Gå till innehåll

inredningsexperter titta hit!!


killerwolf

Recommended Posts

Tja, problem här..

Saken är den jag undrar rätt och slätt är, går det att ha olika träslag i olika rum? För att saken är den att IKEA kan inte leverera i alla träslag på alla sorts möbler, så en preliminär lösning ser ut på så sätt för att matcha diverse möbler jag redan har: köket/hallen/vardagsrummet(öppen planlösning) kommer att gå i enhetlig färg. (mörkbrun).... det vill säga hallbyrån/köksbordet/tvbordet/tvbänken/vägghylla/bokhylla.

 

Men i sovrummet så vill man ju så gärna ha "malm-style", och bästa färgerna dem kan erbjuda där är vit/ek/björk typ.. och då tänkte jag att jag går EKfaner.

det vill säga sängstommen/sänggaveln/byrå.

 

GÅR det att ha olika träslag i olika rum, observera att vi har dörr till sovrummet:), måste jag ha dörren stängd 24/7 eller är det "ok" att ha olika träslag i olika "zoner?"

 

tackar på förhand, mvh... orka med massa dryga inlägg nu... :mrgreen:

 

 

länk till planlösning: http://surl.se/asei

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det vet jag, och då är det "fasta träslag" inräknat som golv, fönsterbrädor osv . det håller jag nog rätt bra,.. e bara det där med om man kan ha "teman" i olika rum. Nu är det ju inte så att jag har olika teman för varje rum, utan jag har två olika teman jag har tänkt köra... vill bara nite det ska se ut som ubersextio-tal eller något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är antiexpert på inredning, men om du vill ha feedback så verkar det rätt mycket smartare att posta foton på lägenheten och möbelalternativen. Planlösningen säger ju inte särskilt mycket.

 

Är också lite oklar över varför man skulle behöva matcha möbelträslag med varandra. Det viktigaste är ju att de passar in där de står, samt inte tokbryter i stil mot varandra.

 

Vill man verkligen ha en uniform look på möblerna så finns det ju målarfärg har jag hört.

 

Eller så kan du ju modifiera några existerande möbler så att du får samma träslag. Går ju att snickra till det så att man kombinerar ihop olika pjäser för att simulera en annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...