Gå till innehåll

Poker i USA


Recommended Posts

Jag spelar poker regelbundet på olika siter och nätverk. Till hösten ska jag flytta till USA ett halvår och undrar om någon har koll på möjligheterna att spela därifrån på sidor och nätverk som; SvS, B2B, Prima och Ongame?

 

Har myndigheterna "satt in" någon spärr till alla dess ipnummer som omöjliggör att man kopplar upp sig till dessa siter? Finns det isåfall något sätt man kan komma runt problemet på?

 

Någon kunnig som har koll på grejerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey..

finns det ingen teknisk lösning på problemet?

Har för mig att jag läst någonstans om en som hade ett liknande problem...

Kommer inte ihåg lösning på problemet, men tror han betala för att få en dynamisk ipadress eller liknande... någon som kan bekräfta eller demetera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte olagligt för spelarna nej

 

tror du bara kan spela från full tilt, pokerstars ultimatebet och nån annan sajt när du är i USA

 

Isåfall har dom ändrat, jag bodde där under05/06 och jag lirade på alla siter jag visste, b2b och party bland andra. Jag stötte aldrig på någon spärr eller liknande. Och eftersom att det inte är olagligt att spela från usa, bara att göra transaktioner, borde det väl gå bra? Borde ju bara vara att göra kontona som svensk, alltså med svensk address och liknande. Själva internetuppkopplingen funkar väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isåfall har dom ändrat, jag bodde där under05/06 och jag lirade på alla siter jag visste, b2b och party bland andra. Jag stötte aldrig på någon spärr eller liknande. Och eftersom att det inte är olagligt att spela från usa, bara att göra transaktioner, borde det väl gå bra? Borde ju bara vara att göra kontona som svensk, alltså med svensk address och liknande. Själva internetuppkopplingen funkar väl?
Det var ju i höstas som USA vart spärrade från dom flesta pokersiter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte olagligt att spela onlinepoker i USA

 

Det där var väl ändå ett felaktigt påstående.

 

Det är faktiskt olagligt att spela online (all gambling) i t ex staten Washington. Och även Nevada!

 

Om du är skriven där vill säga...

 

Jag tror knappast att de jagar Joe Schmoe och vanliga spelare, det är väl som i Sverige att de jagar de som arrangerar spel och vadslagning som "affärsverksamhet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte olagligt för spelarna nej

 

tror du bara kan spela från full tilt, pokerstars ultimatebet och nån annan sajt när du är i USA

 

Visserligen snart ett år sedan jag var där så de nya lagarna hade inte trätt i kraft då, dock spelade jag på SvS och en del på primanätverket när jag var där.

 

Detta kanske är något de har spärrat på senaste tiden??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag är på semester i USA och tänkt stanna här i 3 mån. Tänk på detta..

 

Ska du använda neteller? se då till att en kompis sköter transaktionerna åt dig i Sverige! alternativt att du för över en massa innan du reser iväg. Neteller spärrade mitt konto när jag loggade in från staterna. Givetvis borde jag ju vetat detta. Man lär sig, antar jag.

 

Har lite problem med att få in pengarna till min bank/visa från pokerkontot. Måste ju först föra över till nån internet-plånbok och sen därifrån göra en bank transfer. Enda som verkar göra detta är epassporte men dem tar $50 i avgift för varje bank transfer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska flytta till USA den 1a augusti och kommer bo där i drygt ett år, kommer jag alltså inte att kunna använda neteller under denna tid? Om jag sätter över min BR på två siter som tillåter US players och under hela denna tid i USA inte tar ut pengar eller så från dessa, ska väl allt funka okej? Hur blir det med skatt o så? Dock är jag ju en lowstake spelare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...