Gå till innehåll

QJs, överspelad?


Ollza

Recommended Posts

Någon som e sugen på att ge lite feedback på denna handen. Känns som jag kanske var lite djärv. Hade ingen vidare bra read på FI då jag nyligen hade satt mig ner.

 

(Har inte tillgång till HH här så jag knåpar ihop en egen)

 

NL 50$ 6-manna

 

Hero 50$

FI1 20$

FI2 98$

 

Preflop:

HERO Dealt: QcJc

 

HERO Post BB 0,50

FI1 Limp

FI2 raise to 2$

HERO calls

FI1 calls

 

Flop: Kc 10h 2C

 

Hero checks

FI1 checks

FI2 Bets 2,5 $

Hero raise to 5$

FI1 folds

FI2 calls

 

Turn: 4s

 

Hero bets 11$

FI 2 All in

Hero calls

 

Hyllning eller sågning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst synar jag också där. Emellertid tycker jag inte om din mincheckraise på floppen, höj lite mer där. Sedan checkraisar jag hellre på turn då du egentligen inte har något emot ett gratiskort och man därmed får chansen att höja allin i stället för att syna allin. Å andra sidan finns ju chansen att motståndaren lägger sig när du bettar på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll om du synar eller inte, det är runt EV+- 0. If you like variance, call, otherwise fold, du kommer varken tjäna på det eller förlora på det i längden i vilket fall.

 

Du ska syna med 32 för att vinna totala potten av 102 så du behöver ca 31% equity, vilket du ganska exakt har mot hans HD.

 

Board: Kc Th 2c 4d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 31.313% 31.31% 00.00% 372 0.00 { QcJc }

Hand 1: 68.687% 68.69% 00.00% 816 0.00 { KK, TT, AKs, KTs, AKo, KTo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack ska ni ha för feedbacken. Bra att få folks syn på det hela. Detta var mitt första inlägg här på forume, kul att man får så mkt svar snabbt. För övrigt så trillade sista färgkortet ner på rivern och FI blev inte direkt överglad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll om du synar eller inte, det är runt EV+- 0. If you like variance, call, otherwise fold, du kommer varken tjäna på det eller förlora på det i längden i vilket fall.

 

Du ska syna med 32 för att vinna totala potten av 102 så du behöver ca 31% equity, vilket du ganska exakt har mot hans HD.

 

Board: Kc Th 2c 4d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 31.313% 31.31% 00.00% 372 0.00 { QcJc }

Hand 1: 68.687% 68.69% 00.00% 816 0.00 { KK, TT, AKs, KTs, AKo, KTo }

 

Tycker att din HD för FI är lite för snäv. Spelar kanske ingen roll men ATs+,KTs+, TT+, AT+, KT+ är nog mer rättvisande. Å då får du runt 34% tror jag mot 31 % equity.

 

Oavsett det tycker jag Sansrom sammanfattade det bra i sitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir varken sågning eller hyllning här. Det är betyg 3/5.

Bort med den mesiga beten på floppen, höj mer.

Hur du tänker när du gör beten på turn vet jag inte riktigt, den är för stor för att du ska få bra odds att dra om han bara synar och för liten för att han ska respektera dig ordentligt. Om du skulle ha höjt mer både på floppen och turn, alternativt mindre på turn skulle du inte sitta mer det här problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att din HD för FI är lite för snäv. Spelar kanske ingen roll men ATs+,KTs+, TT+, AT+, KT+ är nog mer rättvisande. Å då får du runt 34% tror jag mot 31 % equity.

 

Oavsett det tycker jag Sansrom sammanfattade det bra i sitt inlägg.

Sansrom gav några bra råd, japp. Jag kanske var lite snål i min uppskattning av FIs HD men din är lite väl vid skull jag säga. AT sitter han aldrig med där, förutom en långsökt AcTc, AQ också myyyycket långsökt. Blir nog svårt att hitta en tomte som ställer med hålpipa där givet all action på flopp och turn. KQ/KJ, mjaaaee tveksamt, jag vet inte. Men i alla fall, det gör som sagt ingen större skillnad om han synar eller inte eftersom det är +-0 i långa loppet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att din HD för FI är lite för snäv. Spelar kanske ingen roll men ATs+,KTs+, TT+, AT+, KT+ är nog mer rättvisande. Å då får du runt 34% tror jag mot 31 % equity.

 

Oavsett det tycker jag Sansrom sammanfattade det bra i sitt inlägg.

 

Visst kan AT, AJ och AQ slinka med ibland, men inte fanken drar han all-in med det lika ofta som med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...