Gå till innehåll

NL100: Monsterdrag blir bottenpar - hur agera river?


Recommended Posts

Ongames NL100. Inga reads på fi. Han har inte varit så aktiv och vi har inte mötts i några stora potter. Själv spelar jag väldigt löst och rätt aggro - tveksamt om fi uppfattat det.

 

Hursomhelst: Jag har 97 i klöver och hittar mer eller mindre en drömflop. Checkraisar och får syn rätt snabbt. På turn hittar jag ett bottenpar att lägga till mitt färg- och stegdrag. Fullföljer. I efterhand tycker jag att jag betar aningen för lite. 36-37 är bättre va? Jag får återigen syn ganska fort.

 

Så långt känns spelet rätt självklart. Men vad gör vi på denna river som inte hjälper mig? Har som sagt inga reads.

Jag har svårt att se några draghänder fi kan ha. KQc och QJc ger ju royaldrag och borde verkligen ha spelats hårdare. KQ och QJo borde foldats någonstans. 97 känns inte så värst sannolikt. Möjligtheten till ett lägre färgdrag finns väl, men J9 är den enda rimliga draghanden jag kan hitta. Vi bör väl sätta fi på en träff av något slag. Orkar vi skjuta igen för att få fi att vika?

 

Seat 5: NSIXX6 ($124.25 in chips)

Seat 6: randomallin ($112.60 in chips)

Seat 8: Revisorn666 [ 7 of Clubs,9 of Clubs ] ($122.75 in chips)

Seat 9: Kovinator69 ($57.10 in chips)

Seat 10: Dub Rod ($124.75 in chips)

ANTES/BLINDS

randomallin posts blind ($0.50), Revisorn666 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Kovinator69 folds, Dub Rod bets $4, NSIXX6 folds, randomallin folds, Revisorn666 calls $3.

 

FLOP [board cards 10 of Clubs,8 of Hearts,Ace of Clubs ] pott 8.5$

Revisorn666 checks, Dub Rod bets $7, Revisorn666 bets $20, Dub Rod calls $13.

 

TURN [board cards 10 of Clubs,8 of Hearts,Ace of Clubs,7 of Diamonds ] pott 48.5$

Revisorn666 bets $30, Dub Rod calls $30.

 

RIVER [board cards 10 of Clubs,8 of Hearts,Ace of Clubs,7 of Diamonds,Queen of Diamonds ] pott 108.5$

Revisorn666?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkraisa ett drag är väl en bra balansering till stål ifall hero spelar stål med checkraise. Har märkt själv att jag inte checkraisar så mkt annat än just stål men de flesta på lägre nivåer är så kassa att de inte fattar det så än så länge har jag ingen brådska att täppa igen den läckan.

 

Jag skulle ge upp potten på rivern men thats me. Tror också att du tjänar i längden på denna nivå att släppa handen preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe väntade bara på att någon skulle skriva "fold pre" :) Men det är inte aktuellt för min del, inte riktigt min spelstil att folda 97s där helt enkelt.

 

Instämmer dlinder. Det är ett alternativ som jag också använder ibland. Bör nog göra det lite oftare, allt limitspel har gjort att checkraise är mitt default move. Nu är just detta draget så extremt bra att det inte stör mig så mycket att hamna djupare in i potten.

 

Självklart kan jag spela stål såhär exakt likadant för att balansera men det verkar inte som det är speciellt många på nivån som tänker på sånt.

 

Fler? Skjuta river eller ge upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig ser det ut som att han sitter på ett högre par/2par/set som han slowspelat, kände på sig att du missade färgen eller har sämre kort och betar pott i hopp om att du ska syna/bluffa för att få lite mer värde för sina kort.

Jag e ganska så ny så jag kan ha väldigt fel men jag hade personligen foldat den utan tvekan om inte jag märkt att Fi är väldigt full och spelar som en riktigt dunder idiot... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat så är det fold. Jag skulle själv helst vilja få in all degen redan på floppen, CRAI är nog mitt normalspel här men jag betar ut ofta också med sikte på att dega in om fi höjer. Har fi t.ex. AK är vi klara favoriter och mot t.ex. AT är det ändå 50/50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat så är det fold. Jag skulle själv helst vilja få in all degen redan på floppen, CRAI är nog mitt normalspel här men jag betar ut ofta också med sikte på att dega in om fi höjer. Har fi t.ex. AK är vi klara favoriter och mot t.ex. AT är det ändå 50/50.

 

Du ställer ett helt inköp rakt in på flop? Jag tycker ibland att balanseringspratet kan gå till överdrift men tvåpar/set skulle jag aldrig för hela världen kunna tänka mig att checkställa rakt av i en så liten pott. Blir därmed sjukt uppenbart om man bara gör det spelet med drag. Dessutom är som sagt potten rätt liten så jag förstår inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat så är det fold. Jag skulle själv helst vilja få in all degen redan på floppen, CRAI är nog mitt normalspel här men jag betar ut ofta också med sikte på att dega in om fi höjer. Har fi t.ex. AK är vi klara favoriter och mot t.ex. AT är det ändå 50/50.

 

Du ställer ett helt inköp rakt in på flop? Jag tycker ibland att balanseringspratet kan gå till överdrift men tvåpar/set skulle jag aldrig för hela världen kunna tänka mig att checkställa rakt av i en så liten pott. Blir därmed sjukt uppenbart om man bara gör det spelet med drag. Dessutom är som sagt potten rätt liten så jag förstår inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ställer ett helt inköp rakt in på flop? Jag tycker ibland att balanseringspratet kan gå till överdrift men tvåpar/set skulle jag aldrig för hela världen kunna tänka mig att checkställa rakt av i en så liten pott. Blir därmed sjukt uppenbart om man bara gör det spelet med drag. Dessutom är som sagt potten rätt liten så jag förstår inte riktigt.

 

Inte jag heller. Jag läste förutsättningarna helt fel med avseende på hur stor potten var på floppen. Sorry. :oops:

 

Men CR på floppen är mitt normalspel här. Dock hårdare än till 20, snarare till 30-35. Med ett så starkt drag vill jag helst inte behöva stå inför nya beslut OOP på återstående gator. Åker all degen in på floppen så är jag nöjd, liksom om fi viker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ställer ett helt inköp rakt in på flop? Jag tycker ibland att balanseringspratet kan gå till överdrift men tvåpar/set skulle jag aldrig för hela världen kunna tänka mig att checkställa rakt av i en så liten pott. Blir därmed sjukt uppenbart om man bara gör det spelet med drag. Dessutom är som sagt potten rätt liten så jag förstår inte riktigt.

 

Inte jag heller. Jag läste förutsättningarna helt fel med avseende på hur stor potten var på floppen. Sorry. :oops:

 

Men CR på floppen är mitt normalspel här. Dock hårdare än till 20, snarare till 30-35. Med ett så starkt drag vill jag helst inte behöva stå inför nya beslut OOP på återstående gator. Åker all degen in på floppen så är jag nöjd, liksom om fi viker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vi har konstaterat nu att beta ut flop själv är ett bra alternativ men man kan faktiskt variera sig. Man måste inte alltid spela alla typer av händer exakt likadant.

 

Kunde kanske checkraisat lite större ja på flop ja, det instämmer jag i.

 

Allt detta är bra, men frågan som jag fortfarande vill ha lite funderingar kring är om man ska orka skjuta RIVER eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv betar jag ut på floppen istället för check raisen.

Men som spelat känner jag att vi måste ge upp handen.. Finns som sagt knappt några troliga draghänder han kan ha och har han J9 så står ju inte vår 7a i alla fall.. Känns som han har Set/tvåpar och jag ser inte hur han släpper det på river om du spelat lös/aggro..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta verkar vara eniga om checkfold river. Eller rättare sagt, ALLA är eniga :D Jag var verkligen sjuuukt nära att ge upp när min inre röst talade om för mig att det var rätt vekt.

 

RIVER [board cards 10C,8H,AC,7D,QD ]

Revisorn666 bets $66, Dub Rod folds.

 

SHOWDOWN

Revisorn666 wins $171.50

 

Jag skjöt alltså river med. Jag är inte alls säker på om det rätt i längden utan read. Verkar tveksamt.

Han foldade så snabbt att jag faktiskt undrar om han hade kryssat i "fold to bet" innan jag betade. Får erkänna att jag är väldigt nyfiken på vad han hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du bluffade med bästa handen här.

 

Mina tankegångar gick lite så ett tag efter handen men jag kan som sagt inte hitta speciellt många drag han kan ha haft. KQ och QJ är väl möjligt men då är han riktigt usel om han synar turn, och är han så usel så finns ju möjligheten att han synar river också. Men jag tror inte riktigt han är SÅ kass :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...