Gå till innehåll

Holdem NL 2/4 - e de jag som är tomten?


Recommended Posts

Spelar Holdem NL 2/4, 8 Manna, bordet är fullt. Är det jag som är tomten eller vad är de frågan om..

Plockar upp KJd

 

Dyadya spelat rätt aggresivt och höjt på de flesta händer...

 

Pre-Flop

 

AbcPokerBoT SB: $2 (1)

arbalete BB: $4 (2)

Dyadya Raise: $8 (7)

 

AbcPokerBoT Raise: $20 (9)

arbalete Fold (10)

Dyadya Call: $14 (11)

 

Flop

 

3s 10c 3d Jag tror inte han har träffat i detta läget, o jag pottar den.

 

AbcPokerBoT Bet: $44 (12)

Dyadya Call: $44 (13)

 

Turn

 

10d

 

AbcPokerBoT Bet: $132 (14)

Dyadya Call: $132 (15)

 

Jag pottar den igen, då han synar känner jag mig besegrad då jag tror han ligger inne med ett par..99, JJ , 88

 

River

 

5d

 

AbcPokerBoT Check (16)

Dyadya All-in: $145.70 (17)

AbcPokerBoT Call: $145.70 (18)

 

Då rivern kommer o räddar mig, checkar jag bara för jag är mer eller mindre säker på han kommer beta.

 

Dyadya visar upp AK o jag fattar ingenting, är det jag som är tomten eller är han en ännu större tomte o synar på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han miniraisar alltså först in på knappen med AK... Sen gör du en liten raise igen ? Ville du med denna raise ta potten direkt?

 

Bordet är parat på flop och nu pottbettar du helt plötsligt, inga stegdrag eller färgdrag ute. På turn ligger det tvåpar på bordet och du får färgdrag och pottbettar igen vilket innebär att du har inne 60% av din stack med ett färgdrag på turn.

 

Har jag uppfattat korrekt, rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en mäkligt spelade hand från början till slut. Vad av miniraisen prf? Syna eller reraisa mer rejält.

 

På floppen är de väl okej att betta, rätt okej bräde att C-betta på då han troligen inte har träffat. När han synar det är torra brädet måste dock varningsklockorna börja ringa. Vad kan han ha liksom?

 

Ditt stora turnbett känns inte alls bra. Vad vill du åstadkomma? Jag checkar här och hoppas han checkar bakom för att träffa färgen på rivern.

 

Som spelat nu, så tycker jag inte att rivern är en jätteenkel push. Han kan väl mycket väl ha en tia? Typ TJ, TQ eller nåt sånt. Men check för att inducera bluff känns också märkligt. Det troliga är ju att han har någonting, kanske som du sa ett halvhögt par, och det checkar han ju bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han miniraisar alltså först in på knappen med AK... Sen gör du en liten raise igen ? Ville du med denna raise ta potten direkt?

 

Efter som han raisar varanan pot, vill jag se om han har något bra.. förväntande mig en re-raise av han.

 

Bordet är parat på flop och nu pottbettar du helt plötsligt, inga stegdrag eller färgdrag ute.

 

På turn ligger det tvåpar på bordet och du får färgdrag och pottbettar igen vilket innebär att du har inne 60% av din stack med ett färgdrag på turn.

 

Har jag uppfattat korrekt, rätt?

 

Japp mer eller mindre, ja de var nog rätt galet spelat när man tänker efter.

Men jag trodde aldrig han hade något på flop, och turnen hjälpte inte han heller i så fall. Så jag pottar den, när han synar då blir man ju livrädd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större reraise eller syn Preflop.

 

På flop lär du CB om du valt reraise linjen pf.

 

Turn beror på. Om ni har massa innbördes historik med att han floatar dig och eller du alltid lägger ner dina bluffar turn så kan jag tänka mig att slänga in ett bet till. Pot size är nästan för mycket dock, ser bara skumt ut. Ja hade bettat 70-80% flop och 50-70% turn isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större reraise eller syn Preflop.

 

På flop lär du CB om du valt reraise linjen pf.

 

Turn beror på. Om ni har massa innbördes historik med att han floatar dig och eller du alltid lägger ner dina bluffar turn så kan jag tänka mig att slänga in ett bet till. Pot size är nästan för mycket dock, ser bara skumt ut. Ja hade bettat 70-80% flop och 50-70% turn isf.

 

 

 

Ja de har du nog rätt i ang % de skulle funkat lika bra antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...