Gå till innehåll

Requesta en film


heltok

Recommended Posts

Av någon anledning sänks hela min dator av Camtasia. Oavsett om jag har lägsta kvaliten och bara filmer 20*20 pixlar så segas datorn ner och massa program slutar svara. Någon annan som har stött på liknande problem?

 

EDIT: Jag har en ganska kraftfull dator, så det är absolut inte problemet. Jag har följt heltoks guide, och är ingen dataokunnig person.

 

har du kryssat ur display encoding status?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har du kryssat ur display encoding status?

 

Det var codecen som av någon anledning inte ville sammarbeta med programmet. Jag använder nån annan go codec istället nu och inom sinom tid kommer jag nog lägga upp lite go SvS-action!

 

EDIT: Fast med den codecen går det inte att spela på lite mesigare OS som linux eller OSX om man inte har en sansad mediaspelare, så det kanske inte är optimalt. Jag hittar ingen "display encoding status"-option, och med tanke på din guides utformning så misstänker jag att vi inte har samma versioner eller nåt. 4.0.1 har jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var codecen som av någon anledning inte ville sammarbeta med programmet. Jag använder nån annan go codec istället nu och inom sinom tid kommer jag nog lägga upp lite go SvS-action!

 

EDIT: Fast med den codecen går det inte att spela på lite mesigare OS som linux eller OSX om man inte har en sansad mediaspelare, så det kanske inte är optimalt. Jag hittar ingen "display encoding status"-option, och med tanke på din guides utformning så misstänker jag att vi inte har samma versioner eller nåt. 4.0.1 har jag.

 

jag misstänker att du inte följde guiden så bra. kolla other options under video compression.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer göra en video NL10 fullring eller shorthanded idag eller imorgon, och troligtvis bli totalsågad.. :-(

 

Men jag tror att med andras bättre spelares synpunkter på mitt spel kommer min skam för mitt nuvarande dåliga spel vägas upp med ett bättre spel i framtiden.. EV+ för mig med andra ord. :-)

 

Skulle även vara kul att se fler "nybörjare" som spelar runt NL10-NL25 lägga upp en film.. måste finnas många som är sugna på det men som inte vågar tack vare att de kanske inte är vinnande. Jag är nog inte en vinnande spelare, men jag tar risken att sågas.. det kan det vara värt om mitt spel genom det förbättras..dessutom kanske någon få sig ett gott skratt. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har labbat lite idag, tror jag skall lägga upp någon hand då och då istället för hela filmer. Jag har svårt med att spela in ljud pga att barn kutar runt och busar hela tiden (eller att det är sent på kvällen och barn ligger och sover och inte är intressade av hur en 13-korts suckerwrap med dassigt flushdrag står sig mot top tvåpar).

 

Självklart börjar jag med ett par händer där jag vinner. :)

http://othello.polymorphic.se/dagenshand/

 

Jag kanske orkar spela in någon fyrbords PLO50-film så småningom dock, som heltok requestade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har labbat lite idag, tror jag skall lägga upp någon hand då och då istället för hela filmer. Jag har svårt med att spela in ljud pga att barn kutar runt och busar hela tiden (eller att det är sent på kvällen och barn ligger och sover och inte är intressade av hur en 13-korts suckerwrap med dassigt flushdrag står sig mot top tvåpar).

 

Jag ser gärna filmer av dig i omaha. Om du har problem med barn som springer omkring kan du ju pausa filmer med F9 så fort du din uppmärksamhet behövs på annat håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle jättegärna requesta en film om basic Sng på de lite lägre nivåerna. 10 dollars eller så om någon lite mer erfaren orkar ge sig på det. Såg att det fanns någon enstaka ska kika 5 dollars på dom också, men jag fick uppfattningen om att det kanske var något motsvarande det jag vill göra och mest få respons.

Vore kul att se nån mer erfaren, speciellt ta upp lite hur dom tänker hur dom gör reads (och när) när dom börjar spela mer händer och vilka, hur dom tänker när dom stjäl.. hur dom spelar och tänker på bubblan och hur det skiljer sig beroende på stackarna. Gärna multitabling så det blir lite mer action.

 

Själv tänkte jag som nämnt i en tidigare tråd försöka komma igång och filma lite för respons. Ska få allt att funka bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle jättegärna requesta en film om basic Sng på de lite lägre nivåerna. 10 dollars eller så om någon lite mer erfaren orkar ge sig på det. Såg att det fanns någon enstaka ska kika 5 dollars på dom också, men jag fick uppfattningen om att det kanske var något motsvarande det jag vill göra och mest få respons.

Vore kul att se nån mer erfaren, speciellt ta upp lite hur dom tänker hur dom gör reads (och när) när dom börjar spela mer händer och vilka, hur dom tänker när dom stjäl.. hur dom spelar och tänker på bubblan och hur det skiljer sig beroende på stackarna. Gärna multitabling så det blir lite mer action.

 

Själv tänkte jag som nämnt i en tidigare tråd försöka komma igång och filma lite för respons. Ska få allt att funka bara.

 

Jag gjorde ju en 4bord $50+9 för några veckor sedan. Är visserligen fisk, men jag lyckades vinna en av de sng:erna. För er som inte såg den finns den på:

http://www.megaupload.com/?d=DO6MLNWJ

 

Jag requestar en FL film. Vill se 4bord 6max. Gärna av någon som inte spelar FL normalt så man får höra era resonemang om minbetpoker. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ju en 4bord $50+9 för några veckor sedan. Är visserligen fisk, men jag lyckades vinna en av de sng:erna. För er som inte såg den finns den på:

http://www.megaupload.com/?d=DO6MLNWJ

 

Jag requestar en FL film. Vill se 4bord 6max. Gärna av någon som inte spelar FL normalt så man får höra era resonemang om minbetpoker. =)

 

gött.. jag har kikat lite på dina andra filmer, good shit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mera heads up skulle vara kul att se. Både FL och NL.

 

Kunde också vara intressant att se nån 10+ tabla en massa turbo-SNGs

 

finns en film där jag spelar 9st 6maxbord på prima i 2560x1600. fick inte en enda kommentar på mitt spel i den så antar det inte var så uppskattat. hehe...

 

jag ser gärna någon annan som spelar 9-10bord. någon som vågar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

tänkte bara säga att jag är lite besviken på er andra filmpostare och framförallt på er som kommenterar filmerna. denna gruppen kommer självdö nu och ingen av er verkar bry er.

 

mina senaste 3 filmer har haft över 5000sidvisningar och ändå har jag knappt fått någon som orkat kommentera mer än någon enskild hand. istället är det oftast oigenomtänkta svar. frågor om PAHUD(har fått den frågan 10ggr+), hur man skriver in captcha på megaupload, och hur man spelar upp .avi-filer som verkar vara det folk brinner för att prata om. finns några undantag: fisherman, richardd, hjort, staahl(a), emilio och några fler som har skrivit allt från bra till jättebra svar som jag vill undanta från denna kritiken och hoppas ni fortsätter hjälpa mig med mitt spel, men många andra är jag besviken på.

 

kommer antagligen sluta posta filmer här och istället köra filmkorrenspondens med folk per msn istället om ingen förbättring sker här.

 

aja, mer tid åt grind för er och mer åt mig. så alla är väl nöjda. men finns säkert en och annan som uppskattat filmerna och lärt sig något som blir lessen och lite mindre trafik till pf ger lite mindre klirr i kassan. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med om att det har varit väldigt dåligt med både filmer och seriösa kommentarer angående filmerna.

 

Jag har kollat igenom alla dina filmer plus några andras. Jag uppskattar verkligen att ni tar er tid och spelar in filmerna och det känns som ett bra sett att lära sig på. Jag har dock inte kommenterat någon då jag inte tror jag kan tillföra något. Sngs är jag inte bra på, omaha är jag värdelös på och cash game spelar jag bra mycket lägre än er.

 

Jag hoppas det blir bättre ordning här så ni också får ut något av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med om att det har varit väldigt dåligt med både filmer och seriösa kommentarer angående filmerna.

 

Jag har kollat igenom alla dina filmer plus några andras. Jag uppskattar verkligen att ni tar er tid och spelar in filmerna och det känns som ett bra sett att lära sig på. Jag har dock inte kommenterat någon då jag inte tror jag kan tillföra något. Sngs är jag inte bra på, omaha är jag värdelös på och cash game spelar jag bra mycket lägre än er.

 

Jag hoppas det blir bättre ordning här så ni också får ut något av det.

 

Yes, håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...