Gå till innehåll

NLHE $5k - TTP mot överbet på flop


Recommended Posts

UTG är en lös jävel på runt ~30/20 och svårspelad, kan trycka med anytwo av spelet jag sätt. Spelet har hållt på i nån timma, är det syn/tryck el. fold? Vid första ögonblicket så kändes det som han ville ha betalt för floppat set, p.g.a. hans extrema spel tidigare. Men efter lite stek så tänkte jag att han försöker en semibluff med A:h: x:h: för att få ut max ur sitt färgdrag? A:h: 2:h: finns också i mina tankar vilket jag vet han synar med ifall jag ställer. vad får ni för intryck?

 

Party Poker - No Limit Hold'em Cash Game - $25/$50 Blinds - 4 Players - (LegoPoker HH Converter)

 

SB: $6200

BB: $4950

UTG: $5900

Hero on BTN: $8850

 

Preflop: Hero is dealt Q:d:, 4:s: (4 Players)

UTG calls $50, Hero raises $250, SB folds, BB folds, UTG calls $200

 

Flop: 575($) Q:h: 4:h: 2:s: (2 Players)

UTG bets $1600, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte vi kan syna eftersom vi knappast kommer få in mer pengar i potten med bäst hand på turn/river.

Att lägga känns sjukt då det inte finns så många set-händer kvar för honom att ha, och inte limpar han väl pp UTG?. Måste vara bäst att ställa här? Finns ju en del drag han kan ha osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop känns sådär :/ men givet att vi höjer Q4o av nån anledning där så... något sorts read på limpcallen pre kan vara det som behövs för att svänga beslutet IMO är det standard för han att limpa eller första gången du sett han limpa? . Är det fisk stämpel på killen eller är han solid? eller något mittemellan ?

försöker han få betalt med set så finns det ju typ bara 222 kvar och då har vi ju outs iaf....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått upp i nivå?

2007-03-28

"pangela - skjuter harpuner mot hajarna på Stars

Nivåerna det handlar om är låga (cg: $.25/.50 - $.5/1 / sng&mtt: 10+1 - 20+2) med en blandad komplott av cg/sng/sng-hu/mtt."

 

Då har vi det bevisat att sajterna är riggade! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nån hand som slår dig som han spelar så? Visst du säger han har överaggro image men "slänger han bort" ett set genom att panga 3-4ggr pott?

Med tanke på att du kan höja Q4o till 5bb efter en limp så finns det väl egentligen inget som talar för att du ska ha en hand du vill spela om stacken med på den här floppen?

 

Samtidigt som det faktiskt bara finns 5 (3x22, 44, QQ) händer i leken som leder över dig och du har 0-4 outs mot dem. Inte för att detta i sig är ett argument för att ta fram skyffeln men det måste du väl ändå..?

 

Sen får du syn av nån hand som har 12-15 outs - typ :5h::3h:, :Ah::2h: - och får hålla tummarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck framför syn för han kommer bromsa för ofta med draget om vi synar.
Jag är inte direkt säker på att det är dåligt. Har han 12/13-outare är det ju bättre för oss att få vik ~2/3 av turn och vika 1/3 än att vara all-in på flopp. Så hur han spelar draget är ju inte direkt ett en motfaktor för syn.

 

Det knepiga är ju hur han spelar övriga händer, särskilt om draget går in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck framför syn för han kommer bromsa för ofta med draget om vi synar.

 

Om jag nu ska anta att han sitter på draget, varför skulle det vara fel och ta synen mot förmodade 12 outs? Jag har foldknappen om jag nu är hundra säker att han sitter på draget till flushen, sparar i detta fall $5100 på att ta synen och folda om x:h: kommer.

 

Alt 1:

 

Han sitter på A:h: 2:h:

 

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Qd 4d 512 51.72 478 48.28 0 0.00 0.517

Ah 2h 478 48.28 512 51.72 0 0.00 0.483

 

Alt 2:

 

Han sitter på 5:h: 3:h:

 

Qd 4d 491 49.60 499 50.40 0 0.00 0.496

5h 3h 499 50.40 491 49.60 0 0.00 0.504

 

Tror nästan det finns mer värde i en syn, då jag har utvägen att folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given push på alla sätt och vis. Du bör få syn av en massa olika Q samt olika combodrag. Hoppas du hade read att han limpar in svag...

 

Min read på honom är galen, vild och oförutsägbar men inte dålig på nåt sätt, han kan ju haft bra timing bara, men får inte den känslan av honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått upp i nivå?

2007-03-28

"pangela - skjuter harpuner mot hajarna på Stars

Nivåerna det handlar om är låga (cg: $.25/.50 - $.5/1 / sng&mtt: 10+1 - 20+2) med en blandad komplott av cg/sng/sng-hu/mtt."

 

5 vänner och jag som har gått och "investerat" i en rulle. Därför nivåskillnaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nån hand som slår dig som han spelar så? Visst du säger han har överaggro image men "slänger han bort" ett set genom att panga 3-4ggr pott?

Med tanke på att du kan höja Q4o till 5bb efter en limp så finns det väl egentligen inget som talar för att du ska ha en hand du vill spela om stacken med på den här floppen?

 

Samtidigt som det faktiskt bara finns 5 (3x22, 44, QQ) händer i leken som leder över dig och du har 0-4 outs mot dem. Inte för att detta i sig är ett argument för att ta fram skyffeln men det måste du väl ändå..?

 

Sen får du syn av nån hand som har 12-15 outs - typ :5h::3h:, :Ah::2h: - och får hålla tummarna...

 

Jag tycker inte han "slänger bort" ett set med detta bombande. Med hans image så blir man ju tvungen att spela marginella händer, visst Q4o är lite overkill men jag skulle bara ta initiativet i en hand för att få en flop, han bombar direkt OOP med mitt floppade TTP. Spela den var inget tänk om, men hur, då han kan sitta på exakt alla händer man kan tänka sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 vänner och jag som har gått och "investerat" i en rulle. Därför nivåskillnaderna.

 

låter som en bra ide, 5 fiskar slår ihop sina rullar och spelar högt. det är inte bara rulle som krävs för att vinna på en nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte han "slänger bort" ett set med detta bombande.
Det är klart han gör, du viker alldeles för många händer när han betar så stort. 3ggr pott är alltid dåligt med vilken hand som helst.

 

Med hans image så blir man ju tvungen att spela marginella händer,
Nej. Se definitionen av "marginell".

 

visst Q4o är lite overkill
Nej, det är inte marginellt eller något sånt. Det är bara skitdåligt. Om något är det ju exakt spelartypen man verkligen inte vill spela Q4o mot.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn låter nog vettigt ändå, sen måste vi nog syna oss allin eller gå allin på turn då vi inte har den blekaste vad han sysslar med. Vore trevligt om vi kunde vika om färgen kommer på turn men risken är att vi viker felaktigt mot överpar eller AQ eller vad han nu råkar ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart han gör, du viker alldeles för många händer när han betar så stort. 3ggr pott är alltid dåligt med vilken hand som helst.

 

Hans ultraaggro stil har ju uppenbarligen funkat så fort han har varit i en hand. Han har tryckt bort sin fi med bra bets. Vi framstår som väldigt weaka jämfört med honom. Vilket har en psykologisk faktor så fort vi har en hand som skulle kunna innebära att vi har honom slagen. Om han nu floppat ett set och han hoppas på att vi träffat tillräckligt bra så vill han ha bra betalt.

 

Nej. Se definitionen av "marginell".

 

Questionable or minimal quality som jag gärna själv spelar mot en ultraagg spelare. Personligt val.

 

Nej, det är inte marginellt eller något sånt. Det är bara skitdåligt. Om något är det ju exakt spelartypen man verkligen inte vill spela Q4o mot.

Ja, det är en skithand, men jag tar initiativ, jag foldar den mot en raise. Det jag söker är inte konfrontation. Råkar floppa TTP och ställs i ett svårt läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu ska anta att han sitter på draget, varför skulle det vara fel och ta synen mot förmodade 12 outs? Jag har foldknappen om jag nu är hundra säker att han sitter på draget till flushen, sparar i detta fall $5100 på att ta synen och folda om x:h: kommer.

 

Som jag skrev till Hjort typ.

Jag tror vi tappar en massa enparshänder som annars kunnat syna en push. Jag tror inte heller att detta kan kompenseras av att han bluffar drag eftersom en syn av 3*gng pot är en sån uppenbar tydlig signal att du inte kommer vika ofarlig turn även för en dummerjöns som denna kille.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pangea det märks att du inte är vare sig van eller bekväm på nivån. Du får honom till en bra spelare, tricky o svår att möta? Jag håller inte med, ett spel som han gör såvida det inte är feltryckning luktar fisk på långa vägar imo. Har aldrig varit med om något liknande inbet mot mig på 10/20 25/50 av någon bra spelare. Det hjort nämnde stämmer, detta är inte en spelare någon av din kaliber som är van vid 0.25/0.50 vill raisa upp Q4o mot efter hans limp.

 

Men sakligt om handen, de gånger (vilket jag tror inte är en minoritet av HDn) han värdebetar en made hand som vi slår vill vi inte låta oss göra stora misstag med att bara syna för att få obehaglig turn, för som du säger, egentligen "bör" man vilja lägga mot turnbet om färgen kommer. För att inte göra tokfel (lägga oss på en hjärterturn när han då och då har AA/AQ t ex) tycker jag det är givet att ställa här. Att du inte är så sugen på att göra det känns mer som ett varians/rulleproblem. Du/ni kanske lirar lite för högt för ert eget bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...