Gå till innehåll

Eurovision


Recommended Posts

För att vinna Eurovision nästa år föreslår jag att vi splittrar landet i olika stater efter våra nuvarande landskap där varje stat/landskap får rösta varsin gång, då kanske vi har en chans mot baltländerna och sovjetligan.. Men bara kanske.

 

Rent skräp imo.

 

Men är du på riktigt? Norden uppfann ju kompisröstningen! Danmark var sköna tex, top4 på poängen var grannländer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men är du på riktigt? Norden uppfann ju kompisröstningen! Danmark var sköna tex, top4 på poängen var grannländer.

 

Ja, men vi är ändå bara ett fåtal länder i norden. I östeuropa är dom ju hur många som helst som ligger vid varandra och röstar på varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men vi är ändå bara ett fåtal länder i norden. I östeuropa är dom ju hur många som helst som ligger vid varandra och röstar på varandra.

 

Sverige är centrum för det näst största "kompisblocket", inte läge att klaga då. Men folk tror förstås att sverige skulle vunnit istället för att komma 18 om det hade varit ett östland... :roll: faktum är att för att komma bra måste man ha poäng även av andra än polarna. Det lyckades knappast sverige med.

 

Tyskland och kompani har ju anledning att klaga på blockröstning, men så skickar de sånt skräp också så det hade ju slutat likadant ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast om dom ligger nära varandra så snor dom väl rösten från varandra med. Nä Mix megapool landet ska nog sluta gnälla och prova att skicka något som sticker ut någon gång. Tänk att övriga världen inte förstår storheten i perrelli.(ironi)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men vi är ändå bara ett fåtal länder i norden. I östeuropa är dom ju hur många som helst som ligger vid varandra och röstar på varandra.

 

Tja, man kan nog inte klumpa ihop alla i Östeuropa. Ungern och Tjeckien kom sist i semin Sverige var med i. Polen var väl sist i finalen.

 

Det är nog så att gamla Sovjetstater gärna ger poäng till varandra. Gamla Jugoslavien håller också ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige är centrum för det näst största "kompisblocket", inte läge att klaga då. Men folk tror förstås att sverige skulle vunnit istället för att komma 18 om det hade varit ett östland... :roll: faktum är att för att komma bra måste man ha poäng även av andra än polarna. Det lyckades knappast sverige med.

 

Tyskland och kompani har ju anledning att klaga på blockröstning, men så skickar de sånt skräp också så det hade ju slutat likadant ändå.

 

Sverige är inte med i det näst största kompisblocket, snarare det näst minsta... Och nej, jag tror inte att dom hade vunnit då heller. Bara konstaterar att det är kompisröstning. Märker man inte det är man gravt utvecklingsstörd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige är inte med i det näst största kompisblocket, snarare det näst minsta... Och nej, jag tror inte att dom hade vunnit då heller. Bara konstaterar att det är kompisröstning. Märker man inte det är man gravt utvecklingsstörd.

 

Det är sant att det kompisröstas. Vi i väst lär inte få det enklare, med tanke på att vi har en hel del invandrare från just östländer. Tyskland röstar alltid på turkarna på grund av sin turkiska minoritet. Att Sverige gav 10 poäng till Bosnien måste till stor del ha berott på alla exjuggar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, det är typ alltid samma länder uppe i top10 vilket tyder på stora kompisblock, DOCK om man ser på vinnarna sista 10 åren så är det ju rätt stor spridning om jag minns rätt vilket ju tyder på att man inte vinner utan att få mycket röster från de flesta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, det är typ alltid samma länder uppe i top10 vilket tyder på stora kompisblock, DOCK om man ser på vinnarna sista 10 åren så är det ju rätt stor spridning om jag minns rätt vilket ju tyder på att man inte vinner utan att få mycket röster från de flesta...

 

Självklart är det inte BARA kompisröstning. Man röstar väl på nån låt man tycker är bra och sen på grannländerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är du på riktigt? Norden uppfann ju kompisröstningen! Danmark var sköna tex, top4 på poängen var grannländer.

 

Jo, trodde ironin gick igenom där..

Självklart gör alla likadant, bara lika eller olika snyggt. Ta tex Sverige, där Björn Gustafsson gör årets skönaste grej när han försöker ge 12-poängen till Sverige, och sedan ger den till Norge (uppenbar pungspark på hela konceptet som många missade bara för att välja att kritisera humorn).

 

Däremot kvarstår jag vid att nordens länder får svårt så länge systemet är som det är, kvarstår också vid att jag tycker hela tävlingen är och förblir rent skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ani Larok.... Ukraina... Ohhhh........

 

Jag har på allvar börjat försöka övertala mina polare att skippa Rhodos 8 juni o boka en trip till Odessa, Ukraina, för att hitta en Ani-look-a-like....

 

Jag vill haaaaaaaa...

 

(Även Tina Karol fr 06 går hem hos mig).

 

 

Ruslana från 2004 om jag inte minns fel är sannerligen inte heller så långt efter :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest tiltande är att media och annat löst folk kallar detta jippo för "Eurovision-schlager festival" när det inte överhuvudtaget heter något med schlager nånstans.

"Eurovision Song contest" är enligt mig det korrekta för den stora finalen, "Melodifestivalen" för den helsvenska varianten.

Vart får dom schlager ifrån?

Tror inte det är många saker som får mig mer på tilt än när dom säger schlager!

 

De e ju bara Sverige som kallas Eurovisionen för EM-Schlager (iaf skriver Atonbladet så). Vilket är nån gammal benämning som använts för ca. 37 år sen. Melodifestivalen kan ju ni få kalla vad ni vill, men Eurovision Song Contest e ju som du säger det officiella namnet, utan någon schlager-inblandning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ani Larok.... Ukraina... Ohhhh........

 

Jag har på allvar börjat försöka övertala mina polare att skippa Rhodos 8 juni o boka en trip till Odessa, Ukraina, för att hitta en Ani-look-a-like....

 

Jag vill haaaaaaaa...

 

(Även Tina Karol fr 06 går hem hos mig).

 

Jag kommer! 8-):-D :-D ;-):mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 8-):-D :-D :-D :-D :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tyckte jag att alla poänguppläsare från balkan-länderna liknade transvestiter. Stora näsor och manliga drag i ansiktet men kroppar som gudar?

 

Hur går detta ihop?

 

Antar att ryssfemmorna har satt sina spår :)

 

Man kan säga många saker om Balkan, men att dom har fula kvinnor där, nej. Belöning utlovas till personen som har semestrat där en längre tid och som med handen på hjärtat säger något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan säga många saker om Balkan, men att dom har fula kvinnor där, nej. Belöning utlovas till personen som har semestrat där en längre tid och som med handen på hjärtat säger något annat.

 

jag var på ett FN.s ungdomsläger i Estland för några år sen där det fanns ungdomar från Estland, Lettland och Litauen.

 

Bland dessa länder tyckte jag att esterna var lätt snyggast, men lite tråkigt blyga. Letterna var mindre snygga, men ändå söta, och helt jävla vilda och roliga.

 

Litauerna höll sig mest för sig själva och de hade allmänt mörkare drag, lite åt polska hållet.

 

Men som genomsnitt måste jag säga att svenskor o norskor är snyggare än baltikumbor.

 

Edit: LOL, såg nu att det står balkan o inte baltikum.

Balkan har snygga brudar. Missade ni alla snygga tjejer i publiken fr Eurovisionsändningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...