Gå till innehåll

NLT100 - värdebet?


Recommended Posts

6 spelare. UTG ($66) höjer till 4. Jag ($167) synar med 6s 6h. Resten lägger sig.

 

Flopp 4s 6d Qd

 

UTG satsar 5. Jag höjer till 13. UTG synar.

 

Turn Td

 

UTG satsar 15. Jag synar.

 

River Jc

 

UTG checkar. Jag?

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han satsar $15 i $34-potten på turn och checkar river - du borde väl leda tillräckligt många gånger här för att värdebetta? QQ hade han väl 3-betat på floppen, och nötfärgen hade han väl bettat hårdare på turn - eller i alla fall även bettat på river efter din syn på turn? Eller har han AK och är rädd att du har färg... men ett bet på typ $50 hade jag nog lagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han satsar $15 i $34-potten på turn och checkar river - du borde väl leda tillräckligt många gånger här för att värdebetta? QQ hade han väl 3-betat på floppen, och nötfärgen hade han väl bettat hårdare på turn - eller i alla fall även bettat på river efter din syn på turn? Eller har han AK och är rädd att du har färg... men ett bet på typ $50 hade jag nog lagt.

 

Han har $34 kvar på river och potten är på $66. Kanske kan hjälpa/klura till det lite.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle checka den.

 

Det ligger både ett färgdrag och ett stegdrag på River och även om det inte är troligt att han har något av dem så är det heller inte troligt att han synar ditt bet om han inte har det.

 

Mao så riskerar du mer utan att egentligen ha några större utsikter att vinna mer.

 

Check skulle jag gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har $34 kvar på river och potten är på $66. Kanske kan hjälpa/klura till det lite.

 

8-)

 

Missade det - men betta exakt $34 då, det brukar lustigt nog ha en tendens att få folk att syna. Vet inte om de tycker man säger "jaha, är du villig att lägga in dina sista små slantar trots att jag kanske bluffar dig..." ;) Värdebettet blir iom hans stack självklar för mig eftersom jag inte riskerar en checkraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle checka den.

 

Det ligger både ett färgdrag och ett stegdrag på River och även om det inte är troligt att han har något av dem så är det heller inte troligt att han synar ditt bet om han inte har det.

 

Mao så riskerar du mer utan att egentligen ha några större utsikter att vinna mer.

 

Check skulle jag gjort.

 

Detta resonemang är nog ofta rätt, men jag tycker det används lite väl flitigt. Risken med att alltid tänka så är ju att man missar mycket värde de gånger man leder. I detta fall tycker jag det helt klart känns som att det är värt "risken" med ett värdebet och att han kan stoppa in sina sista slantar med händer som vi slår för att stilla sin nyfikenhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med resten bara.

 

 

Lustigt, jag visste svaret redan när jag såg rubrikern. :-)

 

Ja.

 

Vilken tur att ni svarade på hans inlägg - nu vet han att han ska värdebetta en sådan hand och kommer bli rik på sitt spel! ;-)

 

Jag antar att när man skriver en sådan här fråga vill man kanske ha ett lite utförligare svar än bara Ja/Nej - en motivering hade kanske varit till mer hjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt, jag visste svaret redan när jag såg rubrikern. :-)

 

Ja.

 

Vilken tur att ni svarade på hans inlägg - nu vet han att han ska värdebetta en sådan hand och kommer bli rik på sitt spel! ;-)

 

Om vi bortser ifrån att du är ironisk så har du helt rätt. De flesta NL100-spelare har mkt pengar att tjäna på mitt inlägg. "Problemet" är att det möjligen tar 2 sekunder att fundera ut vad jag menar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...