Gå till innehåll

NLT - Warm up 215$ stealförsök gone wrong


Skumdum

Recommended Posts

Seat 1: _unskiIIed_ (19050 in chips)

Seat 2: FI (11550 in chips)

Seat 3: HERO (17075 in chips)

Seat 4: 612830 (6100 in chips)

Seat 5: shaundeeb (8650 in chips)

Seat 6: Avsaknad (8425 in chips)

Seat 7: Jellyshark (21750 in chips)

Seat 8: vincera1 (7750 in chips)

Seat 9: sideshowgil (15500 in chips)

HERO : posts small blind 200

612830: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of Hearts6 of Clubs

shaundeeb: folds

Avsaknad: folds

HERO is disconnected

Jellyshark has timed out

Jellyshark: folds

Jellyshark is sitting out

vincera1: folds

sideshowgil: folds

HERO is connected

_unskiIIed_: raises 650 to 1050

FI: calls 1050

HERO : raises 3750 to 4800

612830: folds

_unskiIIed_: folds

Jellyshark has returned

FI: raises 6750 to 11550 and is all-in

 

Ute på stealförsök.. Vad göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna relativt troliga utvecklingen av handen måste man givetvis fundera igenom INNAN man slår om och om man nu överhuvudtaget ens funderar på att höja här med A6 (eller någon annan hand) så måste man anpassa storleken på höjningen efter beslutet om syn/fold av omslag. Dvs comitta sig enbart om man verkligen är villig att spela för hela sin stack. Självklarheter givetvis, Trots det verkar många som hittar hyffsade kort en bit in i turneringar automatiskt höja ett standardbelopp utan att först fundera igenom en grundplan för olika tänkbara scenarion senare i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vi kom ju nyss överens om att A6 skulle folda efter sitt misslyckade stealförsök, innan ni fick veta vad jag hade...

 

Jag påstår dock inte att den är jättebra, däremot var ju bedömningen att han var ute och stal lite korrekt, jag hade dock fel när jag trodde att han skulle folda sitt junk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tänkte du när du tog synen med 67s efter att CO höjjt upp?

Ska du göra en resteal är det väl här du ska göra den? Inte efter att ditt försök att se en flopp och spela ut motståndet skitit ner sig.

 

Jag har position och en rätt go hand. Antingen träff eller spela ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vi kom ju nyss överens om att A6 skulle folda efter sitt misslyckade stealförsök, innan ni fick veta vad jag hade...

 

Jo, men du vet ju inte att han har A6 där? Han behöver inte en jättemycket bättre hand än så för att bli tvungen att syna.

 

EDIT: För övrigt tror jag till och med han är committad med A6. Han ska alltså lägga in 6750 för att spela om 24150? Så länge du inte har AA så är ju synen chipmässigt motiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men du vet ju inte att han har A6 där? Han behöver inte en jättemycket bättre hand än så för att bli tvungen att syna.

 

EDIT: För övrigt tror jag till och med han är committad med A6. Han ska alltså lägga in 6750 för att spela om 24150? Så länge du inte har AA så är ju synen chipmässigt motiverad.

 

Han behöver väl lägga in 6750 för att vinna ~17?

24150 blir det ju först när han lagt in 6750.

 

 

 

Men tycker synen känns ganska given ändå, i och med ~3:1 i odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han behöver väl lägga in 6750 för att vinna ~17?

24150 blir det ju först när han lagt in 6750.

 

 

 

Men tycker synen känns ganska given ändå, i och med ~3:1 i odds.

 

Ja, det var det jag menade med formuleringen "spela om" 24150. Alltså, fyra gånger pengarna eller 3:1 uttryckt i odds.

 

Hur som helst ingen bra restealläge alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag håller med. Däremot om han hade haft lite mindre marker och riskerade att åka ut tycker jag den hade varit bättre. Många håller säkert inte med mig men jag tänker absolut inte bara på EV i ett sådant läge. Det är en turnering och det handlar om att överleva. Hans synrange skulle minska avsevärt tror jag om han hade haft lite färre marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en turnering och det handlar om att överleva. Hans synrange skulle minska avsevärt tror jag om han hade haft lite färre marker.

 

Det tror inte jag.

Med oddset han får kan det här draget med 67s knappast någonsin vara något annat än uruselt.

 

För övrigt handlar inte en turnering särskilt mycket om att överleva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...