Gå till innehåll

NL SH - AK ur pos


sentenced

Recommended Posts

Normalspelet är väl kanske att höja igen, men det beror dels väldigt mycket på hur vi uppfattar reraisaren (lös, tight, tomte?) och hur vi tror att han/hon uppfattar oss, dels om det är turnering eller cashgame. Egentligen omöjligt att svara generellt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig beror det på,

 

raisarens mentalitet och stackdjup

callers bakom och deras stackar

stämning på bordet

 

givetvis vill jag isolera vid flera callers och då spelar jag den aggresivt.

 

om raisaren är deep och jag är deep spelar jag den något mer försiktigt mot honom och ett vanligt tptk-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker i motsats till pokershark and mot just LAGs är det jäklligt tröttsamt att 3betta med AK OOP. De floatar ofta sönder en på floppen och sen sitter man där och checkfoldar i en stor pott eller turn-pushar in i en helt okänd HD.

 

Vi blir trebettade av Fi och ska bestämma om vi vill fyrbetta eller inte. Cbet efter fyrbet pre = allin.

 

Jag spelar oftast fyrbet-Cbetspush om jag inte är uppe mot nits. Beror väl lite på dynamik iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte vad ni pratar om. 4-bet finns inget som heter i cashgames med 100BB.

4BB, 12BB, 45. Sen är det all-in.

Går ju inte att flatsyna ett trebet heller. Kommer att ligga 90BB i potten och 55BB kvar i stacken. Det är ju typ all-in oavsett flop.

 

Vad är det för bettingmönster preflop ni talar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ako är balanshanden nr1, ganska överskattad jämfört med lite högre par i hålet men ger mycket värde till andra händer. Tänk efter hur ni vill spela och balansera därefter.

 

Rent värdemässigt för Ak är det ganska säkert höj/släpp som gäller typ alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...