st Table1, NL Holdem MTT ShootOut 6$

Cash 3: 560$, 80th of 1480, 300K guarantee MTT 215$

Cash 4: 50$, 1st, SnG 11$

Cash 5: 30$, 2nd, SnG 11$

Cash 6: 50$, 1st, SnG 11$

Cash 7: 30$, 2nd, SnG 11$

Cash 8: 20$, 3rd, SnG 11$

Cash 9: 18$, 3rd, SnG 11$

Cash 10: 52$, 57th of 1004, NL Holdem MTT 22$ (Skönt torsk på all in preflop med AA vs AKo)

Cash 11: 370$ buy In to WSOP Qualifier, NL Holdem MTT Speed 88$

Cash 12: 1389$, 4th of 2680, NL Holdem MTT 3.30$ Unl.Rebuys

Cash 13: 33$, 126th of 1048, NL Holdem MTT 22$

Cash 14: 35$, 10th of 100, NL Holdem Double Shootout 12$

Cash 15: 65$, 17th of 360, NL Holdem MTT 16$

Cash 16: 38$, 24th of 267, NL Holdem MTT 22$

Cash 17: 63$, 7th of 180, NL Holdem MTT 11$

Cash 18: 60$, 52nd of 1159, NL Holdem MTT 22$

Cash 19: 215$ buy in to WCOOP-1, 1st-6th of of 54, NL Holdem MTT ShortHand, 1500FFP

Cash 20: 55$, 61st of 2182, NL Holdem MTT 11$

Cash 21: 47$, 134th of 1164, NL Holdem MTT 27.5$

Cash 22: 43$, 18th of 180, NL Holdem MTT 22$

Cash 23: 55$ buy in to 50K GTD, 1st-55th of 228, NL Holdem MTT 5$ unl.rebuy

Cash 24: 35$, 3rd of 56, NL Holdem MTT Shootout 12$

Cash 25: 10$, 28th of 140, NL Holdem MTT 5$ unl.rebuy

Cash 26: 15$, 24th of 168, NL Holdem MTT 5$ unl.rebuy

Cash 27: 83$, 5th of 64, NL Holdem MTT Shootout 27$

Cash 28: 93$, 20th of 378, NL Holdem MTT 1rebuy 1addon 22$

Cash 29: 83$, 128th of 1586, NL Holdem MTT 11$ unl.rebuy

Cash 30: 215$ buy in to Sunday Million, 1st of 64, NL Holdem MTT Shootout

Cash 31: 67$, 144th of 4500, NL Holdem MTT 3$ unl.rebuy

Cash 32: 39$, 2nd av 10, PLO Shorthand 39$ Qualifier to PLO Sh WCOOP

Cash 33: 27$, 2nd of 9, SnG NL Holdem 11$

Cash 34: 45$, 1st of 9, SnG NL Holdem 11$

Cash 35: 45$, 1st of 9, SnG NL Holdem 11$

Cash 36: 98$, 9th of 279, NL Holdem MTT 22$

Cash 37: 27$, 2nd of 9, SnG NL Holdem 11$

Cash 38: 27$, 2nd of 9, SnG NL Holdem 11$

Cash 39: 38$, 32nd of 292, NL Holdem MTT 22$

Cash 40: 77$, 3rd of 32, FL Razz 16$

Cash 41: 65$, 13th of 270, NL Holdem MTT 22$

Cash 42: 216$, 1st of 72, PL Omaha MTT 11$

Cash 43: 26$, 385th of 4365, NL Holdem MTT 11$

Cash 44, 55$ Entry, 1st of 385, NL Holdem MTT 5$ rebuy turbo

Cash 45, 215T$, 1st of 71, NL Holdem MTT Double Shootout 12$

Cash 46, 18$, 3rd of 9, SnG NL Holdem 11$

Cash 47, 27$, 2nd of 9, SnG NL Holdem 11$

Cash 48, 158$, 2nd of 79, PL Omaha MTT 11$

Cash 49, 35$, 7th of 60, NL Holdem MTT Double Shootout 12$

Cash 50, 18$, 3rd of 9, SnG NL Holdem 11$

Cash 51, 432$, 1st of 144, FL Razz 11$

Cash 52, 8$, 38th of 1179, NL Holdem MTT 3$

Cash 53, 215$ buy in to WCOOP-7, 1st of 24, PLO 6-max 39$

Cash 54, 18$, 122nd of 1143, NL Holdem MTT 11$

Cash 55, 25$, 17th of 144, 8-game Mix 11$

Cash 56, 15$, 35th of 297, PL Omaha 9$

Cash 57, 55$ entry, 1st of 134, NL Holdem MTT 5$ rebuy

 

Total Earnings:5836$

Profit:Noll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

WSOP nära men ändå så långt borta.

 

Vann ju ett seat i 150 SEAT garantin till WSOP på Pokerstars. Efter ca 7000 anmält sig stod det klart att 220 SEATs skulle ges ut.

 

Själv bustade jag på 402:a plats i en preflop all in med AK mot AQ där båda hade lika stora stackar typ 12 blinds. Grejen var väl bara att om jag dubblat och lyckat hålla kvar stacken någorlunda på samma nivå som efter dubblingen så hade jag varit i WSOP. Attans. Ytterligare ett år på målsnöret.

 

Ciao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Spelat en hel del turneringar utan att casha och när jag cashar cashar jag basically minimum.

Inte gått så bra på sistone.

 

Ofta på sistone har jag tappat tålamodet å bara slängt bort pengarna.

Spelade en till igår iaf, medl ite bättre tålamod,

 

Sitter på det tightaste borde i turren å lyckas bygga upp till 8300 marker och vi är på blinds 100/200, är marginell chipleader på bordet men knappt 1000 marker över average.

 

Innan har jag blandat ett par bra spel med def eftt dåligt vilket tog ned mig från 5500 till 2500, men kom upp snabbt igen med AA och stal lite till å vips 8K.

 

UTG +1 som varit tight men när han spelat, spelat alldeles för hårt.

Raisar upp till 400. JAg sitter i cutOFF med KK raisar till 1200. Han trycker all in snabbt som blixxten., Jag funderar några sekunder och synar. Han visar AK och så klart A på flop. Jag förbättrar inte och är crippled, Sitter nu på 1850 marker.

Några få händer senare får jag in 1500 med AA pre som håller mot 55 och upp till 3300.

Blindsen ska strax upp till 150/300.

Limpar från cutoff med QJ i oöpnnad pott. sb höjer till 600. Jag funderar en stund och bestämmer mig för att se flop och trycka om jag träffar nått (tveksamt spel dock). Flop Q74, två hjärter.

Han betar ut knappt halvpott. Jag trycker och han funderar en stund sedan synar han med AA och jag var ute.

 

Ungefär så har det sett ut på sistone. blir lite beatad och tappar tålamodet och gör något tveksamma spel och åker ut.

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Due to tidsnöd under hösten, har det varit mer cashgame än MTT på senaste.. Lyckde iaf bygga min rulle från 300$ till en peak av 13000$ å hög på highen gamblade jag bort det mesta :shock: men cashade iaf ut 5000$ innnan allt var borta.

 

Nu har jag haft ett uppehåll på en månad. Och har precis kommit igång igen, denna gång på Svenska Spel....Startar nog en ny tråd om hur det går där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Vaddå e det så svårt att tro? :)

 

Grindade lite 0.5-1kr på svenska spel de senaste 3 veckorna.

Slutade 1587 kr plus.

Tog ut dem...

 

Satte in pstars för å spela lite turre. Blev tre turneringar ikväll :) alla startade inom 15 min.

 

10+1$ Freezeout 30K guarantee 2K+ spelare.

Andra nivån lite över startstack mot kille me lika stor stack.

Jag höjer med AKo får syn av 3 spelare som limpat.

Flop K85 rainbow.

Alla checkar till mig. Jag betar 3/4 pott får syn av en av limparna.

turn: ruter 3. Ligger nu två ruter på bordet.

Han betar ut 510 in i ca 1K pott.

Jag tänker..... Jag trycker mina restrerande 1500. Han blixtsynar med A8 i ruter.

River ruter något och jag är ute tidigt.

 

10+1$ Shooutout Qualifier to Sunday Million. 64 spelare.

Kommer inte ihåg några specifika händer men jag kom top 3 som behövdes för att greja ett seat. Foldea ming top 3 på första bordet och sen krossa jag 3 way och HU.

Finalbordet: Sneakde under radarn med lite steals och växte till medium stack och lät en kille med flyt å marker slå ut dem andra. Stod dock för en elimination på finalbordet. Jaja nu får vi se hur det går i main event på söndag. går säkert kasst som vanligt.

 

3$ rebuy. Tror jag spendera 40$ under rebuy och kom ut med 8500 marker efter addon.. inte bra..

Hade en del oflyt i rebuy men men sen efter rebuy gick det som sig bör. Åkte 1800 something av 4K+ spelare.

 

 

Ciao,,kul att nån skriver här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lira en 10+1 åkte jäkligt tidigt.

 

Drog en deep 3$ rebuy. 144th av 4500 spelare.

All in hit å dit, had otur i vissa händer tur i andra.

Bustade när jag tryckte med A7o 66K på 3K/6K nivån. Fick syn av KT som floppa T.

Chiphigh va 192K bra mkt tidigare. Men chippade ner en del när jag träffa två par mot set mot den som hade näst störst stack på bordet.

Yeye. En ok run, dåligt betalt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att läsa om dina tourneyresultat och dina spel NoQ!

 

Spelar ganska mycket tourneys själv på Full Tilt nu, har byggt upp rullen till typ 5k $. Om det finns någon som är intresserad av det så slänger jag gärna upp lite resultat och tankar på en egen tråd här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sunday Dead Day.

 

Vann som sagt tidigare ett sunday million seat. Det tog sig och blev pokerstars största sunday million nånsin med över 14000 spelare och drygt 2.7MIllioner dollars i prispotten.

 

Jag blev snabbt flyttad två gånger i början till det bord jag skulle husera resten av turneringen, hade då vunnit 2 små potter låg på knappt 12K när jag kom dit (man startar med 10K).

 

Mer eller mindre under hela turneringen hade jag ett lågt kort snitt och lyckades som bäst träffa ett två par under hela turneringen på ett bräde som räckte att ha en dam i handen för att ha stege. Vann den dock, men eftersom alla var rädda för damen var det en väldigt liten pott.

 

Lyckades som bäst kämpa upp stacken till 16K vid två olika tillfällen med egentligen bara att folda när jag blev höjd och inte hade något och höja bort de andra när båda inte hade något.

 

En bit in i turneringen på 600/1200 nivån satt jag på 11K dvs typ 9 BB i big blind. UTG ställer rakt in sina chips ( 6BB ) och alla foldar till mig jag synar givetvis eftersom jag sitter på AA. Det visar sig att FI tryckte med QTs.

Flop: QT3

Och jag förbättrar inte. sitter nu i sb med 3 bb eller 2,5 bb om jag foldar.

Hela bordet limpar. jag ställer. Får syn av midpos. som också ställer med 60K för att isolera. Bra tänker jag. massa gratis chips i potten. Tyvärr dominerar han mig med AJo mit min J9o.

Floppen inger hopp då den kommer alla hjärter ocj hag har en hjärter och inte FI. Även 9:a skulle räck för vinst men ingen av oss förbättrar.

 

Placering 4114 av 14100+

 

Kan analyserar turneringen som så att jag möjligen skulle raisat lite fler potter preflop trots att kortsnittet var lågt. Sedan när blindsen går upp och man har mindre än 20 bb gäller det ju bara å vänta på en hand. Så det var i början av turneringen jag möjligtvis kunde ha ändrat turneringens utgång.

 

May Me Win another Sunday Seat! Until next time.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade 4 turneringar igår kväll, en väldigt blandade kompott.

 

10+1$ FL Triple Draw - Började ok dubblat upp efter 1 timme. Men sen rann det iväg.

5+0.5$ 7 Card Stud - Började dåligt men gick en rush senare och kom 14:e plats men tyvärr betalade bara 8 platser av 70 pers?

10+1 NL Holem SNG. Låg bra till och hade delad chipl. när 4 kvar, då började tåkigheterna tack vare att jag var den agressive på bordet. Torskade tre coinflips i rad och åkte på 4:e :(

 

Nånstans mitt i lyckades jag regga till en qualifier 39$ WCOOP i PLO Shorthand trots att jag knappt kan spelet. Men det gick ändå ok. Hade faktikst 50% av chipsen vid ett tillfälle när det var 3 kvar men åkte på ett par "beats" 55/45 överlägen och slutade tillsist på andra plats vilket gav pengarna tillbaka.

 

Det som är bra de senaste veckorna är att när jag åkt med den bästa handen (när pengarna går in) i alla turneringar. Så då lär det väl komma nått bra såsmåingom. Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja dan me en max 360player 25+2.5$ NL satt på det fet tigthaste bordet å när alla bord hade en chipl på 3,5-4k hade våran 1700..jag av lite steals.

Jobba iaf upp till 2700 efter bytt bord och fick all in med 2550 mot en lika stor stack preflop med QQ mot A9 å floppat A så åkte jag här...doh.

 

Avsluta sedan iaf med två SNG 10+1$, kom tvåa i den första och etta i den andra så jag tror jag pluss lite för dan...

 

Tjo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårkvällens äventyr varade av 4 st 10+1 NL Holdem sngs...

Cashade i en av dem lyckligtvis, första plats eftersom vinsten blev 45$ och buyinsen räknas upp till 44$.. haha +1$ Sweeeet!

 

Det roliga var att jag känner att jag hade bra kontroll på alla sng_s utom den sista. Klart veka spelare i alla utom i den sista.

 

Den jag vann lyckades jag kämpa upp mig till vinst från 700 marker när 4 spelare återstod. Efter att ha tagit en beat. Sen jag gick jag all in i varannan hand och chippade upp utan motstånd till 2500.. Sen flöt allting på. i den SnG:n men inte i de andra där jag mot slutet klev in i ett par stora händer. Tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å den sjukaste platsen i turneringen man kan hamna på.. 9:a...Klev ju in som 5:a på bordet när vi went final table.

Spelade bra genom hela turneringen förutom nån enstaka hand.

 

jaja ett final bord under bältet iaf även om de inte gick bra alls.

Torska två händer i rad på ft.

Sista va KQ mot KJ, pengarna degades in på floppen som visade KJ7, raisade blev reraisad och jag ställde och blev synad. Anledningen var att jag tyckte att jag inte kunde lägga mig och spara 13 blinds. Finns ju tyvärr tillräckligt stor risk att jag leder. Speciellt eftersom det bara var limpat preflop. Och jag tog den gratis från BB.

 

SUg på den jälvlen! 97$ istället för en potentiell 1:a plats a 1.1K$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en hel del turneringar utan att casha och när jag cashar cashar jag basically minimum.

Inte gått så bra på sistone.

 

Ofta på sistone har jag tappat tålamodet å bara slängt bort pengarna.

Spelade en till igår iaf, medl ite bättre tålamod,

 

Sitter på det tightaste borde i turren å lyckas bygga upp till 8300 marker och vi är på blinds 100/200, är marginell chipleader på bordet men knappt 1000 marker över average.

 

Några få händer senare får jag in 1500 med AA pre som håller mot 55 och upp till 3300.

Blindsen ska strax upp till 150/300.

Limpar från cutoff med QJ i oöpnnad pott. sb höjer till 600. Jag funderar en stund och bestämmer mig för att se flop och trycka om jag träffar nått (tveksamt spel dock). Flop Q74, två hjärter.

Han betar ut knappt halvpott. Jag trycker och han funderar en stund sedan synar han med AA och jag var ute.

 

Ungefär så har det sett ut på sistone. blir lite beatad och tappar tålamodet och gör något tveksamma spel och åker ut.

 

Ciao

 

Hej hej har moddat lite vad du skrev :)

 

Såhär ser det ofta ut för mig med. Kan inte riktigt komma på om jag ogillar ditt spel med QJ eller inte. Jag tycker att det är korrekt. Visserligen säger du att bordet är tight, men antingen har du också varit tight och han ser en chans att stjäla billigt pre, eller så har du varit den mest aggresiva spelaren och han tror att du har skit. I vilket fall som helst måste det bara vara vinnande att trycka när du trycker. limpen är ok, du kan höja tycker jag, eftersom det varit så tight. Det enda jag känner är lite mysko är att han bara höjer till 600. Där kanske man ska börja ana oråd. hade du höjt till 600 med en hand som inte var made? med AK hade jag höjt till 800, eller kanske 900. samma sak med AQ, AJ, 77-JJ. mmm. Tricky.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å what a night @ buffstah.

 

Inledde kvällen med 2st andra platser i två stycken enbords SnG, dvs 100% itm än så länge.

Men det höll inte i sig länge.

Missa i 3$ rebuy NLHE, 12$ Shootout, 15$ freeze NLHE samt 25$ NLHE.

Men lyckades iaf med två stycken cashes i MTT:s

En 32:a plats i av 300? i 20$ NLHE och den "största" cashen kom i en 15$ razz turnering, 3:e plats av 32.

 

Plussade lite för kvällen ca: 30$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadå fuckade jag upp en bra chipstack med 15 kvar....å åkte som 13:e i en 20$ med 270 spelare.

Spelade bra fram till med final 2 tables, sen var jag för aktiv och massa motspel. Till slut tryckte jag från knappen med A4 å fick syn av 99 som dödade mig med en 9:a till på floppen.

 

Bra fredrik bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...