Gå till innehåll

WSOP -07 - när åka?


Juzam

Recommended Posts

Jag hade tänkt ta mig till Vegas denna sommar, något jag borde gjort redan för 2 år sedan.

 

Min plan är att bo på Rio i 2 veckor och under denna tid spela event nr 49, vilket är 1,500 $ NL Hold em freezeout. Turneringen går den 30e Juni. Så det blir väl att åka 28:e Juni till 12:e Juli, eller något sådant.

 

Nån som varit de senaste åren och kan kommentera detta upplägg?

 

Det jag egentligen undrar är väl om detta är rätt tidsperiod att vara; om det finns något poäng att vara då Main event avgörs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med "åka 28:e Juni till 12:e Juli", menar du att du åker den 28:e eller att du kommer dit då? Rekommenderar det senare, så att du är där på plats 28:e. Då kan du acklimatisera dig, blir lite stressigt annars.

 

Ska du vara åskådare på Main? Inte så skoj i längden, men det finns annat att hitta på. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker vara på plats under den tidsperioden, skulle jag ha sagt. 14 nätter på Rio alltså. Kanske kör 7 på Bellagio, eller Wynn och 7 på Rio =)

 

Det jag tänkte var väl kanske att det är en speciell atmosfär under Main, men det kanske det inte är.. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tänkte var väl kanske att det är en speciell atmosfär under Main, men det kanske det inte är.. ?

Jo, det är det så klart, men det är inte så lätt att vara åskådare till main event. Dels håller de åskådare borta i början på dagarna, sen är det trångt i gångarna. Poker är bättre på TV ;-) . Jag upplevde det som att Rio var ganska trötta på WSOP efter en månad.

 

Men det är gott om pokerspelare i stan och det finns massvis med andra turneringar. Kolla www.lasvegasvegas.com för vad som är schemalagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...