Gå till innehåll

Guide: Gör din egen film


heltok

Recommended Posts

Hej! Jag har ett problem när som jag hoppas nån kan hjälpa till med.

 

Jag spelade in en film som blev väldigt bra men när jag nu ska öppna den i camtasia 5 så blir skärmen svart, hade inte läst allt om att välja att spara som .avi utan nu är det .camrec vilket var dumt av mig. Är det någon annan som har haft samma problem?

 

Alltså även om jag nu gör om de till .avi så blir skärmen svart.

 

Har försökt det mesta men det verkar inte gå att rädda det inspelade :( det var väldigt intressanta händer, btw man hör ljudet men bilden är svart när man spelar upp det.

 

Tacksam för all hjälp jag kan få.

 

Mvh

 

EDIT: Lyckades genom att högerklicka på filen och välja extract to .avi utan att ha öppnat camtasia, väldigt skumt men det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Spelat in filmer men ljudet kommer till sist långt före bilden!

 

Vad kan detta bero på?

 

Kunde inte heller hitta denna inställningen: (kan det vara felet?)

På Audio Setup se till att det är mpeg layer 3 32.000kHz Mono 7kb/sec. Kör wizard och se till att det låter bra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Har ett problem som några andra tidigare har uppmärksammat. Jag spelar in en film med alla de inställningarna som står i första posten, men när jag spelar upp videon i VLC (har XP) så är allting bara svart. Kör 1600x1200 upplösning på filmandet. Det som är konstigt dock är att jag i windows vy-läge ser första framen från videon (som en thumbnail för att visa vad filmen innehåller), så filmen borde ju egentligen funka?

 

Nån som vet vad detta beror på och vad man kan göra för att åtgärda det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Du menar movie maker?

Försökte öppna filen genom att välja öpna projekt men det blev ett felmedelande så jag fick välja "importera till klippsamlingar"

Men hittar inga renderingsmöjligheter.

 

 

Mmm menade jag.

 

Om du har lyckats dra in filmklippet så att det ligger i den där tidsfoten eller vad man skall kalla det så kan du ta. Arkiv-> Spara film eller ctrl+p.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...