Gå till innehåll

"Presentera dig själv"-tråden!


QoS

Recommended Posts

oh well, kan lika gärna skriva en liten notis om att jag existerar.. :roll:

 

Hela 18 år (19 i october iofs) från Tibro.. Spelat poker med familj och vänner ett tag (vanlig hederlig 5-card poker då).. men sen såg jag WPT på 5an en kväll och fastnade direkt och insåg att jag var tvungen att lära mig spelet.. sagt och gjort, letade reda på nått ställe online där man kunde lira för demopengar (blev PacificPoker) och där har jag lekt med demo-pengar lite och utan att vara stolt så ligger jag iaf 500% över det man får starta med och har vunnit ett par singel/dubble table turneringar..

 

Ska studera till Nätverks- och System Administratör på Högskolan i Skövde nu i höst, och tänkte investera lite studiemedel och börja spela lite poker Online för pengar och förhoppningsvis tjäna ett par kronor man kan spendera under sin studenttid..

 

I övrigt är jag singel, saknar husdjur (ska skaffa katt snart nog, syrrans kanin dog i förrgår så det är lite tidigt att skaffa ett nytt djur än, men det kommer) och lever framför datorn största delen utav dygnet.. Umgås en del med vänner då jag inte gör det, festar på helger då tillfälle ges och planerar på att börja lira lite innebandy nu i höst igen på skojj.. måste börja röra på mig igen :roll:

 

hittade hit genom en tråd om poker på http://www.gamingeye.com (en del WarCraft3 spelare har blivit besatta av att lära sig spela bara för att ett par av dom bästa spelarna numera spelar mer poker än WC3 och tjänar relativt stora pengar på det :)) där jag förövrigt "jobbar" som skribent..

 

aja, nog med onödigt "vetande" om mig..

 

Daniel over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej Allihopa!

 

Jag bor för tillfället på västkusten. Är 32 år gammal och har väl tänkt att ta upp mina studier så sakteliga. Har väl tänkt att läsa lite konsthistoria, är väldigt intresserad av de Italienska "Mästarna". Har tillbringat stor del av mitt liv på resande fot, har alltid jobbat ihop eller tom spelat ihop en liten slant.

 

Rest runt, sett på många saker jag velat se och har upplevt en massa skojiga och en del väldigt tråkiga saker också.

 

Har väl till min älskade mors stora förtret aldrig varit någon karriärsmänniska utan har väl mer varit den typen som tog en dag I sänder.

 

Började pilla lite med Poker (Hold'em) runt 92 93 eller så. Fastnade ganska snabbt och började spela lite här och där. Bodde I USA ett tag och spelade lite där med. Sedan så hände lite saker utanför poker som gjorde att merparten av min "rulle" försvann iväg.

 

Men men tänkte jag, fortsatte sakta uppåt och saker och ting gick mycket bra. Till en dag när saker och ting gick alldeles överstyr I ett annat land.

 

Summa summarum så kan man väl säga att jag gick rejält "gul" och slutade för att styra upp saker igen.

 

Nu när livet börjar komma på plats igen (ett par år senare) så har jag börjat lite igen. Det går väl sådär en så länge..(mycket bättre motståndare idag! Eller kanske bara jag som är helkass? :((), men vi får se hur det går, I vilket fall som helst så ser jag det mer som ett sätt att dryga ut kassan nuförtiden.

 

 

Jay, är mitt nick här, det är en del av mitt förnamn :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 år

 

Har väl inte haft något större pokerintresse egentligen men råkade se WPT på 5:an. Spännande! laddade hem allt jag kom över om poker och det finns en hel del avsnitt på nätet.

 

Fick tag på DD tournament poker spelet och började provspela lite, det gick bättre än väntat och började fundera på om jag kanske har lite känsla för det här ändå.

 

Läste på sidor om hur man bör spela och testade det i programvaran. Upptäckte att det där programmet spelar rätt konstigt egentligen, ibland helt idiotiskt men det var ändå bra för att få en uppfattning om hur ofta man får vettiga händer att spela med, bli lite uppmärksam på stegar osv. I programmet visas sannolikheten för att få triss, färg mm och det var nyttigt att se.

 

Nåväl.. egentligen var det lite spelande mellan kompisar jag var ute efter så jag har beställt marker från ebay vilka bör komma när som helst.

 

Registrerade mig på ulitematebet.com och satt och tittade på när de andra spelade utan att själv vara med i spelet i några timmar. Sen blev det till att testa NL 0.1/0.2 och efter ett tag låg jag 3 dollar plus!! wow!! I AM INVINCIBLE valde att avsluta spelandet där och var väldigt stolt att jag lyckades prestera vinst första dagen. Andra dagen provade jag PL istället för NL och hade lite flyt i början. Men det dröjde inte länge förrän jag låt på minussidan istället. en 3 dollar vinst blev nu istället 30 dollar back.. 30 dollar! spelade på helt fel nivå.. svansen mellan benen.. upptäckte att det fanns microlimit och det var helt rätt nivå att börja med.

 

Nu är jag rätt person att bedömma kvalitén på spelet men nog verkar det vara ungefär samma nivå där som på de lite dyrare spelen.

 

Saknar en känsla för hur stark en hand är, när man ska folda och till viss del är det lite sannolikhetslära som behövs för min del, hittade intressanta artiklar om det på av Paul Samuel: http://www.pokerpages.com/articles/archives/index.htm

 

Spelar inte alls just nu utan läser böcker om poker, artiklar. Sen får det bli att praktisera, lära sig igen. Är fast bestluten på att lära mig spela bra men tänker inte ha bråttom att gå på dyrare bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha, eftersom alla andra presenterar sig så gör väl jag det oxo (grupptryck! ;) )

 

Började med poker för c:a nån månad sedan, spelade dock en del mörkpoker med kompisarna i yngre dar :D

 

Bor i Linköping med flickvännen, som även hon börjat intressera sig för poker nu :) Tack expekt för microlimit ;)

 

Är 25, snart 26, och har nu varit arbetslös i c:a 2 månader, efter en 3 års anställning som korvtillverkare på Scan! (Kan mycket väl vara jag som tillverkat falukorven du åt i mars ;) )

 

Inbiten datanörd, spelat daoc de senaste 3 åren till och från. För er som inte vet så är daoc = Dark Age of Camelot, ett MMORPG som kostar c:a 100 pix / månad.. (http://www.camelot-europe.com, för er som är intresserade)...

 

Vet inte vad jag mer ska skriva.. om ngn vill mig ngt så idlar jag i #pokerforum.nu @ QNet

 

pöss på er alla :D

 

** EDIT **

Är som ni ser smiley-skadad :P

** END EDIT **

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja QoS..

Är en kille på 28 bast från den otroligt roliga staden skara..(NEJ, jag känner INTE Bert Karlsson) :roll: Har studerat lite fram och tillbaka men jobbar f n som expeditionspersonal på swedish meats, blir väl förmodligen kvar där ett tag men tjatar på min polare tranceaddict att vi ska ta ett "friår" 2005 och prova pokern seriöst. :shock:

Har spelat mörkpoker med polarna sen jag var ca 15 bast innan jag ramlade på detta med onlinepoker för ca ett år sen. (tack bubbs). Innan spelade jag kanske väl friskt på hästar och lången men det intresset har svalnat helt numera.. :lol:

Jag håller mest till på Party/Multi och det är 3/6 lr 5/10 som gäller på FL och Allt mellan 30-100 turns.. men det kan ju bli en och annan 10 turn på fyllan.. ;) hehe.. Vi är ett gäng som även lirar liveturns varje lör om folk är intresserade.

I yngre år spelade jag rätt mkt biljard och var väl ganska duktig faktiskt..var bl a uppe i sthlm och spelade junior-sm, utan framgång visserligen eftersom jag lirade black-jack samtidigt...haha. Fast hallägaren gillade min stil så jag var välkommen tillbaka till masters när jag ville..

Intressen f ö är väl hockey(frölundaforlife) och hmm..... och..... hmm.... faan, nänä.. det är väl nästan bara poker i huvudet på mig.. (tragiskt att man inte kan nämna några fler intressen)

I tv väg älskar jag sit-coms spec friends, men även thats 70's show, buffy, dark angel, boston public, advokaterna o s v..och ALLT med Tara Reid.. puh.. :oops:

Pokerforum tipsade en kompis om för en månad sen och sen dess brukar man ju kika in lite då och då.. Kanonsida förresten ni som ligger bakom!! CRED!!!!! 8)

I pokervärlden är mina favoriter Howard(för hans lugn), Layne Flack(för hans chiphantering) och Phil Ivey (för han är bara bäst!!)

Btw. Jag har hela boxen med WPT 2003. (dom som går på kanal5 sön)

ifall ngn vill kopiera. (QoS, du får ta bort den raden om den är opassande)

Skicka ett mail bara så löser väl det sig..

Ha det.

P.s Någon som vet om fru fortuna är singel?? D.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kille på 23 år från Åland (ganska unikt i det här forumet). Jobbar för tillfället som kontorsslav på deltid. Har studerat 120p IT och har i stort sett tröttnat på det området (har bara jobbat en sommar som systemutvecklare). Tänker flytta till Göteborg i januari 2005 för att studera vidare (ligger mellan statsvetenskap och ekonomi).

 

På min fritid tycker jag naturligtvis om att spela poker (spelar mest 0.5/1 NL och 1/2 FL på PokerStars samt en del low buy-in turneringar). Andra intressen är att läsa böcker (mest fantasy och pokerböcker), se på film och supa med mina vänner :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är då denne Elvis? :)

 

Varför kallar du dig för Elvis?

 

Jag har alltid varit en stor Elvisfan. Dessutom har nästan alla mina "namn" på pokersajterna Elvisanknytning, men man måste vara rätt påläst för att se det. VinceEverett, ett av mina namn, är till exempel namnet på Elvis rollfigur i filmen Jailhouse Rock.

 

Hur länge har du spelat poker?

 

Jag började spela när jag var 16, så det är 18 år sedan nu. Vi var ett gäng som spelade flera gånger i veckan under hela gymnasiet. Vi spelade mest mörkpoker med knektöppning men även Black Jack (turades om att vara dealers) och kortspel utan pengar.

 

Men kortspel och andra spel har jag "alltid" spelat. Hade en farmor som spelade tävlingsbridge och älskade att vinna över barnbarnen i alla möjliga kortspel, så jag har en hård uppfostran. ;)

 

Spelade dessutom en hel del bridge under tio år (från gymnasiet och tio år framåt), men jag har slutat helt med det.

 

När började du spela online?

 

Jag började spela på Paradise år 2000, på den tiden då det bara fanns limitspel. Spelade $10-turneringar och $1/$2-cashspel och byggde upp en bankroll på $500. Då tyckte jag att jag var mogen för $5/$10-spel och vips så var hela bankrullen borta. :( Det fick mig att ledsna så jag la ner onlinespelet ett par år. Sedan gjorde jag comeback 2003 och nu är jag fast!

 

Var och vad brukar du spela online?

 

Jag har konton lite överallt (Paradise, Pokerstars, Party, Multi, Empire, Pacific, 24h, Ladbrokes, William Hill) men har bestämt mig för att koncentrera spelet där det går bäst. Så numera spelar jag enbordsturneringar på en utvald favoritsajt, multibords på två-tre favoritsajter och cashspel främst för att clear:a olika bonusar (dvs lite överallt).

 

Lyckas egentligen bäst på cashspel (både limit och NL), men tycker att turneringar är mycket roligare. Därför blir det mest turneringar!

 

Jag spelar nästan uteslutande Hold'em, men varierar ibland med PL Omaha och 7-korts stöt.

 

Live då?

 

Har spelat fem lördagsturneringar på Klubben under sommaren med en vinst och en tredjeplats som bästa resultat. Har dessutom spelat på No Limit Gefle en gång (utan framgång) och två gånger på Cosmopol (åkt ut på hemska bad beats båda gångerna :evil:).

 

Livespel är roligt eftersom det ger mer adrenalin/nerv, men jag trivs väldigt bra online också. Gillar tempot och att man kan spela på flera bord samtidigt.

 

Dessutom spelar jag i ett kompisgäng som spelat ihop i tio år. Vi har spelat många pokerformer genom åren, men sedan vi upptäckte hur kul Hold'em-turneringar är spelar vi bara sådana.

 

Vad säger familjen om ditt pokerspel då?

 

Min katt brukar ligga i mitt knä och mysa när jag spelar online. Min fru är inte alltid lika förtjust, men förhoppningsvis vinner jag en satellit till någon Karibienkryssning för två snart. :D

 

Om vi bortser från poker ett tag... Vem är du egentligen?

 

Jag heter Jonas, är genuin stockholmare, civ.ing. från KTH, jobbar statligt efter några år i konsultbranschen men vill snart tillbaka till konsultbranschen. Är gift sedan tre år. Inga barn. Katt. Spelar curling (div 1). Tycker mycket om film. Mina tre favoritregissörer är Zhang Yimou, Lars von Trier och Emir Kusturica. Favoritfilmen är Röda lyktan. Bästa film som jag sett i år är Big Fish.

 

Till sist. När fick du in en Royal Straight Flush senast?

 

I lördags när jag tröstspelade online efter att åkt ut ur Pokerforum.nu-live. Synd att det inte var på en sajt med Royal-bonus men jag ska inte klaga. Fick två callers hela vägen varav en körde en check-raise på the turn precis när jag fått in min Royal. ;)

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

 

Magnus heter jag och är född -66(!)

 

*** Nostalgimode ON ********

Poker spelades i alla de västern-filmer man såg som barn. Ack så tufft med Stensonhatt, klirret av markerna, och whiskey (Det ryktades om att det var kallt te, men det kunde det väl inte vara?!) i små glas.

Vi grabbar spelade också lite grann, men aldrig om pengar, vad jag minns. Vi hade en lista på vilken hand som var bäst bredvid, jag fick aldrig riktig pejl på den kan erkännas :-) Så Pokerkarriären var kort, och ersattes av andra lekar och spel.

 

*** Nostalgimode OFF samt tidsresa till 2004 ****

På semestern i Florida i år ramlade jag över ESPN på en av hotellets kanaler och där visades Poker. Texas Hold´em. Jag satt på hotellsängen och försökte begripa vad det hela gick ut på. Blev sugen, och ville iallafall köpa några marker...det kunde vi ju använda hemma när vi spelar Stopp (det gäller att ha bra förklaringar :) )

Såg några marker på en av alla de Malls , men köpte inga då det inte fanns några att klämma-känna på.

 

Väl hemma började sökandet om regler och jag testade lite på Multipoker, när jag började få lite häng på hur det verkade spelas, presenterade jag spelet för familjen.

Både frun och sonen (12) är kortoxar och dottern(14) hängde snart på. Några plastmarker från ett Roulettspel dansade mellan oss och hamnade till slut hos mig !!!! Mwuhahaha!

 

Marker köpte jag till slut på Ebay, skrivit om mina erfarenheter i den tråden. Familjen gav genast sitt gillande till markerväskan, och det kändes skönt. Men markerna verkade vara felkalibrerade då sonen vann första matchen......

 

Hittade hit då en kamrat som också visade sig spela Hold´em besvarade alla mina frågor med meningen :

"Det finns en tråd på Pokerforum om det [länk]"

 

Jag har inte spelat "på riktigt" (förutom med familjen då) och kände att jag inte vågade ställa upp i "Liven" då man är lite skraj att göra bort sig. Men jag läste sedan att alla var snälla och tålmodiga med nybörjarna, så nästa gång, kanske.

 

Annars....

 

Underbar fru :heart: , Fantastiska barn :heart::heart: , Bor norr om Stockholm. Jobbar inne i stan med data.

 

Har kallat mig Llama sedan Quake1-tiden då jag var med i The Swedish Mob (1:e reserv i hejarklacken.)

Då jag är så pass gammal har jag spelat dataspel sedan VIC-20 tiden, synd att man inte började programmera istället och göra spel....eller web-sidor för den delen, på den tiden det var inne.

 

Har börjat släktforska lite löst. Ganska kul. Har ni någon gammal farfar/farmor osv. Intervjua dom. Tyvärr fick jag detta intresse för sent för egen del, men det är väldigt intressant att höra äldre berätta.

 

Så...om det är någon form av pre-40-års kris och längtan till Stensonhattar som fört mig hit eller om det finns någon annan psykologisk förklaring har jag ingen aning om, men här är jag ialla fall och det känns trevligt.

 

/Llama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Love heter jag, närmar mig ett stadie av total tristess... det låter inge glatt, men vad vore livet utan onödig smärta och tråkiga timmar... är 20 år och är timmanställd som assisterande kock... bor i göteborg där jag försöker filosofera fram ett liv... ska försöka läsa till ljudtekniker så småningom, men vi får väl se... sitter mycke framför datorn och rullar tummarna medans bilringarna runt midjan växer i både kvalité och kvantitét... dundersingel sedan nästan ett år tillbaka, och börjar bli lagom less på onenights... jag är pokertönt, filmbög, musikfjant, tvspelsfåne och ölgalning... började spela poker med polarna i våras... mörkpoker funkade ett tag till texas dök upp tog oss till nirvana... spelat online ca 2 mån, förlorat det mesta jag satt in än så länge... men jag kommer, vänta bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag inte är berusad lystrar jag till namnet Michael. Född 1977 och bott i Jönköping, eller dess omedelbara närhet hela mitt liv. Det kan dock bära iväg till Göteborg vilket ögonblick som helst.

 

Pysslar egentligen mest med musik. Synnerligen elektronisk sådan. Vilket man givetvis inte tjänar några pengar på. Speciellt då man som mig knappt gjort en låt det senaste året. Nej, jag är sjukskriven rätt rejält. Depressioner och sådana dumheter. Översättningar eller studerande är förmodligen vad jag kommer återgå till när jag inte längre behöver vara sjukskriven.

 

Min gode vän Daniel har spelat poker online ett bra tag. Närmare ett år tror jag. Han har dock varit helt oförmögen att entusiasamera mig. Spel har aldrig varit min grej. Inte heller har jag kunnat tänka mig delta i deras pokerkvällar när jag varit där (de bor i Gbg). Texas Hold'em lät ju helskumt för mig. Vanlig poker kan man ju alltid spela för att vara social.

 

Nå, av en ren slump råkade jag hamna framför WPT en lördagsmorgon. Efter några förvirrade minuter var jag helfrälst. "Detta är mitt spel!"

 

Det var för tre veckor sedan. Först för en vecka sedan kom jag igång på allvar. Med andra ord så är jag en riktig nybörjare.

 

För närvarande spelar jag mest freerolls på UltimateBet. Har som mål att komma in the money på någon turnering med poäng i prispotten. För att sedan kunna spela med dessa. Kanske låter lite konstigt, men jag vill se hur långt jag kan komma.

 

Jag har givetvis funderat på att sätta in pengar att spela för någonstans. Men inte riktigt känt mig manad, för än jag hittade hit igårkväll. Att delta i forumets turneringar låter riktigt roligt. Mycket roligare än att spela mot helt anonymt folk. Även om jag blir helt förödmjukad.

 

Jo, varför jag spelar i många turneringar utan egentlig prispott är för att öva mig. Då inte själva spelet, vilket jag räknar med skiljer sig en hel del gentemot turneringar där folk faktiskt köpt in sig. Nej, vad jag är ute efter är att aldrig någonsin bli överraskad när jag blir slagen. Aldrig behöva sig till mig själv "herregud, hur kunde jag missa att någon kunde få en straight flush av de korten". Nå, aldrig kommer ju aldrig hända. Men jag vill öva in det så det blir något jag inte ens behöver tänka över. Se alla tänkbara möjligheter omedelbart.

 

Hm. Blev det här långt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha varit medlem på forumet ett par månader kanske det börjar bli dags att presentera sig själv (vilket jag skulle gjort tidigare om jag upptäckt den här tråden 8) )

 

Är 23 år för tillfället (81:a), och bor i den lilla, men ack så ökända staden Hedemora i södra dalarna.

Delar lägenhet med en barndomsvän, i vad som förmodligen är stans mest nedgågna och misskötta fastighet.

 

Jobbar på Milko Mejerier, distributionsavdelningen. Lönen är hyfsad, men den uppväger absolut inte den tristess, enformighet och fysiska utmattning som jobbet medför.

Har sökt in till polishögskolan nu till våren, och kommit en bra bit på väg i uttagningarna.

Förhoppningsvis får jag börja studera i Solna, och kan då bli en trogen besökare på Klubben under studietiden.

 

Intressen utöver pokern är bl a simning, lite styrketräning, digitalfoto & bildredigering, religion & ockultism, bra böcker & filmer, samt hetlevrade brunetter med smäckra kroppar.

Ja, jag är singel.

 

Pokern blev jag intresserad av i början av Juni, och jag vågar verkligen påstå att jag studerat ämnet intensivt sedan dess. Alla andra intressen har fått kliva åt sidan.

Några större framgångar har jag dock inte haft ännu. Bankrullen har ökat med ett antal hundra dollar, men det är främst från bonusar.

Koncentrerar mig på fixed limit och SnG.

 

 

 

Sevärda filmer: The Big Lebowski, Djävulens Advokat, American Psycho, A Clockwork Orange.

 

Musik som är som knu**a för öronen: Nightwish, Sonata Arctica, Within Temptation, Sirenia, HIM, Rammstein, Guns 'n.. och Ozzy.

 

Vi ses vid finalbordet.

Mvh

Patriq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jasså det fanns en sån här tråd :)

 

Heter Martin och pluggar ekonomi i linköping. Kommer från Skåne egentligen och längtar tillbaka :) . Började spela om småpengar på gymnasiet med kompisar men det är först nu i höst jag har börjat spela på internet. Spelar inte om särskilt stora pengar då det inte finns särskilt mycket $ att ta av men förhoppningsvis ska man väl kunna bygga upp en BR från småborden så man kan gå vidare. Spelar just nu enbart Texas NL.

 

Vi ses på Paradise Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Heter Robin, är 17 år gammal och lirar poker seriöst sedan ett halvår tillbaka. Innan dess var det mörkpoker för småpengar några gånger om året som gällde.

Går i 2:an på Löfströms gymnasium i Sundbyberg, ekonomisk inriktning.

Utöver poker gillar jag att träna, lyssna på musik (metall och klassisk musik mest), eller helt enkelt bara chilla :D.

Väntar desperat på att bli 18... Krogen... poker på Klubben... etc. etc. :)

 

Lirar ingenting online än så länge för att undvika strul ifall pokersiten skulle komma på att man är minderårig, men om allt går enligt planerna så börjar min online-karriär nån gång när jag fyllt 18 om min dåvarande ekonomi tillåter det ;)

Blir pokerkvällar med grabbarna nån gång i veckan och lirar även mot farsan några kvällar i veckan.

Hitills har min pokerkarriär gått med vinst iallafall. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då är det vell dags att krypa ur hålet då.

19år gammal gick ut gymnasiet i våras samhälle ekonomi med pompa och ståt =)

Jobbar som kommunikatör på en kundtjänst, och nej jag är inte en sån där jobbig telefonsäljarere, utan det är vi som tar hand om allt skit som de ställer till =)

började lira poker nån gång i december ifjol men hittade inte hit förens i maj nångång. Online lirandet har varit lite till och från pga utebliven bankroll, men när lönen kom i september var det en seriösare satsning som hitills går väldigt bra. Live spelar jag 1-2 ggr/vecka (se Pokerklubb tråden)

När jag inte jobbar lr spelar Poker spelar jag handboll på hyfsad nivå.

 

Min lapp i lådan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läser presentationerna här, så inser jag att jag är en udda figur på sajten. Men det är ju kul med variation - alltså:

 

Född: 1953 (51 år)

Bor: Mellan Malmö och Lund

Utbildning: Jur kand och ekonomexamen från Lunds Universitet

Yrke: Ekonomidirektör för ett hyfsat stort företag

Familj: Fru och två barn - kille 20 och tjej 18

 

Blev intresserad av poker för ett par år sen när min son kom hem och berättade att dom spelade Hold'em på skolan. Jag sponsrade honom med 2.000 kr och öppnade ett konto på Ladbrokes under förutsättning att eventuella vinster skulle delas. Han spelade upp kontot några hundra $ ytterligare, vilket ledde till ett ökat intresse från min sida. Köpte några böcker och tog över grabbens konto, vilket ledde till snabb "konkurs". Tvingades öppna nytt konto till grabben och reload på hans gamla (numera mitt) - ytterligare 4.000 kr i lärpengar. Men...

 

Därefter har det gått bra. Vi snackar mycket poker, pluggar nästan allt som finns i litteraturväg, följer pokersajter osv. Dessutom har jag en lillebror som spelar semiprofessionell poker, så det ligger nog lite i generna.

 

Inga mer reloads har behövts och jag har plockat hem 80.000 kr det senaste året, vilket effektivt har satt munkavle på hustrun. Tycker det är rätt ok för en hobbyspelare.

 

Spelar helst 1/2 NL full table och 3/6 FL sexmannabord där jag känner mig hyfsat bekväm. På senare tid har jag mest spelat turneringar, passar min gnetande spelstil rätt bra.

 

Spelar numera nästan bara på Expekt under nicket Rockpile.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå så

 

Bor i GBG, lirat holdem i 10 månader ungefär, ingen veteran direkt alltså :-)

 

Blev fast i pokerträsket efter wsop 2003. Lirar ungefär varannan vecka live (3/6 NL HE), och sporadiskt på internet (blir mest FL, ibland PL el NL) sisådär nångång i veckan.

 

Vill gärna tro att jag är en vinnande spelare, men är nog inte riktigt där än.

 

Programmerar mycket på fritiden, diggar musik och film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är då en nybliven 24 åring som har spelat poker nu i snart 1 år. Är utbildad IT ingenjör och jobbar nu som IT supporttekniker på ett företag i Göteborg. Som sagt, bor i Göteborgs utkanter, har tre katter och ingen flickvän (inga störande moment :P).

 

Min familj har alltid varit intresserad av spel och dobbel. Morfar var stor kortspelare under millitärtiden och hans favvospel som han körde med mig när jag var liten var 21 och Stopp (om ni känner till dom, kommer inte ens ihåg vad dom gick ut på). Farfar var storspelare en gång i tiden med att spela det ungerska kortspelet Ulti och farsan har hängt på där också. Det går aldrig att undgå ett parti Ulti när vi besöker Ungern. Farsan spelade mycket under 80-talet och 90-talet 7 stöt poker.

 

Själv blev jag mycket intresserad av poker då CC i Göteborg skulle öppna. Det tog dock lite över ett år, i november 2003, som jag för första gången satte mig ner vid ett 40/80 bord. Och på den vägen var det.

Efter mycket spel varje tisdag och onsdag på CC och efter lite inköp av pokerböcker så är man stolt över att ligga på plus. Har vunnit två turneringar på CC, en Fixed Limit i våras och nu senast satelliten till Swedish Open.

 

Under våren 2004 så var intresset stort för poker och man sökte efter likasinnade. Jag letade efter pokerklubbar i Göteborg, men kunde inte finna någon. Förfrågningar gjordes på wsop.info och fick respons att en tråd om ämnet fanns på pokersidan.se's forum. Där diskuterades det om att mötas och skapa en förening eller liknande. Ett möte ordnades och jag och några till möttes på ett café i Göteborg. Vi bestämde för att ha ett inledande möte för att skapa föreningen och sedan leta efter olika sätt att hitta bidrag. Jag blev då en av de stora drivkrafterna av projektet och 17 mars 2004 skapdes GKS - Göteborgs Kortspelssällskap i en lokal i Gamlestaden, där jag blev ordförande. Vi hade även då vår första turnering i Texas Fixed Limit. Vi var sexton pers och lokalen vi satt i var bara anpassad för 8-10 pers.

 

Nu har föreningen etablerat sig ordentligt och är nöjd med resultatet. Vi har över 160 medlemmar och intresset är större än någonsin.

 

Cosmopol har man inte övergivit, och spelar fortfarande någon helg. Tisdagar och onsdagar får man överge, då kvällarna blir för sena och jobbet väntar dagen efter. Men nu väntar man med spänning och nervositet i kroppen inför den största turnering jag ska vara med i - Swedish Open.

 

Önska mig lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...