Gå till innehåll

Rubbe spelar sten, sax, påse


Rubicon

Recommended Posts

Detta är ingen pokervideo utan en sten, sax, påse-video, så den ligger väl i gränslandet för vad som kan accepteras på detta forum. Men jag tyckte mig ändå se ett behov att försöka höja gemene mans sten, sax, påse-kompetens. Så jag hoppas att denna ganska korta video ska ge en liten inblick i vad man bör tänka på under en sten, sax, påse session. :lol:

 

http://www.megaupload.com/se/?d=JIN9T0AC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:-D

 

Hur kompenserar du för förlusten av tells som man har vid live-spel? Jag tycker det är svårt att få en bra edge när man bara har bettingmönster att gå på.

 

Jag tycker att bettingmönstret är den klart viktigaste "tellen" och tror att det räcker bra för att få en helt okej edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin film. När SSP-VM gick av stapeln på wsop för ett par år sedan har jag för mig att Annie Duke vann genom att på något vis slumpa fram sitt drag. Att vara oläsbar måste väl vara den största edgen i SSP, så är inte den ultimata metoden att ta en tärning, låta 1-2 vara sten, 3-4 sax och 5-6 påse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin film. När SSP-VM gick av stapeln på wsop för ett par år sedan har jag för mig att Annie Duke vann genom att på något vis slumpa fram sitt drag. Att vara oläsbar måste väl vara den största edgen i SSP, så är inte den ultimata metoden att ta en tärning, låta 1-2 vara sten, 3-4 sax och 5-6 påse?

 

Vilka strategier räknar du med att sla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, verkligen sjukaste filmen jag sett. "Det här är ju då om man motståndaren har någon aning om vad han gör" . Äre bara jag som tänker att man sätter sig nog där och bara slaskar bort sina vinst/tilt sessioner ?, då borde ingen ha någon koll på nått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, spoilervarning i denna post...

 

Här kommer en redogörelse av kasten samt lite statistik ifrån videon, jag lämnar resonemanget för mitt spel öppet.

 

Bäst av 3 kast i alla matcher

 

mot Diaz0

Kast 1: påse mot sten... 1-0

Kast 2: sax mot sax... push

Kast 3: sax mot påse... 2-0

vinst

 

mot clashex

Kast 4: påse mot påse... push

Kast 5: påse mot påse... push

Kast 6: sten mot sten ... push

Kast 7: påse mot sten... 1-0

Kast 8: sten mot sax... 2-0

vinst

 

mot THE_VON69

Kast 9: sax mot sax... push

Kast 10: sax mot sax... push

Kast 11: påse mot påse... push

Kast 12: påse mot sax... 0-1

Kast 13: påse mot sten... 1-1

Kast 14: sten mot sax... 2-1

vinst

 

mot THE_VON69

Kast 15: påse mot sax... 0-1

Kast 16: påse mot sten... 1-1

Kast 17: sten mot sax... 2-1

vinst

 

Statistik

Matcher: 4-0

Kast: 8-7-2

 

Antal sten: 4

Antal påse: 9

Antal sax: 4

 

Angående de två kast jag förlorar så är det inte mycket att göra mot kast 12 annat än att säga "wp", det kändes mycket oväntat att fi skulle kasta sax i det pressade läget.

 

När det häller kast 15 däremot så är det svagt spel av mig, jag borde helt klart själv ha öppnat med sax eller möjligen sten och absolut inte påse som jag gjorde, ren okoncentration helt enkelt.

 

När det gäller saxen i kast 2, så var det ett safe-kast.. jag kände mig ganska säker på att inte möta en sten, men var osäker på om fi skulle välja påse eller sax även om det var störst sannolikhet för att han skulle välja sax. Men genom att själv välja sax så säkrade jag upp minst en push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...